Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Motorpost ombouwen ? door ronaldvd2000
Vandaag om 10:44:51
Ridder Gerco van Beelen door NS264
Vandaag om 10:29:32
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 10:29:06
Mini baantje `` De visafslag`` door Wim Vink
Vandaag om 10:28:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:27:37
US diorama in H0 door DV modelspoor
Vandaag om 10:14:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 10:11:10
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:59:58
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:56:50
Piko A track met bedding past niet door Ronnor
Vandaag om 09:49:07
Gewoon wat busfoto's door Teun
Vandaag om 08:52:21
Laag-Baarlo door spoorijzer
Vandaag om 08:29:37
19 Toen door spoorijzer
Vandaag om 08:24:01
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 08:07:24
Rheinburg, TP V/VI door Frank 123
Vandaag om 07:50:33
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan? door HuubvG
Vandaag om 07:40:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 06:12:05
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
  

Auteur Topic: ESU h0 2013  (gelezen 10267 keer)

willem22

  • Offline Offline
  • Berichten: 1545
    • willem22
Re:ESU 2013
« Reactie #15 Gepost op: 22 oktober 2012, 14:27:29 »
Ruud ,liep iets te snel door internet heen,bedankt.

wil.

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:ESU 2013
« Reactie #16 Gepost op: 22 oktober 2012, 14:32:32 »
Nou, een Radsatzinnenmass van 14,1 zorgt ervoor dat de lok stuiterend een modern wissel (Tillig, Weinert) overgaat. Over fleischmann profirails rijdt ie prima, dus daar zullen de eigenaars niets merken. Maar zulke wissels zijn net zo oud als Märklin K-rails, dus vallen bij mij buiten de boot. Als een moderne lok dan antieke rails nodig heeft, blijft ie bij mij buiten mn verlanglijstje. (hoewel een nieuwe set wielen vast wel helpt)

dirkjan

Nou nou da's wel heel kort door de bocht. Hoeveel liefhebbers zullen er met Weinert rijden? En overigens om mijn Tillig railsjes en wissels (ja de zelfbouw varianten), heb ik geen enkel probleem ondrvonden hoor.
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
Re:ESU 2013
« Reactie #17 Gepost op: 22 oktober 2012, 14:33:11 »
Ruud, in de verpakking van de 215 zaten assen om die met een slipbandje te vervangen voor assen zonder. Dat is een goed idee, niet iedereen heeft slipbandjes nodig op zn baan. Maar liever zie ik een vorm van standaard assen die ik in alle loks kan omwisselen. Zo kan ik de Brawa 216 voor 10 EUR voorzien van RP25, fine of proto wielen. Dat zouden meer mensen moeten doen  ;D

dirkjan

Peter Crossrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 654
Re:ESU 2013
« Reactie #18 Gepost op: 06 november 2012, 01:14:47 »
Volgens de catalogus zijn de eerste twee varianten van de Class 66/77 al leverbaar. Heeft iemand die al gezien? Ben wel benieuwd naar de ervaringen, ik overweeg ook om er 1 te bestellen.

Mvg, Peter

RN232

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re:ESU 2013
« Reactie #19 Gepost op: 06 november 2012, 16:14:15 »
Ik ben in bezit van de zwarte MRCE class 77.
Een geweldig model naar mijn mening, met zeer uitgebreide licht- en geluidsfuncties.
De rijeigenschappen zijn erg goed, mede door het ingebouwde powerpack. Hiermee blijft de loc nog enkele seconden doorrijden na stroomonderbreking. Haperen op slechte stukken rails gebeurt echt niet meer.

Je hoort de motor (als je zonder geluidsfuncties rijdt tenminste) wel zachtjes snorren. Niet storend, maar de gemiddelde (nieuwe) Roco loc is nog wat stiller.
Trekkracht is prima, mede door een gewicht van rond de 600 gr., maar het motorvermogen om echt lange slepen een helling op te trekken is aan de lage kant. Dan merk je dat de snelheid behoorlijk inzakt en de motor niet het vermogen meer heeft de boel (met 100% lastregeling) op de ingestelde snelheid te houden.
Maar als je er, zoals ik, een stuk of 16 zelflossertjes achter hangt, weet de loc daar prima raad mee.

Al met al ben ik er persoonlijk erg blij mee.  :)
Mvrgr, Gijs

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 997
  • D813 Groningen,1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re:ESU 2013
« Reactie #20 Gepost op: 06 november 2012, 16:55:36 »
Weet iemand ook iets naders over de L.Net Converter nr. 50097? ???

Mvg,
Henk
H0 2-rail, ECoS, TwinCenter, LocoNet, Koploper, iTrain.

Peter Crossrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 654
Re:ESU 2013
« Reactie #21 Gepost op: 09 november 2012, 00:57:37 »
Goed om te weten dat ze geslaagd zijn. Heb je toevallig wat foto's? Het blijft jammer dat je gedwongen wordt om voor een hoge prijs allerlei digitale functies te kopen als je ze niet nodig hebt. Ik rij gelijkstroom analoog, dus heb niets aan al die leuke nieuwe functies...

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1844
    • Flickr pagina
Re:ESU 2013
« Reactie #22 Gepost op: 09 november 2012, 06:10:14 »
Lemke komt met de oude Mehano mallen uit en ook de 'vijf deurs' variant. Advies prijs daarvan ligt ruim €100 onder die van ESU voor een analoge Class 66/77. (Lemke site)
« Laatst bewerkt op: 09 november 2012, 16:41:21 door JeroenJens. Reden: Onnodig citaat verwijderd gebruik svp de antwoordknop. »

lokpaint

  • Gast
Re:ESU 2013
« Reactie #23 Gepost op: 09 november 2012, 09:17:17 »
Hoi

En Heljan komt met een compleet nieuw ontwikkelde 4-deurs variant.  ::)

http://imageshack.us/a/img651/9017/heljan.jpg
(plaatje van Ralf Wittkamp)

Bart
« Laatst bewerkt op: 09 november 2012, 09:25:47 door lokpaint »

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1794
  • gevorderd beginner
Re:ESU 2013
« Reactie #24 Gepost op: 09 november 2012, 09:30:46 »
Van die 6 heljan loc's zijn er volgens mij 3 geschikt voor NL

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:ESU 2013
« Reactie #25 Gepost op: 09 november 2012, 10:15:41 »
Nou als je het mij vraagt zijn ze allemaal geschikt voor NL

PB03
PB13
PB02
DE63
6601
6607
« Laatst bewerkt op: 09 november 2012, 10:28:47 door Floris. Reden: quote verwijderd »

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re:ESU 2013
« Reactie #26 Gepost op: 09 november 2012, 11:27:35 »
Floris heeft inderdaad gelijk ze hebben allemaal in Nederland gereden zijn ook allemaal Nederland geschikt. Helaas is de PB02 door Crossrail weer ingeleverd en de 6607 rijdt ook niet meer voor Captrain. Waar ze nu rijden weet ik niet zo 1,2,3. Maar ze hebben dus wel hier gereden.

@Floris goede foto's  ;D
Voor grootspoorfoto's zie site

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21679
Re:ESU 2013
« Reactie #27 Gepost op: 09 november 2012, 12:42:21 »
Ja, en dat hou je toch. Er wordt tegenwoordig voortdurend met dergelijke locs geschoven en ze verschieten om de haverklap van kleur.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re:ESU 2013
« Reactie #28 Gepost op: 09 november 2012, 13:30:36 »
Mwah valt wel mee toch. De logoloze locs verwisselen wel snel en vaak van eigenaar maar de logolocs blijven meestal toch wel een tijdje bij dezelfde vervoerder. Zo rijdt de 189 096 al tijden voor ACTS/Husa de ERS 1201 en 1202 zijn zelfs als sinds eind 2003 begin 2004 in dienst. Zo zijn er nog wel meer loc die toch al jaren rondrijden in hun gekleurde jasje.
Voor grootspoorfoto's zie site

L o k S o u n d

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re:ESU 2013
« Reactie #29 Gepost op: 05 december 2012, 14:16:44 »
Weet iemand ook iets naders over de L.Net Converter nr. 50097? ???

Mvg,
Henk

februari 2013