Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 19:08:37
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 19:08:30
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Wim1969
Vandaag om 18:59:02
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door GerardvV
Vandaag om 18:58:42
Roco modellen op aliexpress door maartenvdb
Vandaag om 18:30:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 18:23:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 18:13:22
Schroefkoppeling voor H0. door Eric B
Vandaag om 18:06:46
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 17:49:08
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 17:45:49
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door Mar-Cas
Vandaag om 17:43:54
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Miniature Holland
Vandaag om 17:25:26
Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo door Miniature Holland
Vandaag om 17:19:21
Project seaside Germany door Ronald69
Vandaag om 17:18:12
sein decoder Z21 10837 programeren door kar
Vandaag om 16:15:32
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 15:50:54
mDDM, waarom 3 draaistellen? door j.ossebaar
Vandaag om 15:37:07
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 15:33:01
Z21 Pro Link en Wifi door n-driver
Vandaag om 14:40:38
De bouw van station Laarbeek H0 door Dave.......
Vandaag om 14:38:26
Duits transport, waar in NL? door grossraumwagen
Vandaag om 14:30:44
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 13:21:35
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 13:13:20
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Besselspoor
Vandaag om 12:43:01
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door borotof
Vandaag om 12:34:07
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 12:33:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 12:26:11
Spoor S in Europa - Presentatie van spoor S treinen van BUB, JEP en Stadtilm door sncf231e
Vandaag om 12:25:27
PB Models, ICR-rijtuigen door Luc2000
Vandaag om 12:09:16
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 12:07:06
  

Auteur Topic: Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet  (gelezen 1878 keer)

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5403
  • Team Mitropa - OHMB
RETROBAHN A.G.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5429
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #1 Gepost op: 10 December 2012, 08:59:15 »
'Ho! Even Laken!'

Groet,
Bas

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 700
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #2 Gepost op: 10 December 2012, 09:28:51 »
Vervelend voor de reiziger, maar gelukkig maakt iedereen wel eens een foutje ;D

Onder de noemer.... Oeps... zullen we maar zeggen.

Mvg Marcel
Mvg, Marcel

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #3 Gepost op: 10 December 2012, 17:33:01 »
Ach ja, net zo'n strakke actie als bij de opening van Arnhem Zuid. Daar denderde de eerste trein die er moest stoppen ook gewoon door. Zo'n beetje de hele wereld was ingelicht, behalve het rijdend personeel...
Groetjes,
Emiel

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1922
    • Flickr pagina
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #4 Gepost op: 10 December 2012, 17:36:06 »
En daar sta je dan met je naam in de krant...

Jorick

  • Rijdt schaal 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 162
    • Jorick de Lange.nl
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #5 Gepost op: 10 December 2012, 18:11:58 »
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat ook Almere-Poort vandaag en gisteren al meermaals is overgeslagen... ;-)

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #6 Gepost op: 10 December 2012, 18:28:24 »
Een foutje is menselijk, maar de verklaring "Ik twijfelde of de nieuwe dienstregeling al was ingegaan" klinkt toch wel raar. Hoe kun je dat als mcn nou niet weten?
Reinier

Lolke Bijlsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 873
  • Noorwegen jaren tachtig en negentig in HO (DCC)
    • Dombas in model.
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #7 Gepost op: 10 December 2012, 18:32:35 »
Een vergissing is menselijk en ik heb dit ook wel eens meegemaakt. In mijn schooljaren reed ik dagelijks van Franeker naar Groningen. Ooit wel eens Zwaagwesteinde in hoog tempo voorbij gereden. De machinist had het onmiddelijk door en zette een snel remming in maar uiteindelijk reed hij toch door naar Buitenpost waar verontschuldigingen werden gemaakt voor de reizigers die naar Zwaagwesteinde moesten. Gelukkig konden die cross platform overstappen op de trein naar Leeuwarden.

Och zo maak je nog eens wat mee.

Lolke

Wijbe

  • LightMyTrain
  • Offline Offline
  • Berichten: 1053
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #8 Gepost op: 10 December 2012, 19:05:02 »
Gelukkig stoppen ze tegenwoordig wel elke keer in De Westereen  ;D

Ik kan het best begrijpen, je rijd elke dag zo, en opeens moet je ergens anders stoppen.

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3455
    • Mijn van-alles website
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #9 Gepost op: 10 December 2012, 21:17:18 »
Of andersom zoals hier met de bussen in Purmerend gebeurde: Nog voordat de nieuwe dienstregeling ingegaan was besloten enkele chauffeurs al dat het tijd was de nieuwe routes te gaan rijden.

Ik heb het zelf met de trein ook wel eens meegemaakt ja. En ook wel 'andersom': we waren van het laatste station in Purmerend vertrokken, maakten snelheid zoals normaal en ineens werd er duidelijk geremd.

Een minuut of 2-3 na vertrek stonden we stil 'Dames en heren, voor ons staat een defecte trein en omdat wij er helaas niet omheen kunnen, keren wij terug'

Wat ze er niet bij zeiden was dat we Weidevenne, het station waar we net van waren vertrokken, niet aan zouden doen. We karden met een kilometer of 60 aan het station voorbij, waar volledig verbijsterde reizigers de trein gadesloegen, inclusief diverse reizigers in de trein die vloekend hun mogelijkheid om makkelijk toch maar de auto te pakken of thuis te blijven, aan zich voorbij zagen schuiven.

Op Purmerend werd het natuurlijk een enorme chaos omdat de trein volledig zou keren naar Hoorn: iedereen eruit, bovenop de nieuwe massa die zich voor de volgende, inmiddels vertraagde trein had verzameld. Ik heb nog nooit zo'n vol eerste perron gezien :D