Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door nederbelg
Vandaag om 06:50:44
booster vraag door Ben
Vandaag om 06:43:07
Vreemd probleem door Ruud Teunissen
Vandaag om 00:30:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
05 August 2025, 23:31:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
05 August 2025, 22:30:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
05 August 2025, 22:20:51
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
05 August 2025, 21:40:36
Wat was jullie allereerste loc? door Bahn-AG
05 August 2025, 21:10:02
Her-(her-)beginnen door Overet
05 August 2025, 21:06:51
Terugverende koppeling door phdirk
05 August 2025, 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door phdirk
05 August 2025, 20:24:48
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
05 August 2025, 20:17:43
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
05 August 2025, 20:09:59
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn door Sicco Dierdorp
05 August 2025, 19:58:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
05 August 2025, 19:53:30
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
05 August 2025, 19:33:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
05 August 2025, 19:29:14
Trix DXI van DC naar AC door hmmglaser
05 August 2025, 19:27:03
Vitrinekast door Scratchbuilt
05 August 2025, 18:44:53
MoBaBro.de door henk
05 August 2025, 17:54:00
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn door Tedo
05 August 2025, 17:45:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Tedo
05 August 2025, 17:41:37
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
05 August 2025, 17:30:20
Station Arnhem jaren '80' door Niels B
05 August 2025, 17:26:13
US diorama in H0 door Frank 123
05 August 2025, 16:59:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
05 August 2025, 16:57:56
Bauarbeiten im gange door 741230
05 August 2025, 16:20:35
  

Auteur Topic: Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet  (gelezen 1834 keer)

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5336
  • Team Mitropa - OHMB
RETROBAHN A.G.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5398
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #1 Gepost op: 10 December 2012, 08:59:15 »
'Ho! Even Laken!'

Groet,
Bas

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 701
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #2 Gepost op: 10 December 2012, 09:28:51 »
Vervelend voor de reiziger, maar gelukkig maakt iedereen wel eens een foutje ;D

Onder de noemer.... Oeps... zullen we maar zeggen.

Mvg Marcel
Mvg, Marcel

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #3 Gepost op: 10 December 2012, 17:33:01 »
Ach ja, net zo'n strakke actie als bij de opening van Arnhem Zuid. Daar denderde de eerste trein die er moest stoppen ook gewoon door. Zo'n beetje de hele wereld was ingelicht, behalve het rijdend personeel...
Groetjes,
Emiel

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1920
    • Flickr pagina
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #4 Gepost op: 10 December 2012, 17:36:06 »
En daar sta je dan met je naam in de krant...

Jorick

  • Rijdt schaal 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 162
    • Jorick de Lange.nl
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #5 Gepost op: 10 December 2012, 18:11:58 »
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat ook Almere-Poort vandaag en gisteren al meermaals is overgeslagen... ;-)

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3354
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #6 Gepost op: 10 December 2012, 18:28:24 »
Een foutje is menselijk, maar de verklaring "Ik twijfelde of de nieuwe dienstregeling al was ingegaan" klinkt toch wel raar. Hoe kun je dat als mcn nou niet weten?
Reinier

Lolke Bijlsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 870
  • Noorwegen jaren tachtig en negentig in HO (DCC)
    • Dombas in model.
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #7 Gepost op: 10 December 2012, 18:32:35 »
Een vergissing is menselijk en ik heb dit ook wel eens meegemaakt. In mijn schooljaren reed ik dagelijks van Franeker naar Groningen. Ooit wel eens Zwaagwesteinde in hoog tempo voorbij gereden. De machinist had het onmiddelijk door en zette een snel remming in maar uiteindelijk reed hij toch door naar Buitenpost waar verontschuldigingen werden gemaakt voor de reizigers die naar Zwaagwesteinde moesten. Gelukkig konden die cross platform overstappen op de trein naar Leeuwarden.

Och zo maak je nog eens wat mee.

Lolke

Wijbe

  • LightMyTrain
  • Offline Offline
  • Berichten: 1052
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #8 Gepost op: 10 December 2012, 19:05:02 »
Gelukkig stoppen ze tegenwoordig wel elke keer in De Westereen  ;D

Ik kan het best begrijpen, je rijd elke dag zo, en opeens moet je ergens anders stoppen.

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3450
    • Mijn van-alles website
Re:Bij Hoevelaken links af... maar nu even niet
« Reactie #9 Gepost op: 10 December 2012, 21:17:18 »
Of andersom zoals hier met de bussen in Purmerend gebeurde: Nog voordat de nieuwe dienstregeling ingegaan was besloten enkele chauffeurs al dat het tijd was de nieuwe routes te gaan rijden.

Ik heb het zelf met de trein ook wel eens meegemaakt ja. En ook wel 'andersom': we waren van het laatste station in Purmerend vertrokken, maakten snelheid zoals normaal en ineens werd er duidelijk geremd.

Een minuut of 2-3 na vertrek stonden we stil 'Dames en heren, voor ons staat een defecte trein en omdat wij er helaas niet omheen kunnen, keren wij terug'

Wat ze er niet bij zeiden was dat we Weidevenne, het station waar we net van waren vertrokken, niet aan zouden doen. We karden met een kilometer of 60 aan het station voorbij, waar volledig verbijsterde reizigers de trein gadesloegen, inclusief diverse reizigers in de trein die vloekend hun mogelijkheid om makkelijk toch maar de auto te pakken of thuis te blijven, aan zich voorbij zagen schuiven.

Op Purmerend werd het natuurlijk een enorme chaos omdat de trein volledig zou keren naar Hoorn: iedereen eruit, bovenop de nieuwe massa die zich voor de volgende, inmiddels vertraagde trein had verzameld. Ik heb nog nooit zo'n vol eerste perron gezien :D