Ze hadden het over 1500kOhm, dus dan loopt er een nog mindere stroom.
waren echt maar een paar frames met vuurwerk.maar lijkt wel binnen kant band tegen verlengde van de wisseltong.
Het zou interessant zijn het volgende te beproeven: de loc van Erwin op Ronalds baan laten rijden en omgekeerd. Dan weet je echt meer.Ik blijf het allemaal heel intrigerend vinden.Groet,Ruud
Ronald,Even een opmerking wat bij mij wel eens gebeurt.Bij de overgang tussen twee boosters heb ik soms dat bij het overrijden van de scheiding met enkele loks afhankelijk van de snelheid ook wel eens vonken, spanningverschil bij de boosters.Nu mijn vraag of opmerking, de polarisatie van het puntstuk loopt via de wisselaandrijvingen, als deze de voeding heeft van een andere booster of trafo dan de rails die voor of na het puntstuk zitten dan kan er spanningverschil zijn en daardoor is vonken ook mogelijk,Zomaar een gedachte.Gr Piet
Haha, ja Erwin, het is toch echt Rocoline. De nieuwe poot van Leeuwarden heeft Tillig railmateriaal Ronald, mocht je de loc eens op onze clubbaan willen testen, dan is dat geen probleem.We hebben het hier over de baan van de Friese Modelbaan Club in Leeuwarden.Zondag 16 december hebben we weer een gezellige rijdag. Mocht je je loc willen testen, dan ben je uiteraard welkom om even langs te komen. Laat het dan even weten via een pm.Groeten Alex
Als jullie dan een filmpje maken, gebruik dan een vaste camera opstelling, klem met wat boeken of een echt statief.
Het gekke is, dat de loc ook vonkt op NIET-gepolariseerde wissels...