Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Probleem met inloggen door Ronald Halma
Vandaag om 17:18:40
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:58:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 16:49:24
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 16:48:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door lrrw
Vandaag om 16:48:30
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 16:37:41
3D print wagons: de benodigde onderdelen door Edwin2121992
Vandaag om 16:30:50
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage door R1954
Vandaag om 16:29:30
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door R1954
Vandaag om 16:12:52
TEE RGP 1 Jouef versus REE Modeles door MathynK
Vandaag om 15:24:56
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
Vandaag om 15:20:15
Minibaan Visserskaai H0 door Frits C
Vandaag om 15:08:47
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 15:06:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 15:03:07
Revier Rheinbrenner (H0) door Jelmer
Vandaag om 14:32:35
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 13:59:06
De spoorhaven van Zuidbarge. door BramFokke
Vandaag om 13:40:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 13:32:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:52:02
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
Vandaag om 12:51:24
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door moonlicht
Vandaag om 12:45:01
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door bask185
Vandaag om 11:27:19
Koemo ballastlijm; welk alternatief? door Ronald69
Vandaag om 11:22:16
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door FritsT
Vandaag om 11:18:35
Modellbau Lingen 2026 door Ronald69
Vandaag om 11:14:54
Goede wensen voor 2026 door AdLoc
Vandaag om 11:01:02
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 10:45:36
Beginnersvraag Märklin Delta "Circus Mondolino" door henk
Vandaag om 10:19:09
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:09:05
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:55:45
  

Auteur Topic: Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.  (gelezen 17035 keer)

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #30 Gepost op: 28 November 2012, 09:19:17 »
Allen,

Dit draadje is per abuis verdwenen in de prullenbak, geen idee waarom! Gelukkig nog boven water te halen, en bij deze weer terug!

Gr, Bert

Marcel van der Plas

  • Offline Offline
  • Berichten: 251
  • MRCE 500 1607
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #31 Gepost op: 28 November 2012, 18:25:24 »
Mooi zo :D.

Bedankt weer tot dusver !
Laat de reacties / vragen maar weer komen.

Marcel

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1036
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #32 Gepost op: 28 November 2012, 18:40:51 »
Dit draadje is ...... bij deze weer terug!

Blij mee! (y) :D

Mvg,
Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.

Ronald81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2662
    • M'n treinbaan...
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #33 Gepost op: 28 November 2012, 18:46:06 »
Heeft deze ESU ook van die fijne wisselsensoren? ;)
Je rolt van het één in het ander...

Marcel van der Plas

  • Offline Offline
  • Berichten: 251
  • MRCE 500 1607
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #34 Gepost op: 28 November 2012, 19:12:29 »
Hallo Ronald,

Check het filmpje in post 1. Daar hoor je b eide modellen rijden met alle toeters en bellen :).

AdrieE

  • Gast
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #35 Gepost op: 24 February 2013, 21:48:16 »
Hallo,

Ik hoor ook dat de Esu Class 77 uit de wissel loopt i.v.m de afstanden van de wielflenzen.
Dan is mijn vraag rijd hij wel goed op Piko-A rails.

Groet Adrie

Marcel van der Plas

  • Offline Offline
  • Berichten: 251
  • MRCE 500 1607
Re: Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #36 Gepost op: 12 February 2014, 22:27:03 »
Vandaag even mijn CS II geïnstalleerd en  aangesloten. Gelijk maar mijn laatste aanwinst, de ESU CapTrain 6602.

Nu samen op film met de ECR Class 77 van Esu :D :

http://www.youtube.com/watch?v=CHiZczS5cEk

Goosebirdy

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re: Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #37 Gepost op: 14 February 2014, 08:34:47 »
Ziet er leuk uit Marcel; ik moet mijn ESU Class 66 (HGK) ook maar eens gaan laten roken.
Groet, Gijsbert | Verzamelaar van metname H0 modellen welke in NL rijden / gereden hebben | Bouwt aan "Gijswijk", meer een testbaantje met wat aankleding dan een serieuze baan

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27044
    • Pagina van klaas
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #38 Gepost op: 14 February 2014, 12:16:10 »
Ik hoor ook dat de Esu Class 77 uit de wissel loopt i.v.m de afstanden van de wielflenzen.
Dan is mijn vraag rijd hij wel goed op Piko-A rails.
Beetje late reactie op deze vraag. In de beschrijving op de ESU site lees ik dit:

Die Class 66/77 ist ein Hybrid-Modell, das mit einem Radsatzinnenmaß von 14,1 mm einen sicheren Betrieb auf Zwei- und Dreileitergleisen ermöglicht.

Ze hebben geprobeerd om een tussenweg te vinden tussen de standaard wielafstand voor 3-rail en voor 2-rail. Dat is echt een misser van ESU, want dat kan gewoon niet. Voor 2-rail moet die afstand minstens 14,4 mm zijn. Dus je moet zelf aan de slag om de wielen iets verder van elkaar te zetten.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #39 Gepost op: 14 February 2014, 13:12:03 »
Vandaag even mijn CS II geïnstalleerd en  aangesloten. Gelijk maar mijn laatste aanwinst, de ESU CapTrain 6602.

Nu samen op film met de ECR Class 77 van Esu :D :

http://www.youtube.com/watch?v=CHiZczS5cEk

Al politie aan de deur geweest vanwege geluidsoverlast?   ;D
Ik vind het wel jammer dat die CapTrain qua kleuren veel te licht is. Wat dat betreft zijn de kleuren van Classix beter getroffen!

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #40 Gepost op: 14 February 2014, 15:16:37 »
Beetje late reactie op deze vraag. In de beschrijving op de ESU site lees ik dit:

Die Class 66/77 ist ein Hybrid-Modell, das mit einem Radsatzinnenmaß von 14,1 mm einen sicheren Betrieb auf Zwei- und Dreileitergleisen ermöglicht.

Ze hebben geprobeerd om een tussenweg te vinden tussen de standaard wielafstand voor 3-rail en voor 2-rail. Dat is echt een misser van ESU, want dat kan gewoon niet. Voor 2-rail moet die afstand minstens 14,4 mm zijn. Dus je moet zelf aan de slag om de wielen iets verder van elkaar te zetten.

Totaal niet mee eensch! Ik vind het een TOP uitvinding van ESU. Mijn CR6311 heeft inmiddels al ontsporingsvrij gereden op marklin K-rails en op Roco Geoline en oudere roco zonder enig probleem. Echt een uitkomst dit systeem  (y)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27044
    • Pagina van klaas
Re: Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #41 Gepost op: 14 February 2014, 16:38:18 »
Nou, Floris, jammer dan.
Als de NEM zegt dat de afstand minstens 14,4 mm moet zijn, dan is 14,1 gewoon fout.
En als het goed gaat op Geoline en andere Roco wissels, dan zegt dat iets over die wissels. Namelijk dat ze ook niet deugen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6990
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #42 Gepost op: 14 February 2014, 18:07:31 »

Ik vind het een TOP uitvinding van ESU.


Niks uitvinding. Compromis. ;)

Gr, Ben.

Olivier77

  • Offline Offline
  • Berichten: 294
Re: Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #43 Gepost op: 14 February 2014, 21:22:32 »
Een goede avond,

Hoe zit met de flenshoogte, want dat is het grote probleem.
Bij Marklin wissels en vooral kruiswissels zakken te lagen flenzen door de wissel en schommelt de lok of
wagon.
Ik kan U vele voorbeelden tonen. B Models voor  3 rail (lok 5515), LS Models voor 3  rail (wagons wielen voor Benelux wagons).

Mvg

Olivier
Digitale 3-rail, K-rails,

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1036
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #44 Gepost op: 15 February 2014, 14:39:31 »
Totaal niet mee eensch! Ik vind het een TOP uitvinding van ESU. Mijn CR6311 heeft inmiddels al ontsporingsvrij gereden op marklin K-rails en op Roco Geoline en oudere roco zonder enig probleem. Echt een uitkomst dit systeem  (y)

Volgens mij was de vraag of deze loks goed rijdenop rails van Piko. :-\

MVg,
Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.