Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Her-(her-)beginnen door BartvD
Vandaag om 12:02:57
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:27:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:26:27
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door Treinbestuurder
Vandaag om 11:12:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:58:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
Vandaag om 10:45:55
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 10:45:55
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
booster vraag door Dirk
Vandaag om 10:28:12
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:52:39
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
Vandaag om 09:16:22
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:00:12
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 08:20:47
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 07:47:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
05 August 2025, 23:31:12
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
05 August 2025, 21:40:36
Terugverende koppeling door phdirk
05 August 2025, 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door phdirk
05 August 2025, 20:24:48
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn door Sicco Dierdorp
05 August 2025, 19:58:56
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
05 August 2025, 19:33:07
Trix DXI van DC naar AC door hmmglaser
05 August 2025, 19:27:03
Vitrinekast door Scratchbuilt
05 August 2025, 18:44:53
  

Auteur Topic: De treinspotter volgens prorail...  (gelezen 13328 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26683
    • Pagina van klaas
Re:De treinspotter volgens prorail...
« Reactie #30 Gepost op: 10 November 2012, 11:53:44 »
In hoeverre zijn deze problemen ook in Nederland actueel?
Hoe actueel ze zijn weet ik niet, ik weet alleen dat het geen probleem hoeft te zijn.
Het is een poosje verboden geweest om foto's te maken van spoorse objecten. Dat verbod was op zich al verdacht, want het was ingesteld in WO2 door de bezetter. Er waren dan ook veel railfans die zich er niks van aantrokken.
Dat verbod is opgeheven in het voorjaar van 1964. Vanaf toen was het toegestaan om foto's te maken vanaf voor publiek toegankelijke plekken. Het enige waar je voor moest zorgen was dat je een perronkaartje had.

Als tiener maakte ik in de zomer van 1964 foto's op het station van Schaesberg. Meteen kwam er een stationsmedewerker naar me toerennen om te vertellen dat dat niet mocht. Ik heb hem toen verteld dat hij beter de krant moest lezen, omdat het verbod een paar maanden eerder was opgeheven. Tot mijn verrassing liet hij zich daardoor volkomen afbluffen, en trok zich mokkend terug in zijn hok.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6440
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:De treinspotter volgens prorail...
« Reactie #31 Gepost op: 10 November 2012, 12:18:29 »
Dit slaat ook nergens op, Pro Rail kan beter zien dat ze hun eigen zaken in orde hebben.
Want dat klopt ook af en toe heel vaak niet eens.  ;)


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:De treinspotter volgens prorail...
« Reactie #32 Gepost op: 10 November 2012, 12:31:43 »
TeRRRoRisten...

Die R wordt wel erg aangedikt zeg  :P
GElukkig heeft ze wel lage veiligheidsschoenen aan,
trouwens op een heleboel plekken ligt zoveel los railmateriaal langs de baan
dat je zelf ook een eigen spoor kan beginnen.  :-X

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re:De treinspotter volgens prorail...
« Reactie #33 Gepost op: 10 November 2012, 12:46:12 »
Prorail heeft wel belangrijkere problemen dan de treinspotters, laat ze zich daar maar eens op richten...

Groetjes, Bart
Groetjes, Bart

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re:De treinspotter volgens prorail...
« Reactie #34 Gepost op: 10 November 2012, 12:47:34 »
Er waren dan ook veel railfans die zich er niks van aantrokken.

Dat is wel duidelijk, gezien het enorme aantal spoorwegfoto´s van Nederlandse stoom in de jaren ´50.

Dat de NS er ook geen probleem van maakte, blijkt wel uit een serie foto´s die ik in mijn collectie heb van een Engelsman die met een groep Engelsen op excursie in 1956 verschilllende Nederlandse depots bezocht en fotografeerde. En werd rondgeleid door een NS´er...  ;D

Eelco

MdR

  • Offline Offline
  • Berichten: 784
Re:De treinspotter volgens prorail...
« Reactie #35 Gepost op: 10 November 2012, 14:21:13 »
Laat Profail inderdaad eerst maar eens investeren in de belangrijke zaken... Gewoon NS en Prorail weer 1 bedrijf laten worden, scheelt een hoop gedoe. Vroegah ging dat toch ook goed? En wat betreft de spotters, laat NS, Prorail of wie hier ook verantwoordelijk voor is, de spotplekken een beetje bijhouden. Zet bijvoorbeeld 1 mannetje in die nagaat waar de spotplekken zijn en of er bijgehouden moet worden. Hoeft niet duur te zijn het hoeft niet dagelijks te gebeuren, desnoods iemand die het vrijwillig gratis doet, en het scheelt toch weer een hoop gezeur. Zo is de spotplek aan de Kade te Ede al zo goed als verknald omdat er gewoon al een x aantal jaren niet meer gesnoeid is... Dus dan moet er uitgeweken worden naar een andere plek of, juist ja, dichter bij het spoor gaan staan...

Mvg, Maarten

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re:De treinspotter volgens prorail...
« Reactie #36 Gepost op: 10 November 2012, 14:30:07 »
Zo is de spotplek aan de Kade te Ede al zo goed als verknald omdat er gewoon al een x aantal jaren niet meer gesnoeid is... Dus dan moet er uitgeweken worden naar een andere plek of, juist ja, dichter bij het spoor gaan staan...

Wat een nonsens-argument om jhet dichter bij het spoor gaan staan goed te praten. Er is geen enkele reden om als spotter te verwachten dat prorail (of welk spoorbedrijf dan ook) de spotplekken lekker gaat onderhouden voor die paar spotters die met licht zenuwachtige blik rond het spoor hangen in de hoop op een paar leuke treinenfoto´s...

Chris80

  • Offline Offline
  • Berichten: 3381
    • Zeedoorn
Re:De treinspotter volgens prorail...
« Reactie #37 Gepost op: 10 November 2012, 14:37:07 »
Of gewoon een heggenschaar meenemen  ;D.

Groet,
Chris

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re:De treinspotter volgens prorail...
« Reactie #38 Gepost op: 10 November 2012, 14:41:44 »
Een trapje is toch deel van de SSU* ?

Eelco

(Spotters Standaard Uitrusting)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26683
    • Pagina van klaas
Re:De treinspotter volgens prorail...
« Reactie #39 Gepost op: 10 November 2012, 14:44:06 »
Inderdaad, net als de paperazzi. ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re:De treinspotter volgens prorail...
« Reactie #40 Gepost op: 10 November 2012, 16:05:20 »
want juist het verhaal van Madrid werd er nadrukkelijk bij verteld...

En wat doet meneer Tom vervolgens, onder de noemer: makkelijker kunnen we het niet maken voor eventuele terroristen: http://link.marktplaats.nl/615045879

Nou moet men niet alleen alle spotters op gaan pakken, ook conducteurs kunnen een enkeltje Guantanamo verwachten...

Eelco

Ohja:  ;D ;D ;D

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:De treinspotter volgens prorail...
« Reactie #41 Gepost op: 10 November 2012, 16:07:39 »
Is dit in het teken van: Opeens had ik het , wil geen conducteur meer zijn :P!

Tinus.

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:De treinspotter volgens prorail...
« Reactie #42 Gepost op: 10 November 2012, 18:29:26 »
Terrorisme op een station? Moeten er wel reizigers zijn die met een RIJDENDE trein tot daar komen. Da's een utopie anno 2012... ::) Al dat geleuter over vermeende terroristen. Als je een aanslag wil plegen is dat eigenlijk ontzettend simpel, wat ze doen is burgertje pesten door deze te verplichten iedere 5 jaar een hopeloos achterhaald digitaal beveiligd *kuch* paspoort of IDkaartje te laten kopen voor een astronomisch hoog bedrag.

Maargoed: treinspotters aanzien voor potentiële terroristen is natuurlijk een perfecte reden om het treinverkeer weer eens plat te leggen. Bij een wisselstoring + treinspotter heb je dus een potentiëel gevaar en dan mag in het kader van terrorismebestrijding alles lamgelegd worden. Hééééél slim van profail. ;)
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re:De treinspotter volgens prorail...
« Reactie #43 Gepost op: 10 November 2012, 18:33:08 »
Terrorisme op een station? Moeten er wel reizigers zijn die met een RIJDENDE trein tot daar komen. Da's een utopie anno 2012... ::)

De feiten spreken je tegen.

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:De treinspotter volgens prorail...
« Reactie #44 Gepost op: 10 November 2012, 18:37:26 »
De meeste treinen rijden wel, maar NS en prorail maken het terroristen wel moeilijk door onaangekondigd zomaar vertragingen in te bouwen. Daardoor is samenwerking als terrorist al onmogelijk. ;) ;D
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)