Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Modeltrein Express Slps II, afval container draagwagens. VAM, Essent door Chris
Vandaag om 00:47:36
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door bask185
Vandaag om 00:03:51
Da's Daz 2 door Huup
10 November 2025, 23:35:08
Alternatieven voor servo's door bask185
10 November 2025, 23:12:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
10 November 2025, 23:11:08
Zelfgemaakt BiDiB modules door AP3737
10 November 2025, 23:10:38
Baan in Los Angeles door AndrevdG
10 November 2025, 23:09:19
Hoe een schaduwstation automatiseren door Dirk
10 November 2025, 22:32:29
Rondom Charlois door Huup
10 November 2025, 22:23:42
Treinen willen niet meer rijden door Karst Drenth
10 November 2025, 21:59:08
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door RobbertJan
10 November 2025, 21:55:23
Pimpen Rivarossi DD-AR door henk
10 November 2025, 21:54:17
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Huup
10 November 2025, 21:49:04
Smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning door jjg koopmans
10 November 2025, 21:48:29
Frans loodsje et cetera door Noordernet
10 November 2025, 21:37:25
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Noordernet
10 November 2025, 21:28:50
De Projecten van RetroJack door RetroJack
10 November 2025, 20:51:37
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
10 November 2025, 20:27:58
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
10 November 2025, 19:56:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
10 November 2025, 19:11:43
3d printen van ns daglichtseinen door Frits C
10 November 2025, 18:59:05
Line-up foto's van modellen door ES44C4
10 November 2025, 18:53:54
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal. door RobVille
10 November 2025, 18:36:24
De Hembrug 1906 - 1983 door ruudns
10 November 2025, 17:55:19
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door basjuh1981
10 November 2025, 17:29:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door André82
10 November 2025, 16:29:51
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
10 November 2025, 16:28:46
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
10 November 2025, 16:11:38
29 november verkoop MSV door Ronald69
10 November 2025, 16:10:51
Bruggen (H0) printen in 3d - fysieke brugdelen. door RobVille
10 November 2025, 15:47:03
  

Auteur Topic: Roco h0 2013  (gelezen 199908 keer)

Duvel

  • Offline Offline
  • Berichten: 447
Re:Roco 2013
« Reactie #195 Gepost op: 18 January 2013, 10:06:00 »

Jaren '80/'90 is kleine cabineramen, en wel Sprinterramen in de bakken toch? Wanneer gingen die driedelige rotdingen eruit?
Met vriendelijke groeten, altijd.

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2623
Re:Roco 2013
« Reactie #196 Gepost op: 18 January 2013, 10:25:43 »
Ik vraag me af in hoeverre deze Nederlands zijn of op Nederlandse wagens lijken, idem voor dat spul van Fleischmann!

deze wagens zijn net zo echt als de vlag !!!!!
Ook hiermee wordt je besodemieterd.

@Sobat,

Die conclusie lijkt mij te kort door de bocht (bahalve over die vlag dan). Kijk bijvoorbeeld eens op blz. 57 van De Erfenis; daar staan foto's uit 1950 van Duitse rijtuigen die in '45 zijn achtergebleven en op dat moment nog in gebruik waren bij de NS. Eén van die foto's lijkt wel erg veel op het onderste rijtuig uit de folder.
Kijk ook eens naar de foto op blz 61 van De Erfenis: drie van dergelijke rijtuigen achter een 6000 op 15 mei 1948.

Het zou dus zomaar kunnen kloppen. Het zal in ieder geval niet slechter zijn dan de veel geroemde vernederlandste vierassers van Piko.

Grtz,
Ton
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11738
    • Mijn fotoarchief
Re:Roco 2013
« Reactie #197 Gepost op: 18 January 2013, 10:28:37 »
Zoals ik twee pagina's terug idd al aangaf:

Och, vast wel te gebruiken voor inzet in de periode 1945-1947  ;D
In later jaren waren er volgens mij nog wel een paar terug te vinden als werkwagen. Gewoon lekker creatief mee omgaan  (y)

Eelco


TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2623
Re:Roco 2013
« Reactie #198 Gepost op: 18 January 2013, 10:33:39 »
Inderdaad Eelco. Maar met de aanvulling dat ze als reizigersmaterieel aanzienlijk langer inzetbaar zijn dan tot 1947; zeker tot 1950. En dat ook de dubbele klassenborden (laag en hoog) correct zijn.
En dat je niet eens zo heel creatief hoeft te zijn, maar dat er foto's bestaan.

Grtz,
Ton
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12536
    • sleutelspoor
Re:Roco 2013
« Reactie #199 Gepost op: 18 January 2013, 10:35:10 »
8714 is mij al voor geweest.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11738
    • Mijn fotoarchief
Re:Roco 2013
« Reactie #200 Gepost op: 18 January 2013, 10:40:38 »
Ik wist idd niet zeker of het 1947 moest zijn of 1950. In 'stoomtractie bij NS 1944-1958' stat ook wel het een en ander aan afbeeldingen, agina's 40 en 49-51.

Eelco

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2623
Re:Roco 2013
« Reactie #201 Gepost op: 18 January 2013, 10:49:06 »
Inderdaad  :D  (y) :D
En blz 101, 114, 118.
Ik krijg eigenlijk wel zin om die wagens te kopen. Samen met wat echte Nederlandse houten rijtuigen een lekker rommelig treintje maken.  :P

Grtz,
Ton
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11738
    • Mijn fotoarchief
Re:Roco 2013
« Reactie #202 Gepost op: 18 January 2013, 10:57:27 »
I see what you mean, het zou een leuk allegaartje achter mijn Longmoor worden  (y)

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1888
  • Roco Fccpps vriend
Re:Roco 2013
« Reactie #203 Gepost op: 18 January 2013, 11:00:53 »
Op zich wel leuk, die OBB Eurofima wagens die in de Beneluxdienst gereden hebben. Zou er kans zijn op een 2e run met andere wagennummers, om zo een wat langere samenstelling met unieke nummers te krijgen?
Overigens, wat was de gangbare samenstelling, 2x A, 5x B of zo?
En welke locs trokken deze stam, voornamelijk de NMBS 2800-en of ook die met het Fyra opschrift?
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1923
    • Flickr pagina
Re:Roco 2013
« Reactie #204 Gepost op: 18 January 2013, 11:13:43 »
Alleen de NMBS 2800'en zaten voor de trein. Er heeft even een paar dagen rode Traxx 186111 gereden afgelopen zomer in de BNL dienst maar die had geen Fyra opschriften! Zie hier!
« Laatst bewerkt op: 18 January 2013, 15:34:44 door Bert van Gelder. Reden: Overbodig citaat verwijderd. Druk op ANTWOORD i.p.v. CITAAT »

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4669
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re:Roco 2013
« Reactie #205 Gepost op: 18 January 2013, 11:17:03 »
@Sobat,

Die conclusie lijkt mij te kort door de bocht (bahalve over die vlag dan). Kijk bijvoorbeeld eens op blz. 57 van De Erfenis; daar staan foto's uit 1950 van Duitse rijtuigen die in '45 zijn achtergebleven en op dat moment nog in gebruik waren bij de NS. Eén van die foto's lijkt wel erg veel op het onderste rijtuig uit de folder.
Kijk ook eens naar de foto op blz 61 van De Erfenis: drie van dergelijke rijtuigen achter een 6000 op 15 mei 1948.

Het zou dus zomaar kunnen kloppen. Het zal in ieder geval niet slechter zijn dan de veel geroemde vernederlandste vierassers van Piko.

Grtz,
Ton

En volgens mij worden die "Piko's" nu in de Fleischmann 2013 folder aangekondigd....

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22654
Re:Roco 2013
« Reactie #206 Gepost op: 18 January 2013, 11:21:42 »
Nee, die Piko's moesten echte Nederlandse rijtuigen voorstellen, maar dan in een net-niet of eigenlijk helemaal-niet variant. Deze Roco en Fleischmann rijtuigen hebben na de oorlog daadwerkelijk een paar jaar in Nederland rondgereden en in die hoedanigheid worden ze dan ook gepresenteerd. Niet meer en niet minder. Of dat erg boeit is natuurlijk wat anders.
« Laatst bewerkt op: 18 January 2013, 11:43:01 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1888
  • Roco Fccpps vriend
Re:Roco 2013
« Reactie #207 Gepost op: 18 January 2013, 11:42:58 »
Alleen de NMBS 2800'en zaten voor de trein. Er heeft even een paar dagen rode Traxx 186111 gereden afgelopen zomer in de BNL dienst maar die had geen Fyra opschriften! Zie hier!

Op de site van Martijn Haman staat ook de nodige info, geeft eigenlijk al de meeste antwoorden....volgende keer zal ik eerst daar kijken.   ;)
Rode 186 met Fyra opschrift kan dus wel, zie Martijns site, maar (alleen?) tijdens overbrenging van 8 rijtuigen Venlo-Watergraafsmeer.

Misschien toch maar die Piko 59955 bestellen en wat van deze rijtuigen (Freak. En ik had mezelf nog zo beloofd: geen Fyra!)
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5282
    • grootspoorfoto's
Re:Roco 2013
« Reactie #208 Gepost op: 18 January 2013, 12:11:50 »
Jup dat was een overbrenging zie ook klik. Wat een dramatisch slecht weer was het toen zeg. Let wel op dat ze toen nieuwe het land in kwamen en dus volgens mij geen NS logo's hadden dus niet de Roco rijtuigen zijn die nu gemaakt worden. Als je dat niet zo belangrijk vindt kun je ook nog een 1800 ervoor zetten zie klik. Aan de andere kant hing de 1740. Op de heenweg werd gereden met 2 rijtuigen en aan beide kanten een loc. Verder kunnen ze ook nog achter een 189 in een unit cargo zie klik. Echter zoals eerder gezegd zijn dit allemaal rijtuigen nog met ÖBB logo's.
Voor grootspoorfoto's zie site

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re:Roco 2013
« Reactie #209 Gepost op: 18 January 2013, 15:58:37 »
Dit gaat nergens over Jopie. Volgens mij heeft Roco helemaal niet zo veel geschrapt.
En wat de Marklin/Trix 1200 aandrijving betreft, dat hoort hier ook niet thuis.

Met vriendelijke groet,

Bert