Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Prutsert
Vandaag
om 19:08:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Flevodienst 1976
Vandaag
om 18:25:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Thom
Vandaag
om 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0.
door
Frits C
Vandaag
om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0
door
Stefan88
Vandaag
om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Menno
Vandaag
om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland
door
Hendrik Jan
Vandaag
om 17:30:51
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos)
door
ES44C4
Vandaag
om 17:16:10
LS Models CIWL LX slaapwagens
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 16:59:53
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eric B
Vandaag
om 16:27:24
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen
door
tijgernootje
Vandaag
om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied'
door
Montanbahn
Vandaag
om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
Rick
Vandaag
om 16:00:54
Sfeer op je modelbaan
door
meino
Vandaag
om 14:48:00
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
tijgernootje
Vandaag
om 14:36:26
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland.
door
ES44C4
Vandaag
om 14:30:11
Bauarbeiten im gange
door
MOVisser
Vandaag
om 13:45:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
AP3737
Vandaag
om 12:47:46
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
tijgernootje
Vandaag
om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:26:46
Dat overkomt mij niet.
door
Benelux795
Vandaag
om 11:45:04
Raadplaatje
door
Eric B
Vandaag
om 11:41:14
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Jelmer
Vandaag
om 11:07:40
Br 38 Piko Superen.
door
Jelmer
Vandaag
om 11:05:27
NS 1700 transfers
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
spock
21 July 2025, 23:18:52
Toon hier je (model)treinfoto's
door
Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Neurenberg
|
Archief 2013
|
ESU h0 2013
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Volgende
- [
1
]
2
3
Omlaag
Auteur
Topic: ESU h0 2013 (gelezen 11316 keer)
Han Zijlstra
Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
Offline
Berichten: 4291
The Right Track, Your track!
ESU h0 2013
«
Gepost op:
22 October 2012, 10:49:17 »
Aangekondigd voor 2013
ESU-31055 Class 77 van Crossrail (ex-DLC) DE 6311
ESU-31056 Class 77 HHPI 29002
ESU-31052 Class 66 HGK DE 671
ESU-31057 Class 66 Captrain
ESU-31054 Class 66 SNCF Fret Benelux
ESU-31058 Class 66 Ascendos
ESU-31060 AC/DC. De alom gekende BR V60 815 in "altrot", Epoche III rond 1960
ESU-31063 AC/DC. De HLD-8040, zoals deze momenteel nog dienst doet in het Stoomcentrum (
http://www.stoomcentrum.be/NL/Materieel/nd8040.htm
) te Maldegem, Epoche IV rond 1980
ESU-31061 AC/DC. BR 360 160 in "ozeanblau-beige" uitvoering, Epoche IV rond 1986
ESU-31062 AC/DC. BR 365 683 in "verkehrsrot", Epoche V rond 2000
«
Laatst bewerkt op: 18 January 2013, 17:48:07 door Peter Korsten
»
Gelogd
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.
ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing, USA en .... de blikken trein van mijn Vader!
Edgar
Offline
Berichten: 4023
Re:ESU 2013
«
Reactie #1 Gepost op:
22 October 2012, 11:13:57 »
Joepie! Een V60 met sound.
Meer info en een folder is hier te vinden:
klik
Gelogd
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan
Granitwerk J. Köppl
.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg
gepimpt
Roeltje!
Offline
Berichten: 583
Re:ESU 2013
«
Reactie #2 Gepost op:
22 October 2012, 11:49:14 »
Het belooft volgend jaar weer een mooi modelspoorjaar te worden
Die V60 lijkt me wel wat...
Groet, Roelof
Gelogd
Fleischmann fan, maar rijdt stiekum ook met andere merken...
New York Central fan.
Gert1
Gast
Re:ESU 2013
«
Reactie #3 Gepost op:
22 October 2012, 11:54:02 »
En de speciale locomotieve-catalogus met alle modellen:
http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2012/52927_ESU-Lokomotiven_Katalog_2012_ESU_KG_DE_eBook.pdf
mvg,
Gert
«
Laatst bewerkt op: 22 October 2012, 12:21:10 door Noordwaarts. Reden: Andere link geplaatst voor pdf-file
»
Gelogd
ATB
Offline
Berichten: 1588
Modelrailroading is fun
Re:ESU 2013
«
Reactie #4 Gepost op:
22 October 2012, 12:45:05 »
Zelfde link als 2 posts eerder.
Gelogd
Ted is op 25 augustus 2023 overleden
Gert1
Gast
Re:ESU 2013
«
Reactie #5 Gepost op:
22 October 2012, 13:08:37 »
Nee hoor. De eerste link leidt naar een pagina van de Belgische importeur.
De tweede link leidt rechtstreeks naar ESU zelf.
mvg,
Gert
Gelogd
Ruud K
Offline
Berichten: 12176
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:ESU 2013
«
Reactie #6 Gepost op:
22 October 2012, 13:13:12 »
Interessant. Nu komen er bij Esu dus ook machines voor tp III. Voor een V 60 met sound lijkt me wel een markt, mits de prijs enigszins acceptabel blijft. Gezien de geringe beschikbare ruimte in bijv. de V60 van Roco krijg je er zelf niet zo gauw een loksounddecoder in geprutst.
Ik zie ook de VT 69 900, die Esu in samenwerking met Liliput gaat ontwikkelen. Ben benieuwd: Liliput en Esu liggen kwalitatief nogal ver uit elkaar... We wachten het maar eens af. Wil tzt eerst ook de testberichten in de tijdschriften lezen.
Groet,
Ruud
«
Laatst bewerkt op: 22 October 2012, 13:15:00 door Ruud K
»
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
Gert1
Gast
Re:ESU 2013
«
Reactie #7 Gepost op:
22 October 2012, 13:36:45 »
Citaat van: Ruud K op 22 October 2012, 13:13:12
Ben benieuwd: Liliput en Esu liggen kwalitatief nogal ver uit elkaar...
Nu ben ik ook benieuwd, want moderne Liliput modellen hebben een heel aardige kwaliteit.
Tegelijkertijd kan ik me ook niet goed voorstellen dat je de kwaliteit van ESU prut vindt.
Dus wat bedoel je dan wel?
mvg,
Gert
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 4053
Re:ESU 2013
«
Reactie #8 Gepost op:
22 October 2012, 14:00:30 »
De VT69 900 is al van twee jaar terug. Daar zit weinig vaart in, maar dat is met meer nieuwtjes van Liliput.
De keuze om een model voor zowel AC als DC is vreemd. Om de lok op AC te kunnen laten rijden worden zulke compromissen gesloten, dat de lok op DC niet meer aan de normen voldoet (bijv de binnenmaat wielen op 14,1mm). Ik heb liever de lok goed op maat voor DC en AC apart.
dirkjan
Gelogd
willem22
Offline
Berichten: 1544
Re:ESU 2013
«
Reactie #9 Gepost op:
22 October 2012, 14:00:59 »
Ik zie op internet de VT 96-900 kan alleen niet de hersteller vinden.
Ja deze mag hier ook gaan rijden.
wil.
http://www.miniplaats.nl/modeltreinen/h0/24-bagage-motorwagen-vt-69-900-db-tijdperk-iii.html
Gelogd
Ruud K
Offline
Berichten: 12176
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:ESU 2013
«
Reactie #10 Gepost op:
22 October 2012, 14:04:33 »
Inderdaad, de kwaliteit van Liliput is de laatste jaren verbeterd. Zo heb ik goede ervaringen met recente modellen als de stoomloc Br 71 en de eloc E 10 voorversie. Maar toch vind ik de kwaliteit nog wat minder dan van Flm, Roco of Esu. Liliput is kwetsbaarder in bouw en techniek. Een decoder inprikken is bijvoorbeeld lastiger dan je zou mogen verwachten. Ook als je voorzichtig te werk gaat, breekt er gauw een trapje of iets dergelijks af. Ook blijken er in de eerste run van hun producten nogal eens fouten te zitten - overigens niet alleen bij Liliput.
Daarom ben ik erg benieuwd of Liliput aan de hoge standaarden van Esu, blijkens hun 215-diesels uit hun engineering edition, kan voldoen.
Groet,
Ruud
«
Laatst bewerkt op: 22 October 2012, 14:09:30 door Ruud K
»
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
Ruud K
Offline
Berichten: 12176
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:ESU 2013
«
Reactie #11 Gepost op:
22 October 2012, 14:09:13 »
Dirkjan, ik geloof dat modellen die zowel op AC als DC kunnen rijden, een bewuste keuze is van Esu. Die keuze hebben zij ook voor hun 215-diesels gemaakt. Ik had nog niet gelezen dat dit in de praktijk problemen opleverde, maar ik kan dat gemist hebben.
Groet,
Ruud
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
Ruud K
Offline
Berichten: 12176
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:ESU 2013
«
Reactie #12 Gepost op:
22 October 2012, 14:10:53 »
Wil, zowel in de folders van Liliput als in de link naar Esu in dit draadje wordt de VT 96 900 getoond.
Groet,
Ruud
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
Falkenberg
Offline
Berichten: 4053
Re:ESU 2013
«
Reactie #13 Gepost op:
22 October 2012, 14:12:48 »
Nou, een Radsatzinnenmass van 14,1 zorgt ervoor dat de lok stuiterend een modern wissel (Tillig, Weinert) overgaat. Over fleischmann profirails rijdt ie prima, dus daar zullen de eigenaars niets merken. Maar zulke wissels zijn net zo oud als Märklin K-rails, dus vallen bij mij buiten de boot. Als een moderne lok dan antieke rails nodig heeft, blijft ie bij mij buiten mn verlanglijstje. (hoewel een nieuwe set wielen vast wel helpt)
dirkjan
Gelogd
Ruud K
Offline
Berichten: 12176
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:ESU 2013
«
Reactie #14 Gepost op:
22 October 2012, 14:21:11 »
Interessant. Dan ontwerpt Esu een moderne superloc (diesel 215), die her en der in de prijzen valt, blijkt hij niet goed op modern railmateriaal te kunnen rijden.
Je schrijft over een andere set wielen. Ik geloof dat ik ergens heb gelezen dat die bij de 215 af fabriek erbij zaten. Mensen die die loc gekocht hebben, kunnen daar wel iets over zeggen. Het gaat volgens mij om ruilassen zonder antislipbandjes. Of die ook een andere binnenafstandmaat hebben, weet ik niet.
Groet,
Ruud
«
Laatst bewerkt op: 22 October 2012, 14:31:41 door Ruud K
»
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
Print
Pagina's:
1
2
3
Volgende
- [
1
]
2
3
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Neurenberg
|
Archief 2013
|
ESU h0 2013