Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
Vandaag om 16:46:50
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door Eric v C
Vandaag om 16:45:03
Pfarrerwinkel bahn door Brouwersbaan
Vandaag om 16:44:29
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
Vandaag om 16:40:04
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:26:27
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
Vandaag om 16:14:02
Stottering Piko 98551BD door Ronald Halma
Vandaag om 16:13:35
Een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 16:10:34
NS Mat 35 Maple Leaf door Montanbahn
Vandaag om 15:38:25
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 15:30:53
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Montanbahn
Vandaag om 15:17:57
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 15:03:42
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:37:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:26:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Luud H
Vandaag om 14:20:23
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door Jelmer
Vandaag om 13:59:17
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door henk
Vandaag om 13:52:19
Bauarbeiten im gange door Eric B
Vandaag om 13:52:03
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
Vandaag om 13:04:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 13:02:47
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door Ronald Halma
Vandaag om 12:03:38
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 12:01:27
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 11:15:58
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Benelux795
Vandaag om 11:14:32
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 10:57:07
Bahnstrecke 5867 door Ronald Halma
Vandaag om 10:43:37
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 10:30:10
Train-o-Matic Shine binnenverlichting. door bask185
Vandaag om 09:53:41
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 09:46:33
NS Upcycleshop door R1954
Vandaag om 09:23:23
  

Auteur Topic: Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.  (gelezen 16894 keer)

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #30 Gepost op: 28 November 2012, 09:19:17 »
Allen,

Dit draadje is per abuis verdwenen in de prullenbak, geen idee waarom! Gelukkig nog boven water te halen, en bij deze weer terug!

Gr, Bert

Marcel van der Plas

  • Offline Offline
  • Berichten: 251
  • MRCE 500 1607
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #31 Gepost op: 28 November 2012, 18:25:24 »
Mooi zo :D.

Bedankt weer tot dusver !
Laat de reacties / vragen maar weer komen.

Marcel

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1036
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #32 Gepost op: 28 November 2012, 18:40:51 »
Dit draadje is ...... bij deze weer terug!

Blij mee! (y) :D

Mvg,
Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.

Ronald81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2662
    • M'n treinbaan...
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #33 Gepost op: 28 November 2012, 18:46:06 »
Heeft deze ESU ook van die fijne wisselsensoren? ;)
Je rolt van het één in het ander...

Marcel van der Plas

  • Offline Offline
  • Berichten: 251
  • MRCE 500 1607
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #34 Gepost op: 28 November 2012, 19:12:29 »
Hallo Ronald,

Check het filmpje in post 1. Daar hoor je b eide modellen rijden met alle toeters en bellen :).

AdrieE

  • Gast
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #35 Gepost op: 24 February 2013, 21:48:16 »
Hallo,

Ik hoor ook dat de Esu Class 77 uit de wissel loopt i.v.m de afstanden van de wielflenzen.
Dan is mijn vraag rijd hij wel goed op Piko-A rails.

Groet Adrie

Marcel van der Plas

  • Offline Offline
  • Berichten: 251
  • MRCE 500 1607
Re: Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #36 Gepost op: 12 February 2014, 22:27:03 »
Vandaag even mijn CS II geïnstalleerd en  aangesloten. Gelijk maar mijn laatste aanwinst, de ESU CapTrain 6602.

Nu samen op film met de ECR Class 77 van Esu :D :

http://www.youtube.com/watch?v=CHiZczS5cEk

Goosebirdy

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re: Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #37 Gepost op: 14 February 2014, 08:34:47 »
Ziet er leuk uit Marcel; ik moet mijn ESU Class 66 (HGK) ook maar eens gaan laten roken.
Groet, Gijsbert | Verzamelaar van metname H0 modellen welke in NL rijden / gereden hebben | Bouwt aan "Gijswijk", meer een testbaantje met wat aankleding dan een serieuze baan

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26980
    • Pagina van klaas
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #38 Gepost op: 14 February 2014, 12:16:10 »
Ik hoor ook dat de Esu Class 77 uit de wissel loopt i.v.m de afstanden van de wielflenzen.
Dan is mijn vraag rijd hij wel goed op Piko-A rails.
Beetje late reactie op deze vraag. In de beschrijving op de ESU site lees ik dit:

Die Class 66/77 ist ein Hybrid-Modell, das mit einem Radsatzinnenmaß von 14,1 mm einen sicheren Betrieb auf Zwei- und Dreileitergleisen ermöglicht.

Ze hebben geprobeerd om een tussenweg te vinden tussen de standaard wielafstand voor 3-rail en voor 2-rail. Dat is echt een misser van ESU, want dat kan gewoon niet. Voor 2-rail moet die afstand minstens 14,4 mm zijn. Dus je moet zelf aan de slag om de wielen iets verder van elkaar te zetten.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #39 Gepost op: 14 February 2014, 13:12:03 »
Vandaag even mijn CS II geïnstalleerd en  aangesloten. Gelijk maar mijn laatste aanwinst, de ESU CapTrain 6602.

Nu samen op film met de ECR Class 77 van Esu :D :

http://www.youtube.com/watch?v=CHiZczS5cEk

Al politie aan de deur geweest vanwege geluidsoverlast?   ;D
Ik vind het wel jammer dat die CapTrain qua kleuren veel te licht is. Wat dat betreft zijn de kleuren van Classix beter getroffen!

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #40 Gepost op: 14 February 2014, 15:16:37 »
Beetje late reactie op deze vraag. In de beschrijving op de ESU site lees ik dit:

Die Class 66/77 ist ein Hybrid-Modell, das mit einem Radsatzinnenmaß von 14,1 mm einen sicheren Betrieb auf Zwei- und Dreileitergleisen ermöglicht.

Ze hebben geprobeerd om een tussenweg te vinden tussen de standaard wielafstand voor 3-rail en voor 2-rail. Dat is echt een misser van ESU, want dat kan gewoon niet. Voor 2-rail moet die afstand minstens 14,4 mm zijn. Dus je moet zelf aan de slag om de wielen iets verder van elkaar te zetten.

Totaal niet mee eensch! Ik vind het een TOP uitvinding van ESU. Mijn CR6311 heeft inmiddels al ontsporingsvrij gereden op marklin K-rails en op Roco Geoline en oudere roco zonder enig probleem. Echt een uitkomst dit systeem  (y)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26980
    • Pagina van klaas
Re: Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #41 Gepost op: 14 February 2014, 16:38:18 »
Nou, Floris, jammer dan.
Als de NEM zegt dat de afstand minstens 14,4 mm moet zijn, dan is 14,1 gewoon fout.
En als het goed gaat op Geoline en andere Roco wissels, dan zegt dat iets over die wissels. Namelijk dat ze ook niet deugen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6916
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #42 Gepost op: 14 February 2014, 18:07:31 »

Ik vind het een TOP uitvinding van ESU.


Niks uitvinding. Compromis. ;)

Gr, Ben.

Olivier77

  • Offline Offline
  • Berichten: 294
Re: Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #43 Gepost op: 14 February 2014, 21:22:32 »
Een goede avond,

Hoe zit met de flenshoogte, want dat is het grote probleem.
Bij Marklin wissels en vooral kruiswissels zakken te lagen flenzen door de wissel en schommelt de lok of
wagon.
Ik kan U vele voorbeelden tonen. B Models voor  3 rail (lok 5515), LS Models voor 3  rail (wagons wielen voor Benelux wagons).

Mvg

Olivier
Digitale 3-rail, K-rails,

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1036
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re:Mehano class 66 van ERS versus de ESU class 77 van ECR.
« Reactie #44 Gepost op: 15 February 2014, 14:39:31 »
Totaal niet mee eensch! Ik vind het een TOP uitvinding van ESU. Mijn CR6311 heeft inmiddels al ontsporingsvrij gereden op marklin K-rails en op Roco Geoline en oudere roco zonder enig probleem. Echt een uitkomst dit systeem  (y)

Volgens mij was de vraag of deze loks goed rijdenop rails van Piko. :-\

MVg,
Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.