Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
firm ware voor 3 D printer
door
spock
Vandaag
om 13:55:07
3,51° ofzoiets 😉
door
rudi van der Craats
Vandaag
om 13:48:54
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA
door
martijnhaman
Vandaag
om 13:21:26
Motorpost ombouwen ?
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 13:09:55
19 Toen
door
ES44C4
Vandaag
om 13:04:45
US diorama in H0
door
Mark D.
Vandaag
om 12:30:18
Ridder Gerco van Beelen
door
Edsko Hekman
Vandaag
om 12:20:38
Oude metalen trafo's gebruiken.......
door
Martijn193
Vandaag
om 12:19:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Rick
Vandaag
om 11:59:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:46:00
25 jaar geleden
door
1200blauw
Vandaag
om 11:24:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:19:39
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
Vandaag
om 11:11:36
Gewoon wat busfoto's
door
hervé
Vandaag
om 11:08:54
Mini baantje `` De visafslag``
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:28:55
NS 6000 (in schaal 0)
door
FritsT
Vandaag
om 10:27:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank103
Vandaag
om 10:11:10
Piko A track met bedding past niet
door
Ronnor
Vandaag
om 09:49:07
Laag-Baarlo
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:29:37
Bauarbeiten im gange
door
Frank 123
Vandaag
om 08:07:24
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan?
door
HuubvG
Vandaag
om 07:40:45
DCCNext, een nieuwe DCC decoder!
door
bask185
Vandaag
om 00:41:29
Schrootplaats
door
ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
Raadplaatje
door
Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool
door
Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein?
door
orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch
door
Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
prutser
26 april 2024, 19:57:45
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Neurenberg
|
Archief 2013
|
ESU h0 2013
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Volgende
- [
1
]
2
3
Omlaag
Auteur
Topic: ESU h0 2013 (gelezen 10270 keer)
Han Zijlstra
Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
Offline
Berichten: 4291
The Right Track, Your track!
ESU h0 2013
«
Gepost op:
22 oktober 2012, 10:49:17 »
Aangekondigd voor 2013
ESU-31055 Class 77 van Crossrail (ex-DLC) DE 6311
ESU-31056 Class 77 HHPI 29002
ESU-31052 Class 66 HGK DE 671
ESU-31057 Class 66 Captrain
ESU-31054 Class 66 SNCF Fret Benelux
ESU-31058 Class 66 Ascendos
ESU-31060 AC/DC. De alom gekende BR V60 815 in "altrot", Epoche III rond 1960
ESU-31063 AC/DC. De HLD-8040, zoals deze momenteel nog dienst doet in het Stoomcentrum (
http://www.stoomcentrum.be/NL/Materieel/nd8040.htm
) te Maldegem, Epoche IV rond 1980
ESU-31061 AC/DC. BR 360 160 in "ozeanblau-beige" uitvoering, Epoche IV rond 1986
ESU-31062 AC/DC. BR 365 683 in "verkehrsrot", Epoche V rond 2000
«
Laatst bewerkt op: 18 januari 2013, 17:48:07 door Peter Korsten
»
Gelogd
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.
ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing, USA en .... de blikken trein van mijn Vader!
Edgar
Offline
Berichten: 4023
Re:ESU 2013
«
Reactie #1 Gepost op:
22 oktober 2012, 11:13:57 »
Joepie! Een V60 met sound.
Meer info en een folder is hier te vinden:
klik
Gelogd
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan
Granitwerk J. Köppl
.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg
gepimpt
Roeltje!
Offline
Berichten: 583
Re:ESU 2013
«
Reactie #2 Gepost op:
22 oktober 2012, 11:49:14 »
Het belooft volgend jaar weer een mooi modelspoorjaar te worden
Die V60 lijkt me wel wat...
Groet, Roelof
Gelogd
Fleischmann fan, maar rijdt stiekum ook met andere merken...
New York Central fan.
Gert1
Gast
Re:ESU 2013
«
Reactie #3 Gepost op:
22 oktober 2012, 11:54:02 »
En de speciale locomotieve-catalogus met alle modellen:
http://www.esu.eu/fileadmin/download/brochures/2012/52927_ESU-Lokomotiven_Katalog_2012_ESU_KG_DE_eBook.pdf
mvg,
Gert
«
Laatst bewerkt op: 22 oktober 2012, 12:21:10 door Noordwaarts. Reden: Andere link geplaatst voor pdf-file
»
Gelogd
ATB
Offline
Berichten: 1588
Modelrailroading is fun
Re:ESU 2013
«
Reactie #4 Gepost op:
22 oktober 2012, 12:45:05 »
Zelfde link als 2 posts eerder.
Gelogd
Ted is op 25 augustus 2023 overleden
Gert1
Gast
Re:ESU 2013
«
Reactie #5 Gepost op:
22 oktober 2012, 13:08:37 »
Nee hoor. De eerste link leidt naar een pagina van de Belgische importeur.
De tweede link leidt rechtstreeks naar ESU zelf.
mvg,
Gert
Gelogd
Ruud K
Offline
Berichten: 12176
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:ESU 2013
«
Reactie #6 Gepost op:
22 oktober 2012, 13:13:12 »
Interessant. Nu komen er bij Esu dus ook machines voor tp III. Voor een V 60 met sound lijkt me wel een markt, mits de prijs enigszins acceptabel blijft. Gezien de geringe beschikbare ruimte in bijv. de V60 van Roco krijg je er zelf niet zo gauw een loksounddecoder in geprutst.
Ik zie ook de VT 69 900, die Esu in samenwerking met Liliput gaat ontwikkelen. Ben benieuwd: Liliput en Esu liggen kwalitatief nogal ver uit elkaar... We wachten het maar eens af. Wil tzt eerst ook de testberichten in de tijdschriften lezen.
Groet,
Ruud
«
Laatst bewerkt op: 22 oktober 2012, 13:15:00 door Ruud K
»
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
Gert1
Gast
Re:ESU 2013
«
Reactie #7 Gepost op:
22 oktober 2012, 13:36:45 »
Citaat van: Ruud K op 22 oktober 2012, 13:13:12
Ben benieuwd: Liliput en Esu liggen kwalitatief nogal ver uit elkaar...
Nu ben ik ook benieuwd, want moderne Liliput modellen hebben een heel aardige kwaliteit.
Tegelijkertijd kan ik me ook niet goed voorstellen dat je de kwaliteit van ESU prut vindt.
Dus wat bedoel je dan wel?
mvg,
Gert
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 3805
Re:ESU 2013
«
Reactie #8 Gepost op:
22 oktober 2012, 14:00:30 »
De VT69 900 is al van twee jaar terug. Daar zit weinig vaart in, maar dat is met meer nieuwtjes van Liliput.
De keuze om een model voor zowel AC als DC is vreemd. Om de lok op AC te kunnen laten rijden worden zulke compromissen gesloten, dat de lok op DC niet meer aan de normen voldoet (bijv de binnenmaat wielen op 14,1mm). Ik heb liever de lok goed op maat voor DC en AC apart.
dirkjan
Gelogd
willem22
Offline
Berichten: 1545
Re:ESU 2013
«
Reactie #9 Gepost op:
22 oktober 2012, 14:00:59 »
Ik zie op internet de VT 96-900 kan alleen niet de hersteller vinden.
Ja deze mag hier ook gaan rijden.
wil.
http://www.miniplaats.nl/modeltreinen/h0/24-bagage-motorwagen-vt-69-900-db-tijdperk-iii.html
Gelogd
Ruud K
Offline
Berichten: 12176
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:ESU 2013
«
Reactie #10 Gepost op:
22 oktober 2012, 14:04:33 »
Inderdaad, de kwaliteit van Liliput is de laatste jaren verbeterd. Zo heb ik goede ervaringen met recente modellen als de stoomloc Br 71 en de eloc E 10 voorversie. Maar toch vind ik de kwaliteit nog wat minder dan van Flm, Roco of Esu. Liliput is kwetsbaarder in bouw en techniek. Een decoder inprikken is bijvoorbeeld lastiger dan je zou mogen verwachten. Ook als je voorzichtig te werk gaat, breekt er gauw een trapje of iets dergelijks af. Ook blijken er in de eerste run van hun producten nogal eens fouten te zitten - overigens niet alleen bij Liliput.
Daarom ben ik erg benieuwd of Liliput aan de hoge standaarden van Esu, blijkens hun 215-diesels uit hun engineering edition, kan voldoen.
Groet,
Ruud
«
Laatst bewerkt op: 22 oktober 2012, 14:09:30 door Ruud K
»
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
Ruud K
Offline
Berichten: 12176
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:ESU 2013
«
Reactie #11 Gepost op:
22 oktober 2012, 14:09:13 »
Dirkjan, ik geloof dat modellen die zowel op AC als DC kunnen rijden, een bewuste keuze is van Esu. Die keuze hebben zij ook voor hun 215-diesels gemaakt. Ik had nog niet gelezen dat dit in de praktijk problemen opleverde, maar ik kan dat gemist hebben.
Groet,
Ruud
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
Ruud K
Offline
Berichten: 12176
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:ESU 2013
«
Reactie #12 Gepost op:
22 oktober 2012, 14:10:53 »
Wil, zowel in de folders van Liliput als in de link naar Esu in dit draadje wordt de VT 96 900 getoond.
Groet,
Ruud
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
Falkenberg
Offline
Berichten: 3805
Re:ESU 2013
«
Reactie #13 Gepost op:
22 oktober 2012, 14:12:48 »
Nou, een Radsatzinnenmass van 14,1 zorgt ervoor dat de lok stuiterend een modern wissel (Tillig, Weinert) overgaat. Over fleischmann profirails rijdt ie prima, dus daar zullen de eigenaars niets merken. Maar zulke wissels zijn net zo oud als Märklin K-rails, dus vallen bij mij buiten de boot. Als een moderne lok dan antieke rails nodig heeft, blijft ie bij mij buiten mn verlanglijstje. (hoewel een nieuwe set wielen vast wel helpt)
dirkjan
Gelogd
Ruud K
Offline
Berichten: 12176
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:ESU 2013
«
Reactie #14 Gepost op:
22 oktober 2012, 14:21:11 »
Interessant. Dan ontwerpt Esu een moderne superloc (diesel 215), die her en der in de prijzen valt, blijkt hij niet goed op modern railmateriaal te kunnen rijden.
Je schrijft over een andere set wielen. Ik geloof dat ik ergens heb gelezen dat die bij de 215 af fabriek erbij zaten. Mensen die die loc gekocht hebben, kunnen daar wel iets over zeggen. Het gaat volgens mij om ruilassen zonder antislipbandjes. Of die ook een andere binnenafstandmaat hebben, weet ik niet.
Groet,
Ruud
«
Laatst bewerkt op: 22 oktober 2012, 14:31:41 door Ruud K
»
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
Print
Pagina's:
1
2
3
Volgende
- [
1
]
2
3
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Neurenberg
|
Archief 2013
|
ESU h0 2013