Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Conrat door Theovh
Vandaag om 22:02:45
Raadplaatje door Keska
Vandaag om 21:59:48
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door AlbertG
Vandaag om 21:44:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 21:42:40
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
Vandaag om 21:36:30
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Peter Soonius
Vandaag om 21:32:12
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Mcn1986
Vandaag om 21:29:44
Mijnbouw Indonesië door Peter Soonius
Vandaag om 21:26:45
tandwiel lux modellbau door bellejt
Vandaag om 20:12:09
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 20:10:28
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Hasenwald
Vandaag om 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 19:18:35
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 19:06:47
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
  

Auteur Topic: Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet  (gelezen 1852 keer)

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5363
  • Team Mitropa - OHMB
RETROBAHN A.G.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5414
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #1 Gepost op: 10 December 2012, 08:59:15 »
'Ho! Even Laken!'

Groet,
Bas

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 701
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #2 Gepost op: 10 December 2012, 09:28:51 »
Vervelend voor de reiziger, maar gelukkig maakt iedereen wel eens een foutje ;D

Onder de noemer.... Oeps... zullen we maar zeggen.

Mvg Marcel
Mvg, Marcel

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #3 Gepost op: 10 December 2012, 17:33:01 »
Ach ja, net zo'n strakke actie als bij de opening van Arnhem Zuid. Daar denderde de eerste trein die er moest stoppen ook gewoon door. Zo'n beetje de hele wereld was ingelicht, behalve het rijdend personeel...
Groetjes,
Emiel

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1922
    • Flickr pagina
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #4 Gepost op: 10 December 2012, 17:36:06 »
En daar sta je dan met je naam in de krant...

Jorick

  • Rijdt schaal 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 162
    • Jorick de Lange.nl
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #5 Gepost op: 10 December 2012, 18:11:58 »
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat ook Almere-Poort vandaag en gisteren al meermaals is overgeslagen... ;-)

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3355
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #6 Gepost op: 10 December 2012, 18:28:24 »
Een foutje is menselijk, maar de verklaring "Ik twijfelde of de nieuwe dienstregeling al was ingegaan" klinkt toch wel raar. Hoe kun je dat als mcn nou niet weten?
Reinier

Lolke Bijlsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 871
  • Noorwegen jaren tachtig en negentig in HO (DCC)
    • Dombas in model.
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #7 Gepost op: 10 December 2012, 18:32:35 »
Een vergissing is menselijk en ik heb dit ook wel eens meegemaakt. In mijn schooljaren reed ik dagelijks van Franeker naar Groningen. Ooit wel eens Zwaagwesteinde in hoog tempo voorbij gereden. De machinist had het onmiddelijk door en zette een snel remming in maar uiteindelijk reed hij toch door naar Buitenpost waar verontschuldigingen werden gemaakt voor de reizigers die naar Zwaagwesteinde moesten. Gelukkig konden die cross platform overstappen op de trein naar Leeuwarden.

Och zo maak je nog eens wat mee.

Lolke

Wijbe

  • LightMyTrain
  • Offline Offline
  • Berichten: 1053
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #8 Gepost op: 10 December 2012, 19:05:02 »
Gelukkig stoppen ze tegenwoordig wel elke keer in De Westereen  ;D

Ik kan het best begrijpen, je rijd elke dag zo, en opeens moet je ergens anders stoppen.

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3456
    • Mijn van-alles website
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #9 Gepost op: 10 December 2012, 21:17:18 »
Of andersom zoals hier met de bussen in Purmerend gebeurde: Nog voordat de nieuwe dienstregeling ingegaan was besloten enkele chauffeurs al dat het tijd was de nieuwe routes te gaan rijden.

Ik heb het zelf met de trein ook wel eens meegemaakt ja. En ook wel 'andersom': we waren van het laatste station in Purmerend vertrokken, maakten snelheid zoals normaal en ineens werd er duidelijk geremd.

Een minuut of 2-3 na vertrek stonden we stil 'Dames en heren, voor ons staat een defecte trein en omdat wij er helaas niet omheen kunnen, keren wij terug'

Wat ze er niet bij zeiden was dat we Weidevenne, het station waar we net van waren vertrokken, niet aan zouden doen. We karden met een kilometer of 60 aan het station voorbij, waar volledig verbijsterde reizigers de trein gadesloegen, inclusief diverse reizigers in de trein die vloekend hun mogelijkheid om makkelijk toch maar de auto te pakken of thuis te blijven, aan zich voorbij zagen schuiven.

Op Purmerend werd het natuurlijk een enorme chaos omdat de trein volledig zou keren naar Hoorn: iedereen eruit, bovenop de nieuwe massa die zich voor de volgende, inmiddels vertraagde trein had verzameld. Ik heb nog nooit zo'n vol eerste perron gezien :D