Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Robert vh Prutsert
Vandaag om 20:37:40
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 20:24:06
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:21:24
Mooi weer om buiten te spelen door Karben
Vandaag om 20:10:33
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
Vandaag om 19:52:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:49:52
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:29:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:05:08
Vitrinekast door Frits C
Vandaag om 19:03:57
Grootspoor in Frankrijk door ruben derks
Vandaag om 19:00:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:41:20
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 18:24:12
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door NS264
Vandaag om 18:15:26
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door prutser
Vandaag om 18:12:21
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 18:09:34
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jeroen Water
Vandaag om 17:59:56
Fleischmann Anna ombouw. door jerrytrein
Vandaag om 17:32:09
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 17:24:22
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal door MOVisser
Vandaag om 17:16:11
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door BartvD
Vandaag om 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
Vandaag om 16:17:47
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Forever Rocofan
Vandaag om 16:03:46
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 14:13:01
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 14:03:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:00:27
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 13:47:28
Bauarbeiten im gange door Ronald Halma
Vandaag om 13:12:05
Eerste hulp bij Freecad door Eric v C
Vandaag om 12:43:20
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 11:03:34
Sfeer op je modelbaan door william_2
Vandaag om 10:28:30
  

Auteur Topic: Rail Magazine 300; Wat een mooie Rail Magazine  (gelezen 8368 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26674
    • Pagina van klaas
Re:Wat een mooie Railmagazine
« Reactie #30 Gepost op: 13 December 2012, 00:16:52 »
....en de DE-V werden volgens het artikel eind jaren veertig besteld.
Ik kon de dateringen in dat artikel ook niet goed volgen, ergens klopte er iets niet. Maar ik ken de geschiedenis van deze treinstellen ook nauwelijks, en kon dus ook niet vaststellen wat er niet klopte. Heb ze ook nooit in het echt gezien, want ze reden niet in de buurt waar ik woonde.
Bij het lezen van het artikel kreeg ik wel aanvechtingen om er een in model te bouwen. Toch maar niet doen, eerst maar eens alle ooit begonnen en nooit afgemaakte projecten oppakken.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:Rail Magazine 300; Wat een mooie Rail Magazine
« Reactie #31 Gepost op: 13 December 2012, 00:43:40 »
Over de opening van de Hanzelijn stond wel een en ander
vermeld .
Daar had ik wel meer bij verwacht .
De Hanzelijn is pas een paar dagen open. Ik denk dat de bladen al iets eerder gedrukt zijn, dus reportage van de opening komt wel in het volgende nummer.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re:Rail Magazine 300; Wat een mooie Rail Magazine
« Reactie #32 Gepost op: 13 December 2012, 08:12:22 »
Weet je wat leuk is? Ik heb vandaag al een extra nummer voor iemand in het buitenland gescoord

 ;D  ;)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8491
  • Spoor N
Re:Wat een mooie Railmagazine
« Reactie #33 Gepost op: 13 December 2012, 17:03:24 »
Ik kon de dateringen in dat artikel ook niet goed volgen, ergens klopte er iets niet. Maar ik ken de geschiedenis van deze treinstellen ook nauwelijks, en kon dus ook niet vaststellen wat er niet klopte. Heb ze ook nooit in het echt gezien, want ze reden niet in de buurt waar ik woonde.
Bij het lezen van het artikel kreeg ik wel aanvechtingen om er een in model te bouwen. Toch maar niet doen, eerst maar eens alle ooit begonnen en nooit afgemaakte projecten oppakken.
Het valt wel op als eerst gesproken wordt over het bestellen van de stellen eind jaren '40, om iets verder te lezen dat ze in WO II zwaar beschadigd zijn geraakt. Ze heten ook niets voor niets mat '40 en niet mat '50 of iets dergelijks. Ik heb ze helaas ook nooit gezien, toen was ik er nog niet. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

haes

  • Offline Offline
  • Berichten: 835
  • Hellendoorn en NAM Schoonebeek in FiNe
Re:Rail Magazine 300; Wat een mooie Rail Magazine
« Reactie #34 Gepost op: 13 December 2012, 17:48:02 »
Hij is binnen en de komplimenten aan de redactie: wat een mooi nummer voor veel leesplezier
Hellendoorn station en Schoonebeek Olieverlading in FiNescale/Fremo N normen

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:Wat een mooie Railmagazine
« Reactie #35 Gepost op: 13 December 2012, 19:00:33 »
Benieuwd hoeveel lezers van RM nog weten wie:
- van Wijck Jurriaanse
- Waldorp
- Overbosch
- Nieweg
- Hesselink
- ed, kortom "de lage nummers"

uit het "redactioneel" zijn ;D

Ik :-)
Alleen met Hesselnk en Overbosch heb ik nog gecorrespondeerd.

Dirk

cup-druc-han

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
  • Ns tijdperk V
Re:Rail Magazine 300; Wat een mooie Rail Magazine
« Reactie #36 Gepost op: 13 December 2012, 20:07:35 »
Ook mijn complimenten en bedankt voor de "deuk" in mijn deurmat 8)
Marklin NS tijdperk V

selivio

  • Offline Offline
  • Berichten: 103
Re:Rail Magazine 300; Wat een mooie Rail Magazine
« Reactie #37 Gepost op: 13 December 2012, 21:05:21 »
De deuk op de deurmat is er niet, maar absoluut complimenten. Heb nog geen tijd gehad om door te lezen, maar wel volledig doorgebladerd en ziet er super uit.

(wel 1 foutje ontdekt. Bij de line-up foto's van de ACTS staan 2 foto's omgedraaid ::))

Stefan

frederik19630

  • Offline Offline
  • Berichten: 773
Re:Wat een mooie Railmagazine
« Reactie #38 Gepost op: 13 December 2012, 21:16:08 »
Benieuwd hoeveel lezers van RM nog weten wie:
- van Wijck Jurriaanse
- Waldorp
- Overbosch
- Nieweg
- Hesselink
- ed, kortom "de lage nummers"

uit het "redactioneel" zijn ;D

Nieweg, oud-GTW corifee/kenner kwam met enige regelmaat bij mijn vader over de vloer (en omgekeerd), er zat
maar een krappe kilometer of zo tussen in doetinchem. Ben zelf 1 keer in zijn afgeladen bibliotheek geweest.
Dat was een tijd dat het mij niet zo wild interesseerde, dus echt iets meegekregen heb ik niet

fred


bezig met de aansluiting van het smalspoor aan de grote wereld te bouwen

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,38643.msg646458.html

mallet96

  • Gast
Re:Rail Magazine 300; Wat een mooie Rail Magazine
« Reactie #39 Gepost op: 13 December 2012, 21:33:55 »
Hallo,

Allereerst mijn felicitaties naar Railmagazine met hun 300e nummer en hun 35 jarige bestaan.
Ik heb de jubileumnr sinds de 12e binnen en heb hem 's avonds rustig doorgelezen. Zoals helaas de laatste tijd, staan er  voor mij persoonlijk weinig intressante artikelen in, met uitzondering van de Kempenbaan. Dit is/was voor mij dan ook de reden om het voor volgend jaar mijn abbo op te zeggen, na 20 jr abbonement te zijn geweest.

Ondanks het stop zetten van mijn abbo, wens ik RM toch nog vele goede jaren toe en hoop op jubileumnr's 400/500/600.
Begrijp mij niet verkeerd, mijn persoonlijke intresse is in de loop van tijd veranderd, terwijl RM wel een goed, kwalitatief maandblad uitgeeft.

Groet,

Marcel


prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6713
  • Spaar ze allemaal.
Re:Rail Magazine 300; Wat een mooie Rail Magazine
« Reactie #40 Gepost op: 17 December 2012, 17:53:13 »
Ik heb hem zaterdag even doorgebladerd maar vond het niet meer dan een gemiddelde uitgave en voor mij persoonlijk na enige twijfel toch geen reden er een aan te schaffen, het is toch weer 7 Euro's.
Mijn vrouw moest in de stad zijn en heb haar gevraagd om gelijk wat lijm mee te nemen voor het in elkaar plakken van de inhoud van een doos die kortgeleden is binnengekomen en ze belt mij op dat ze ook een RM heeft gekocht want hij was zo bijzonder, maar omdat ik in eerste instantie niet zo heel erg enthousiast reageerde wacht ik nu met angst en beven haar thuiskomst af.
Dus als het hier dadelijk gierend uit de klauwen is het allemaal de schuld van die zo bijzondere RM met dat goudkoperen vrouwen kaftje.

Stephan.
« Laatst bewerkt op: 17 December 2012, 18:19:04 door prutser »

guest7823

  • Gast
Re:Wat een mooie Railmagazine
« Reactie #41 Gepost op: 17 December 2012, 18:06:53 »
Nieweg, oud-GTW corifee/kenner kwam met enige regelmaat bij mijn vader over de vloer (en omgekeerd), er zat
maar een krappe kilometer of zo tussen in doetinchem. Ben zelf 1 keer in zijn afgeladen bibliotheek geweest.
Dat was een tijd dat het mij niet zo wild interesseerde, dus echt iets meegekregen heb ik niet

Mocht je het als gemis ervaren: stoker bij de SHM worden en zorgen dat je regelmatig dienst doet met "de jonge Nieweg"  ;D. Heb je binnen no-time al die achterstand / gemiste kansen ingehaald  (y)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Rail Magazine 300; Wat een mooie Rail Magazine
« Reactie #42 Gepost op: 17 December 2012, 18:21:52 »
Arme Prutser, zoveel tumult om een simpel tijdschrift ;D

Maar ik vind het inderdaad ook niet echt een super nummer... weinig echt speciale artikelen. Maar goed, al abonnee sinds nummer 100 dus ook deze viel automagisch op de mat.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden