....en de DE-V werden volgens het artikel eind jaren veertig besteld.
Over de opening van de Hanzelijn stond wel een en ander vermeld . Daar had ik wel meer bij verwacht .
Weet je wat leuk is? Ik heb vandaag al een extra nummer voor iemand in het buitenland gescoord
Ik kon de dateringen in dat artikel ook niet goed volgen, ergens klopte er iets niet. Maar ik ken de geschiedenis van deze treinstellen ook nauwelijks, en kon dus ook niet vaststellen wat er niet klopte. Heb ze ook nooit in het echt gezien, want ze reden niet in de buurt waar ik woonde.Bij het lezen van het artikel kreeg ik wel aanvechtingen om er een in model te bouwen. Toch maar niet doen, eerst maar eens alle ooit begonnen en nooit afgemaakte projecten oppakken.
Benieuwd hoeveel lezers van RM nog weten wie:- van Wijck Jurriaanse- Waldorp- Overbosch- Nieweg- Hesselink- ed, kortom "de lage nummers"uit het "redactioneel" zijn
Nieweg, oud-GTW corifee/kenner kwam met enige regelmaat bij mijn vader over de vloer (en omgekeerd), er zatmaar een krappe kilometer of zo tussen in doetinchem. Ben zelf 1 keer in zijn afgeladen bibliotheek geweest. Dat was een tijd dat het mij niet zo wild interesseerde, dus echt iets meegekregen heb ik niet