Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Hans Reints
Vandaag om 15:53:59
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 15:45:06
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door 741230
Vandaag om 15:30:27
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door 741230
Vandaag om 15:24:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ES44C4
Vandaag om 15:22:13
Reparaties aan je materieel: tips & tricks door Huup
Vandaag om 15:11:19
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 15:08:01
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 15:05:54
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Modelbouwerke
Vandaag om 15:00:39
Museumdepot Beekbergen in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:41:54
Wat zit er in deze tender? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:40:51
De (3d) knutsels van Ronald. door Frits C
Vandaag om 14:38:09
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 14:31:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:14:39
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 13:56:19
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 13:34:55
3 januari NVBS oliebollenrit door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:00:57
HTM PCC tram en wat gefrutsel er bij door Jan Bennink
Vandaag om 12:57:58
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
Vandaag om 10:37:34
Nieuw huis, nieuwe baan door Krazy Dre
Vandaag om 10:04:48
bouwtekening amsterdamse tram door Huup
Vandaag om 09:17:30
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door puntenglijder
Vandaag om 09:12:28
Roco 2025 door Dennis1984
Vandaag om 07:46:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:20:10
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden door Huup
13 December 2025, 23:19:12
Van 2D afbeelding naar 3D model door Eef7260
13 December 2025, 23:17:34
helix n spoor door Joz
13 December 2025, 21:02:26
13 december modelspoorbeurs Houten door Ronald69
13 December 2025, 19:47:49
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Klaas Zondervan
13 December 2025, 19:47:41
ratelende 1300 van Electrotren door VAM65
13 December 2025, 18:56:32
  

Auteur Topic: Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.  (gelezen 17017 keer)

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #30 Gepost op: 28 November 2012, 09:19:17 »
Allen,

Dit draadje is per abuis verdwenen in de prullenbak, geen idee waarom! Gelukkig nog boven water te halen, en bij deze weer terug!

Gr, Bert

Marcel van der Plas

  • Offline Offline
  • Berichten: 251
  • MRCE 500 1607
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #31 Gepost op: 28 November 2012, 18:25:24 »
Mooi zo :D.

Bedankt weer tot dusver !
Laat de reacties / vragen maar weer komen.

Marcel

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1036
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #32 Gepost op: 28 November 2012, 18:40:51 »
Dit draadje is ...... bij deze weer terug!

Blij mee! (y) :D

Mvg,
Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.

Ronald81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2662
    • M'n treinbaan...
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #33 Gepost op: 28 November 2012, 18:46:06 »
Heeft deze ESU ook van die fijne wisselsensoren? ;)
Je rolt van het één in het ander...

Marcel van der Plas

  • Offline Offline
  • Berichten: 251
  • MRCE 500 1607
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #34 Gepost op: 28 November 2012, 19:12:29 »
Hallo Ronald,

Check het filmpje in post 1. Daar hoor je b eide modellen rijden met alle toeters en bellen :).

AdrieE

  • Gast
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #35 Gepost op: 24 February 2013, 21:48:16 »
Hallo,

Ik hoor ook dat de Esu Class 77 uit de wissel loopt i.v.m de afstanden van de wielflenzen.
Dan is mijn vraag rijd hij wel goed op Piko-A rails.

Groet Adrie

Marcel van der Plas

  • Offline Offline
  • Berichten: 251
  • MRCE 500 1607
Re: Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #36 Gepost op: 12 February 2014, 22:27:03 »
Vandaag even mijn CS II geïnstalleerd en  aangesloten. Gelijk maar mijn laatste aanwinst, de ESU CapTrain 6602.

Nu samen op film met de ECR Class 77 van Esu :D :

http://www.youtube.com/watch?v=CHiZczS5cEk

Goosebirdy

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re: Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #37 Gepost op: 14 February 2014, 08:34:47 »
Ziet er leuk uit Marcel; ik moet mijn ESU Class 66 (HGK) ook maar eens gaan laten roken.
Groet, Gijsbert | Verzamelaar van metname H0 modellen welke in NL rijden / gereden hebben | Bouwt aan "Gijswijk", meer een testbaantje met wat aankleding dan een serieuze baan

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27035
    • Pagina van klaas
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #38 Gepost op: 14 February 2014, 12:16:10 »
Ik hoor ook dat de Esu Class 77 uit de wissel loopt i.v.m de afstanden van de wielflenzen.
Dan is mijn vraag rijd hij wel goed op Piko-A rails.
Beetje late reactie op deze vraag. In de beschrijving op de ESU site lees ik dit:

Die Class 66/77 ist ein Hybrid-Modell, das mit einem Radsatzinnenmaß von 14,1 mm einen sicheren Betrieb auf Zwei- und Dreileitergleisen ermöglicht.

Ze hebben geprobeerd om een tussenweg te vinden tussen de standaard wielafstand voor 3-rail en voor 2-rail. Dat is echt een misser van ESU, want dat kan gewoon niet. Voor 2-rail moet die afstand minstens 14,4 mm zijn. Dus je moet zelf aan de slag om de wielen iets verder van elkaar te zetten.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #39 Gepost op: 14 February 2014, 13:12:03 »
Vandaag even mijn CS II geïnstalleerd en  aangesloten. Gelijk maar mijn laatste aanwinst, de ESU CapTrain 6602.

Nu samen op film met de ECR Class 77 van Esu :D :

http://www.youtube.com/watch?v=CHiZczS5cEk

Al politie aan de deur geweest vanwege geluidsoverlast?   ;D
Ik vind het wel jammer dat die CapTrain qua kleuren veel te licht is. Wat dat betreft zijn de kleuren van Classix beter getroffen!

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #40 Gepost op: 14 February 2014, 15:16:37 »
Beetje late reactie op deze vraag. In de beschrijving op de ESU site lees ik dit:

Die Class 66/77 ist ein Hybrid-Modell, das mit einem Radsatzinnenmaß von 14,1 mm einen sicheren Betrieb auf Zwei- und Dreileitergleisen ermöglicht.

Ze hebben geprobeerd om een tussenweg te vinden tussen de standaard wielafstand voor 3-rail en voor 2-rail. Dat is echt een misser van ESU, want dat kan gewoon niet. Voor 2-rail moet die afstand minstens 14,4 mm zijn. Dus je moet zelf aan de slag om de wielen iets verder van elkaar te zetten.

Totaal niet mee eensch! Ik vind het een TOP uitvinding van ESU. Mijn CR6311 heeft inmiddels al ontsporingsvrij gereden op marklin K-rails en op Roco Geoline en oudere roco zonder enig probleem. Echt een uitkomst dit systeem  (y)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27035
    • Pagina van klaas
Re: Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #41 Gepost op: 14 February 2014, 16:38:18 »
Nou, Floris, jammer dan.
Als de NEM zegt dat de afstand minstens 14,4 mm moet zijn, dan is 14,1 gewoon fout.
En als het goed gaat op Geoline en andere Roco wissels, dan zegt dat iets over die wissels. Namelijk dat ze ook niet deugen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6983
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #42 Gepost op: 14 February 2014, 18:07:31 »

Ik vind het een TOP uitvinding van ESU.


Niks uitvinding. Compromis. ;)

Gr, Ben.

Olivier77

  • Offline Offline
  • Berichten: 294
Re: Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #43 Gepost op: 14 February 2014, 21:22:32 »
Een goede avond,

Hoe zit met de flenshoogte, want dat is het grote probleem.
Bij Marklin wissels en vooral kruiswissels zakken te lagen flenzen door de wissel en schommelt de lok of
wagon.
Ik kan U vele voorbeelden tonen. B Models voor  3 rail (lok 5515), LS Models voor 3  rail (wagons wielen voor Benelux wagons).

Mvg

Olivier
Digitale 3-rail, K-rails,

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1036
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #44 Gepost op: 15 February 2014, 14:39:31 »
Totaal niet mee eensch! Ik vind het een TOP uitvinding van ESU. Mijn CR6311 heeft inmiddels al ontsporingsvrij gereden op marklin K-rails en op Roco Geoline en oudere roco zonder enig probleem. Echt een uitkomst dit systeem  (y)

Volgens mij was de vraag of deze loks goed rijdenop rails van Piko. :-\

MVg,
Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.