Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door bask185
Vandaag om 11:28:48
25 jaar geleden door 1200blauw
Vandaag om 11:24:22
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door MaraNCS
Vandaag om 11:20:31
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:39
Ridder Gerco van Beelen door roco
Vandaag om 11:18:27
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 11:11:36
Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 11:08:54
Motorpost ombouwen ? door ronaldvd2000
Vandaag om 10:44:51
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 10:29:06
Mini baantje `` De visafslag`` door Wim Vink
Vandaag om 10:28:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:27:37
US diorama in H0 door DV modelspoor
Vandaag om 10:14:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 10:11:10
Piko A track met bedding past niet door Ronnor
Vandaag om 09:49:07
Laag-Baarlo door spoorijzer
Vandaag om 08:29:37
19 Toen door spoorijzer
Vandaag om 08:24:01
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 08:07:24
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan? door HuubvG
Vandaag om 07:40:45
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
  

Auteur Topic: ESU h0 2013  (gelezen 10268 keer)

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
ESU h0 2013
« Gepost op: 22 oktober 2012, 10:49:17 »
Aangekondigd voor 2013
ESU-31055 Class 77 van Crossrail (ex-DLC) DE 6311
ESU-31056 Class 77 HHPI 29002
ESU-31052 Class 66 HGK DE 671
ESU-31057 Class 66 Captrain
ESU-31054 Class 66 SNCF Fret Benelux
ESU-31058 Class 66 Ascendos
ESU-31060 AC/DC. De alom gekende BR V60 815 in "altrot", Epoche III rond 1960
ESU-31063 AC/DC. De HLD-8040, zoals deze momenteel nog dienst doet in het Stoomcentrum (http://www.stoomcentrum.be/NL/Materieel/nd8040.htm) te Maldegem, Epoche IV rond 1980
ESU-31061 AC/DC. BR 360 160 in "ozeanblau-beige" uitvoering, Epoche IV rond 1986
ESU-31062 AC/DC.  BR 365 683 in "verkehrsrot", Epoche V rond 2000
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2013, 17:48:07 door Peter Korsten »
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re:ESU 2013
« Reactie #1 Gepost op: 22 oktober 2012, 11:13:57 »
Joepie! Een V60 met sound.  :)

Meer info en een folder is hier te vinden: klik
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Roeltje!

  • Offline Offline
  • Berichten: 583
Re:ESU 2013
« Reactie #2 Gepost op: 22 oktober 2012, 11:49:14 »
Het belooft volgend jaar weer een mooi modelspoorjaar te worden (y)
Die V60 lijkt me wel wat...

Groet, Roelof
Fleischmann fan, maar rijdt stiekum ook met andere merken...
New York Central fan.

Gert1

  • Gast
Re:ESU 2013
« Reactie #3 Gepost op: 22 oktober 2012, 11:54:02 »
« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2012, 12:21:10 door Noordwaarts. Reden: Andere link geplaatst voor pdf-file »

ATB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1588
  • Modelrailroading is fun
Re:ESU 2013
« Reactie #4 Gepost op: 22 oktober 2012, 12:45:05 »
Zelfde link als 2 posts eerder.
Ted is op 25 augustus 2023 overleden

Gert1

  • Gast
Re:ESU 2013
« Reactie #5 Gepost op: 22 oktober 2012, 13:08:37 »
Nee hoor. De eerste link leidt naar een pagina van de Belgische importeur.
De tweede link leidt rechtstreeks naar ESU zelf.

mvg,
Gert

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:ESU 2013
« Reactie #6 Gepost op: 22 oktober 2012, 13:13:12 »
Interessant. Nu komen er bij Esu dus ook machines voor tp III. Voor een V 60 met sound lijkt me wel een markt, mits de prijs enigszins acceptabel blijft. Gezien de geringe beschikbare ruimte in bijv. de V60 van Roco krijg je er zelf niet zo gauw een loksounddecoder in geprutst.
Ik zie ook de VT 69 900, die Esu in samenwerking met Liliput gaat ontwikkelen. Ben benieuwd: Liliput en Esu liggen kwalitatief nogal ver uit elkaar... We wachten het maar eens af. Wil tzt eerst ook de testberichten in de tijdschriften lezen.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2012, 13:15:00 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Gert1

  • Gast
Re:ESU 2013
« Reactie #7 Gepost op: 22 oktober 2012, 13:36:45 »
Ben benieuwd: Liliput en Esu liggen kwalitatief nogal ver uit elkaar...

Nu ben ik ook benieuwd, want moderne Liliput modellen hebben een heel aardige kwaliteit.
Tegelijkertijd kan ik me ook niet goed voorstellen dat je de kwaliteit van ESU prut vindt.
Dus wat bedoel je dan wel?

mvg,
Gert

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
Re:ESU 2013
« Reactie #8 Gepost op: 22 oktober 2012, 14:00:30 »
De VT69 900 is al van twee jaar terug. Daar zit weinig vaart in, maar dat is met meer nieuwtjes van Liliput.
De keuze om een model voor zowel AC als DC is vreemd. Om de lok op AC te kunnen laten rijden worden zulke compromissen gesloten, dat de lok op DC niet meer aan de normen voldoet (bijv de binnenmaat wielen op 14,1mm). Ik heb liever de lok goed op maat voor DC en AC apart.

dirkjan

willem22

  • Offline Offline
  • Berichten: 1545
    • willem22
Re:ESU 2013
« Reactie #9 Gepost op: 22 oktober 2012, 14:00:59 »
Ik zie op internet de VT 96-900 kan alleen niet de hersteller vinden.

Ja deze mag hier ook gaan rijden.

wil.


http://www.miniplaats.nl/modeltreinen/h0/24-bagage-motorwagen-vt-69-900-db-tijdperk-iii.html

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:ESU 2013
« Reactie #10 Gepost op: 22 oktober 2012, 14:04:33 »
Inderdaad, de kwaliteit van Liliput is de laatste jaren verbeterd. Zo heb ik goede ervaringen met recente modellen als de stoomloc Br 71 en de eloc E 10 voorversie. Maar toch vind ik de kwaliteit nog wat minder dan van Flm, Roco of Esu. Liliput is kwetsbaarder in bouw en techniek. Een decoder inprikken is bijvoorbeeld lastiger dan je zou mogen verwachten. Ook als je voorzichtig te werk gaat, breekt er gauw een trapje of iets dergelijks af. Ook blijken er in de eerste run van hun producten nogal eens fouten te zitten - overigens niet alleen bij Liliput.
Daarom ben ik erg benieuwd of Liliput aan de hoge standaarden van Esu, blijkens hun 215-diesels uit hun engineering edition, kan voldoen.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2012, 14:09:30 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:ESU 2013
« Reactie #11 Gepost op: 22 oktober 2012, 14:09:13 »
Dirkjan, ik geloof dat modellen die zowel op AC als DC kunnen rijden, een bewuste keuze is van Esu. Die keuze hebben zij ook voor hun 215-diesels gemaakt. Ik had nog niet gelezen dat dit in de praktijk problemen opleverde, maar ik kan dat gemist hebben.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:ESU 2013
« Reactie #12 Gepost op: 22 oktober 2012, 14:10:53 »
Wil, zowel in de folders van Liliput als in de link naar Esu in dit draadje wordt de VT 96 900 getoond.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
Re:ESU 2013
« Reactie #13 Gepost op: 22 oktober 2012, 14:12:48 »
Nou, een Radsatzinnenmass van 14,1 zorgt ervoor dat de lok stuiterend een modern wissel (Tillig, Weinert) overgaat. Over fleischmann profirails rijdt ie prima, dus daar zullen de eigenaars niets merken. Maar zulke wissels zijn net zo oud als Märklin K-rails, dus vallen bij mij buiten de boot. Als een moderne lok dan antieke rails nodig heeft, blijft ie bij mij buiten mn verlanglijstje. (hoewel een nieuwe set wielen vast wel helpt)

dirkjan

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:ESU 2013
« Reactie #14 Gepost op: 22 oktober 2012, 14:21:11 »
Interessant. Dan ontwerpt Esu een moderne superloc (diesel 215), die her en der in de prijzen valt, blijkt hij niet goed op modern railmateriaal te kunnen rijden.
Je schrijft over een andere set wielen. Ik geloof dat ik ergens heb gelezen dat die bij de 215 af fabriek erbij zaten. Mensen die die loc gekocht hebben, kunnen daar wel iets over zeggen. Het gaat volgens mij om ruilassen zonder antislipbandjes. Of die ook een andere binnenafstandmaat hebben, weet ik niet.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2012, 14:31:41 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus