Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
05 October 2025, 23:41:23
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Pauldg
05 October 2025, 23:05:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
05 October 2025, 22:53:58
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
05 October 2025, 22:35:03
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door janw
05 October 2025, 21:44:27
Led schakeling ed. door Albert de Heer
05 October 2025, 21:43:07
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
05 October 2025, 21:05:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
05 October 2025, 20:55:24
NS-1000 in spoor-1 door daempfer
05 October 2025, 20:42:19
Au bord de la Cèze door Paul1969
05 October 2025, 19:23:18
Da's Daz 2 door Huup
05 October 2025, 18:47:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
05 October 2025, 18:35:58
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
05 October 2025, 17:49:16
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
05 October 2025, 17:32:31
US diorama in H0 door Wim Vink
05 October 2025, 17:23:46
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
05 October 2025, 17:03:11
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
05 October 2025, 16:41:42
't Boemeltje door Huup
05 October 2025, 16:20:13
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
05 October 2025, 16:03:43
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
05 October 2025, 15:20:48
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
05 October 2025, 14:36:26
Bauarbeiten im gange door 741230
05 October 2025, 14:31:05
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Hennie
05 October 2025, 14:28:53
Bollenwagen, diverse vragen door grossraumwagen
05 October 2025, 14:03:58
Klompentrein door grossraumwagen
05 October 2025, 13:15:21
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Martijn193
05 October 2025, 13:11:02
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
05 October 2025, 12:11:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
05 October 2025, 11:59:26
Station Roodeschool door Benelux795
05 October 2025, 10:34:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
05 October 2025, 10:18:35
  

Auteur Topic: Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.  (gelezen 16736 keer)

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #30 Gepost op: 28 November 2012, 09:19:17 »
Allen,

Dit draadje is per abuis verdwenen in de prullenbak, geen idee waarom! Gelukkig nog boven water te halen, en bij deze weer terug!

Gr, Bert

Marcel van der Plas

  • Offline Offline
  • Berichten: 251
  • MRCE 500 1607
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #31 Gepost op: 28 November 2012, 18:25:24 »
Mooi zo :D.

Bedankt weer tot dusver !
Laat de reacties / vragen maar weer komen.

Marcel

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1034
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #32 Gepost op: 28 November 2012, 18:40:51 »
Dit draadje is ...... bij deze weer terug!

Blij mee! (y) :D

Mvg,
Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.

Ronald81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2661
    • M'n treinbaan...
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #33 Gepost op: 28 November 2012, 18:46:06 »
Heeft deze ESU ook van die fijne wisselsensoren? ;)
Je rolt van het één in het ander...

Marcel van der Plas

  • Offline Offline
  • Berichten: 251
  • MRCE 500 1607
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #34 Gepost op: 28 November 2012, 19:12:29 »
Hallo Ronald,

Check het filmpje in post 1. Daar hoor je b eide modellen rijden met alle toeters en bellen :).

AdrieE

  • Gast
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #35 Gepost op: 24 February 2013, 21:48:16 »
Hallo,

Ik hoor ook dat de Esu Class 77 uit de wissel loopt i.v.m de afstanden van de wielflenzen.
Dan is mijn vraag rijd hij wel goed op Piko-A rails.

Groet Adrie

Marcel van der Plas

  • Offline Offline
  • Berichten: 251
  • MRCE 500 1607
Re: Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #36 Gepost op: 12 February 2014, 22:27:03 »
Vandaag even mijn CS II geïnstalleerd en  aangesloten. Gelijk maar mijn laatste aanwinst, de ESU CapTrain 6602.

Nu samen op film met de ECR Class 77 van Esu :D :

http://www.youtube.com/watch?v=CHiZczS5cEk

Goosebirdy

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re: Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #37 Gepost op: 14 February 2014, 08:34:47 »
Ziet er leuk uit Marcel; ik moet mijn ESU Class 66 (HGK) ook maar eens gaan laten roken.
Groet, Gijsbert | Verzamelaar van metname H0 modellen welke in NL rijden / gereden hebben | Bouwt aan "Gijswijk", meer een testbaantje met wat aankleding dan een serieuze baan

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26818
    • Pagina van klaas
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #38 Gepost op: 14 February 2014, 12:16:10 »
Ik hoor ook dat de Esu Class 77 uit de wissel loopt i.v.m de afstanden van de wielflenzen.
Dan is mijn vraag rijd hij wel goed op Piko-A rails.
Beetje late reactie op deze vraag. In de beschrijving op de ESU site lees ik dit:

Die Class 66/77 ist ein Hybrid-Modell, das mit einem Radsatzinnenmaß von 14,1 mm einen sicheren Betrieb auf Zwei- und Dreileitergleisen ermöglicht.

Ze hebben geprobeerd om een tussenweg te vinden tussen de standaard wielafstand voor 3-rail en voor 2-rail. Dat is echt een misser van ESU, want dat kan gewoon niet. Voor 2-rail moet die afstand minstens 14,4 mm zijn. Dus je moet zelf aan de slag om de wielen iets verder van elkaar te zetten.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #39 Gepost op: 14 February 2014, 13:12:03 »
Vandaag even mijn CS II geïnstalleerd en  aangesloten. Gelijk maar mijn laatste aanwinst, de ESU CapTrain 6602.

Nu samen op film met de ECR Class 77 van Esu :D :

http://www.youtube.com/watch?v=CHiZczS5cEk

Al politie aan de deur geweest vanwege geluidsoverlast?   ;D
Ik vind het wel jammer dat die CapTrain qua kleuren veel te licht is. Wat dat betreft zijn de kleuren van Classix beter getroffen!

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #40 Gepost op: 14 February 2014, 15:16:37 »
Beetje late reactie op deze vraag. In de beschrijving op de ESU site lees ik dit:

Die Class 66/77 ist ein Hybrid-Modell, das mit einem Radsatzinnenmaß von 14,1 mm einen sicheren Betrieb auf Zwei- und Dreileitergleisen ermöglicht.

Ze hebben geprobeerd om een tussenweg te vinden tussen de standaard wielafstand voor 3-rail en voor 2-rail. Dat is echt een misser van ESU, want dat kan gewoon niet. Voor 2-rail moet die afstand minstens 14,4 mm zijn. Dus je moet zelf aan de slag om de wielen iets verder van elkaar te zetten.

Totaal niet mee eensch! Ik vind het een TOP uitvinding van ESU. Mijn CR6311 heeft inmiddels al ontsporingsvrij gereden op marklin K-rails en op Roco Geoline en oudere roco zonder enig probleem. Echt een uitkomst dit systeem  (y)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26818
    • Pagina van klaas
Re: Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #41 Gepost op: 14 February 2014, 16:38:18 »
Nou, Floris, jammer dan.
Als de NEM zegt dat de afstand minstens 14,4 mm moet zijn, dan is 14,1 gewoon fout.
En als het goed gaat op Geoline en andere Roco wissels, dan zegt dat iets over die wissels. Namelijk dat ze ook niet deugen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6804
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #42 Gepost op: 14 February 2014, 18:07:31 »

Ik vind het een TOP uitvinding van ESU.


Niks uitvinding. Compromis. ;)

Gr, Ben.

Olivier77

  • Offline Offline
  • Berichten: 293
Re: Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #43 Gepost op: 14 February 2014, 21:22:32 »
Een goede avond,

Hoe zit met de flenshoogte, want dat is het grote probleem.
Bij Marklin wissels en vooral kruiswissels zakken te lagen flenzen door de wissel en schommelt de lok of
wagon.
Ik kan U vele voorbeelden tonen. B Models voor  3 rail (lok 5515), LS Models voor 3  rail (wagons wielen voor Benelux wagons).

Mvg

Olivier
Digitale 3-rail, K-rails,

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1034
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #44 Gepost op: 15 February 2014, 14:39:31 »
Totaal niet mee eensch! Ik vind het een TOP uitvinding van ESU. Mijn CR6311 heeft inmiddels al ontsporingsvrij gereden op marklin K-rails en op Roco Geoline en oudere roco zonder enig probleem. Echt een uitkomst dit systeem  (y)

Volgens mij was de vraag of deze loks goed rijdenop rails van Piko. :-\

MVg,
Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.