Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:17:00
De fabriek - Spoor 0 door tijgernootje
Vandaag om 15:10:51
Modeltreinwinkels in Berlijn. door Ronald69
Vandaag om 15:07:50
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door MOVisser
Vandaag om 15:04:32
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Matthijs van Heijningen
Vandaag om 15:02:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Montanbahn
Vandaag om 14:59:53
Molenbaan (werktitel) door tijgernootje
Vandaag om 14:53:09
Aanpassen baanplan bestaande baan door tijgernootje
Vandaag om 14:18:25
Artitec vierdeurs stalen D door spoorzeven
Vandaag om 13:52:51
Lima Plan E ral kleuren vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:48:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:47:32
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door mamory
Vandaag om 13:44:44
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:39:29
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:13:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 13:03:33
De Zwolsche baan (Emplacement station Zwolle medio jaren 50) door AlbertG
Vandaag om 12:58:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:48:14
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 12:30:03
US diorama in H0 door Bertje B
Vandaag om 11:40:47
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Bertje B
Vandaag om 11:39:28
LOC nummer wijzigen op een E-loc door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:25:04
Vraag omtrent schakelen rangeersporen (analoog) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:17
Zolderbaan 2025 door Ronald Halma
Vandaag om 10:57:51
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 10:52:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:48:38
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:44:44
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:29:35
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:18:07
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 09:58:02
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 08:07:57
  

Auteur Topic: Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.  (gelezen 16418 keer)

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6046
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #15 Gepost op: 19 November 2012, 17:26:51 »
Mooie filmpje en een duidelijk verschil.

Sound is mooie in een locomotief, maar voor mij persoonlijk alleen in een stoomlocomotief.
groetjes Dion

Gert1

  • Gast
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #16 Gepost op: 19 November 2012, 18:43:38 »
Loksound 4 decoders worden geleverd met luidsprekertjes met een andere impedantie. Dat zou ook nog wel eens verschil in de beleving van het geluid kunnen opleveren.

mvg,
Gert

Marcel van der Plas

  • Offline Offline
  • Berichten: 251
  • MRCE 500 1607
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #17 Gepost op: 19 November 2012, 21:22:22 »
Het is een beauty :),

Ik was ook verbaasd over het verschil, maar het was duidelijk uitgelegd door Bart op het 3Railforum. De echte verschillen zijn voor mij dit:

Maar dit soort dingen zijn wel overduidelijk aanwezig.
Opbouw en VOORAL vertrek van de locomotieven:
Film duur 0:43 : Mehano loc vertrekt gelijk na het opstarten van de motor. Alleen als de ESU gaat vertrekken naar het opstarten hoor je de loc het "rustig" opbouwen.

Dan hebben we het tractie geven van de locomotieven als ze veranderen van snelheden:

Film duur 0:54, 0:59, 1:13, 1:17, 1:21 en 1:26 : Gaat de Mehano van het schakelen van snelheid ineens door naar de volgende versnelling.
ESU doet bij 4:19 echt weer optrekken! OM vervolgens bij 4:31 weer zijn toerental te laten zakken als deze langzamer gaat rijden, om bij 4;42 weer "tractie" te gaan geven, om bij 5:07 "vol gas" te gaan. Dan hoor je om de 2 á 3 seconden het toerental omhoog gaan! Echt zoals dat in het "echt" ook gebeurd . Dan bij lage snelheid bouwt de loc weer zijn toerental af .

Dat zijn toch wel de echte verschillen waar ik als groot fan van de loc dan weer op let en vooral weet .

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4054
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #18 Gepost op: 19 November 2012, 22:13:45 »
Die verschillen kun je met een andere programmering van de rijstappen waarschijnlijk ook in de oude file aanbrengen. De meeste sounds zijn er al in, het is een kwestie van de juiste overgangen en parameters selecteren. Maar dat lost niet het probleem van de slechtere kwaliteit van de oudere bestanden op.
Maar de class77 file staat bij ESU sinds vandaag er op. De locs hebben beide dezelfde motor, ik weet niet of er bij het voorbeeld echt verschillen zijn, maar je kunt met een Loksound 4 nu ook je Mehano class 66 hetzelfde geluid geven.

dirkjan

Teun60

  • Offline Offline
  • Berichten: 314
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #19 Gepost op: 19 November 2012, 23:04:34 »
Weet niet hoe dat bij Mehano is, maar het model van ESU heeft twee speakers...
Met vriendelijke groet,
Teun

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4054
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #20 Gepost op: 19 November 2012, 23:52:35 »
Meer is niet altijd beter.. De kwaliteit van het geluid, het volume, de vorm van de geluidskast etc bepalen voor een groot deel het geluid. De speaker zelf is maar een onderdeel. Bovendien heb je speaker en speakers...
Iemand interesse in een class 66 met vergulde, geioniseerde en aardstraalgerichte speakers kopen?  ;D

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #21 Gepost op: 20 November 2012, 12:20:16 »
10 euro  ;D

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5805
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #22 Gepost op: 20 November 2012, 12:26:46 »
12.50
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #23 Gepost op: 20 November 2012, 15:27:52 »
ik lees in dit topic alleen hoe de loccen verschillen in geluid, maar verhouden ze zich qua uiterlijk?

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #24 Gepost op: 20 November 2012, 16:25:05 »
De detailverschillen met de "Klaas 66" die bij de Class 77 horen zijn aanwezig. Dus de verschillen in ramen, deuren, eventuele airco's is bij Esu rekening mee gehouden. Zelfs de verschillen bij de maatschapijen onderling zijn aanwezig.

Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #25 Gepost op: 20 November 2012, 17:10:44 »
Leuke vergelijking!

Super dat het toerental kan zakken! Loc ziet er mooi uit ook van ESU!
Dat gesnerp in de boog is ook echt super gaaf te horen!
Wel vind ik het geluid van de mehano rustiger en daardoor beter passend, beide locomotieven hebben helaas de stationaire geluiden niet. Dat is en blijft een gemiste kans! De lampjes bij het remmen zijn ook super gaaf! Echter heeft de class 66 alsmede de class 77 kunstof remblokken en vonken deze niet, wel gave techniek, ben wel benieuwd ook naar de verhoudingen tussen de twee!

Gr. Silvester
Gr. Silvester

Alex Langenkamp

  • Offline Offline
  • Berichten: 262
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #26 Gepost op: 21 November 2012, 21:39:13 »
Klopt Silvester, het stationaire geluid mist gewoon! Ik vind dat echt een grote gemiste kans van ESU. Ik heb ze er ook op aangesproken, maar dan wordt er gewoon gezegd dat het zo 100% klopt. We hebben het zelf opgenomen.
Wil je echt goede sound in een class 66 dan moet je in Engeland wezen en wel bij Howes.

http://youtu.be/VMDIfGP-YrU
http://youtu.be/sulJlebU6u0

Groeten Alex

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #27 Gepost op: 21 November 2012, 23:09:49 »
Jaaa klopt! Zo ken ik hem inderdaad nog heel goed!
Ten tijde dat ik er mee reed ergerde ik mij aan de herrie, kleine deurtjes, de hitte in de machinekamer met het olie aanvullen. Enz,enz,enz... Nu, nu ik er geen diensten meer op doe zou ik het toch stiekum wel weer eens willen! Als je stilstond en de compressor sloeg aan wipte heel de loc op en neer :-) oude meuk :-)

Zou het geluid uit die filmpjes ook op een esu decoder gaan?

Gr. Silvester

Gr. Silvester

Marcel van der Plas

  • Offline Offline
  • Berichten: 251
  • MRCE 500 1607
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #28 Gepost op: 22 November 2012, 15:36:35 »
ik lees in dit topic alleen hoe de loccen verschillen in geluid, maar verhouden ze zich qua uiterlijk?

Remco,

Zoals ik nu achter de pc bij vriedin zit kan ik je er weinig over zeggen.
Alelen klopt de verlichting nu wel, het model is geheel van metaal ( super zwaar dus :) ) en alle roosters zijn mooi aangebracht aan de bovenkant.
De rookgenerator heb ik nog niet gebruikt van de loc, daar kan ik niets verder over zeggen.
Met betrekking tot de opdruk is dit gewoon grandioos :).

Maar als er verder dingen zijn die je wil weten, moet je dat maar even "roepen" als je tijd heb ;).

Alex Langenkamp

  • Offline Offline
  • Berichten: 262
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #29 Gepost op: 22 November 2012, 17:52:53 »
De decoders van Howes models zijn gewone ESU decoders. Je kan ze met voorgeprogrammeerd sound kopen, maar je kan ook een decoder opsturen om deze van nieuw geluid te voorzien. Kijk even op http://www.howesmodels.co.uk/ en dan bij ESU sound. Volgens mij maken ze de soundfiles zelf.
Ik heb ook nog het plan om daar een decoder aan te schaffen voor mijn class 66, maar die pond/euro verhouding is niet echt gunstig  :'(

Alex