Hallo Rob (en andere hobby 'lotgenoten'),Jaaaaaaaren geleden gaf Willy Ade terloops aan dat met nitro als basis de kunststof bouwpakketten prima te bouwen zijn door gietstuk restanten hierin op te lossen. De huidige modelbouw lijmsoorten zijn hierop gebaseerd. Mijn vrouw hanteert voor de bouwpakketten Faller lijm met naald dosering die niet al te snel verdampt; zelf gebruik ik voor mijn ADE en B&K modellen welke ik als bouwpakket in de loop der jaren verzameld heb het liefst pure nitro verdunner om te hechten en daarna in nitro opgeloste kunststof om hechtverbindingen waar nodig te verstevigen. Een andere Rob
Zelfs met het laatst genoemde en dan toch het andere eind onder stroom,kan dat dubbel zo goed werken.Je hebt de verstopping verholpen je spaart een pot gel uit voor je haar Overigens, wat moet ik me voorstellen bij die techniek dat je met thinner en ander spul thuis zelf lijm maakt Het klinkt heel vaag en wellicht link met die thinner(stinkt die trouwens niet?)
en mek ja mooi spul, had een potje gekregen bij een bedrijf en na een paar maanden was alles verdampt,waarschijnlijk sloot het niet echt luchtdicht af.
nadeel is dat het ook je hersens oplost, maar dat geldt voor alle plaksel hier, in meer of mindere mate.Dus laat het pand wel goed doorwaaienHendrik Jan
Uhu Plast met kwastje voor grote vlakken (Platen op platen)