Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
Vandaag om 23:10:36
The Micro Model Railway Dispatch door Ronald Halma
Vandaag om 23:03:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 22:57:27
Laadstation noodsluitseinlantaarn door DE2 180
Vandaag om 22:54:36
NS stoomlocomotief serie boeken door Modellbahnwagen
Vandaag om 22:45:41
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modellbahnwagen
Vandaag om 22:39:13
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 22:21:28
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:56:58
Gewoon wat busfoto's door Huup
Vandaag om 21:49:38
oud philotrain nummering systeem door orientexpress
Vandaag om 21:38:50
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 21:34:33
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 21:24:40
Stalen D 4 deurs spoor 0 door moonlicht
Vandaag om 20:53:32
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Paulus
Vandaag om 20:51:12
Roco Plan T door henk
Vandaag om 20:16:55
Viesmann 5214 pendelautomaat vraag door Robvl
Vandaag om 19:33:57
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Rody v. G.
Vandaag om 19:18:45
Locomotiefverlichting brand met Rocomuis niet, met JMRI wel..... door Josephes
Vandaag om 19:05:56
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 18:51:55
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Huup
Vandaag om 18:37:17
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Rody v. G.
Vandaag om 18:34:34
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:32:08
wisselaandrijving MTB door Ronald Halma
Vandaag om 18:24:02
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 18:12:37
Sfeer op je modelbaan door Prutsert
Vandaag om 18:05:06
Fleischmania Nostalgia door Besselspoor
Vandaag om 17:43:45
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 17:02:48
DVT: Belgische (militaire) "Dagelijkse Verlofgangers Trein": samenstelling? door VictorPM
Vandaag om 15:10:08
Nachttreinen Oost Europa door ns.1200
Vandaag om 15:05:42
20 jaar BNLS door tijgernootje
Vandaag om 15:04:31

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 642026 keer)

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1800 Gepost op: 16 June 2013, 18:19:01 »
De 'gewone' en 'werkende' mensen zijn allemaal 100% interger, betrouwbaar en deskundig. En alles wat manager of politicus is het tegenovergestelde en de schuld van alles. Dit even ter overweging...
De gewone en werkende figuren draaien telkens op voor de stommiteit van de deskundige.
Dus heeft het niks met integer te maken,want als de domme figuur niet doet wat de intellectueel m vraagt ,ligt deze vlot op straat.
En dat power to the people die toch all power hebben,moet maar is stoppen.
Stop t niet dan moeten die bijzondere mensen maar is zelf dokken voor de stomme fouten en niet de simpele ziel die tracht z'n brood te verdienen.
Ze hebben tenslotte meer te verkwisten dan de simpele ziel.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #1801 Gepost op: 16 June 2013, 18:20:56 »
Ik vind onze Mods nu wel even griezelig stil...

Nou...

Overigens is het Calimero gehalte in deze discussie, volgens mij, zo langzamerhand rdelijk hoog. De 'gewone' en 'werkende' mensen zijn allemaal 100% interger, betrouwbaar en deskundig. En alles wat manager of politicus is het tegenovergestelde en de schuld van alles.

Daarom: zelfregulering. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

tinus

• Offline Offline
« Reactie #1802 Gepost op: 16 June 2013, 18:39:03 »
Wat een kul!!
De werknemer zou zijn verantwoording ook moeten nemen.
Moet ik op mijn werk ook!!

Als er bij AB zulke vakmensen op de montage afdeling zitten zouden er vast geen
kabels met ty-raps onder de treinen hangen.
Maar had de montage medewerker moeten zorgen dat de fout van de tekentafel werd hersteld.

Dus is afgezien van hoe de aanbesteding is gelopen, iedereen die bij AB aan de stellen heeft gewerkt
evenveel verantwoordelijk.

Tinus.

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #1803 Gepost op: 16 June 2013, 18:48:30 »
Als je die redenering volgt, is ook iedereen bij NS verantwoordelijk voor het debacle...

- Peter

Remco vM

• Offline Offline
« Reactie #1804 Gepost op: 16 June 2013, 19:10:35 »
Precies, de machinist is verantwoordelijk voor hoe hij zijn rit rijd,waar hij die in rijd heeft die echt geen zeggenschap over! Hooguit kleine details over de inrichting van zijn werkplek dmv een inspraakscommissie,maar dan is het "kwaad" al geschied en het materieel al lang besteld.

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #1805 Gepost op: 16 June 2013, 19:54:07 »
De gewone en werkende figuren draaien telkens op voor de stommiteit van de deskundige.

Life sucks, and then you die...

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #1806 Gepost op: 16 June 2013, 20:08:50 »
De begrippen gewone werkende figuren, domme figuren en simpele zielen worden wel erg gemakkelijk op één hoop  gegooid...

Deskundige en intellectueel trouwens ook...

Krijg zin om een oud briefje van vijf te verfrommelen... kan natuurlijk ook op een doos Duyvis gaan staan in de supermarkt...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #1807 Gepost op: 16 June 2013, 20:18:06 »
Het gaat wel een beetje off-topic, ja, maar er is nog niemand uitgemaakt voor rotte vis, dus...

- Peter

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #1808 Gepost op: 16 June 2013, 20:23:21 »
Wat een kul!!
De werknemer zou zijn verantwoording ook moeten nemen.
Moet ik op mijn werk ook!!

Als er bij AB zulke vakmensen op de montage afdeling zitten zouden er vast geen
kabels met ty-raps onder de treinen hangen.
Maar had de montage medewerker moeten zorgen dat de fout van de tekentafel werd hersteld.

Dus is afgezien van hoe de aanbesteding is gelopen, iedereen die bij AB aan de stellen heeft gewerkt
evenveel verantwoordelijk.

Tinus.

Er staat in de laatste link dat mensen met kennis van zake gefrustreerd zijn vertrokken bij AB.
« Laatst bewerkt op: 16 June 2013, 20:25:10 door prutser »

en_voyage

• Offline Offline
  • ***** *
« Reactie #1809 Gepost op: 16 June 2013, 20:58:29 »

Nee, hoor, ook de deskundige zelf. Van monteur tot directeur, iedereen betaalt in dit land belasting. We draaien er dus collectief voor op. Iedereen, niet slechts bepaalde sociale of beroepsgroepen in dit land.

Het voortdurende gehamer op de zielige, uitgebuite arbeider begint wat eentonig te worden. Mochten we die nog in Nederland hebben, ik heb ze de laatste jaren niet meer op de barricades gezien voor een betere sociale positie.

Om maar even terug te keren naar het oorspronkelijke onderwerp: Welke Nederlandse eigenaar hebben die V250-stellen eigenlijk? NS Financial Services of NS HiSpeed? In hoeverre gaat een Italiaanse claim het einde betekenen van HiSpeed?

Groeten, Geoffrey

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #1810 Gepost op: 16 June 2013, 21:49:21 »
Ik leer hier toch weer van. Zo'n waarnemer is er dus niet alleen om te controleren, maar ook om dingen in de praktijk te zien in plaats van alleen maar plaatjes van het onderdeel te zien in een technische handleiding. Bedankt Huub, dat maakt het weer een stuk duidelijker.

Wat betreft je mening geven, daar is eigenlijk maar 1 goede manier voor. Je mening geven begint met;"ik vind dit en dit en dat". Dus als je zegt;"ik vind het management van AnsaldoBreda een stelletje oplichters", dan is dat je mening geven. Als je zegt;"het management van AnsaldoBreda zijn oplichters", dan is dat een feitelijke constatering en dus geen mening meer. Het vertolkt natuurlijk wel je gevoelens, maar het hoeft niet perse waar te zijn. Misschien zijn het wel geen oplichters. Als je dus zegt dat je vind dat het oplichters zijn, dan is dat je mening geven, je mag dat namelijk vinden. Of het dan waar is, is punt 2.

Anyway, ik geloof ook echt dat we (we = hier de betrokken overheden, de betrokken medewerkers van de NS en alle andere betrokkenen, dus ook de NMBS en alle andere betrokken partijen) hier misschien wat steken hebben laten vallen, maar in essentie zijn er door AB dingen beloofd die niet nagekomen zijn. Daarnaast leveren ze slechte en ondeugdelijke producten is achteraf gebleken. Zij hebben aanbesteed, zij hebben (contractuele) beloften gedaan en zij zijn ze niet nagekomen wat de andere betrokken partijen zoals de NS, de NMBS, en andere behoorlijk heeft geschaad en wat een behoorlijke financiële strop ten gevolge heeft, hoe je het nu ook wend of keert.

Die strop (en daar kan je donder op zeggen) zal links of rechtsom verhaald worden op de burger. Als je dan als AB in diverse media roept dat de NS verkeerd met de treinen omspringt terwijl er elektrische installaties beginnen te smeulen als de trein alleen al stilstaat (en dat is nog maar 1 van de toch wel behoorlijk belangrijke problemen) en als je daarnaast de problemen met andere producten van AB bekijkt in alle segmenten, zoals de trams in Noorwegen, de treinen in Denemarken, etc., en dan nog weigert de hand in eigen boezem te steken, tsja, dan heb je wat mij betreft alle geloofwaardigheid verloren. Dat niet alleen, ik vind het ronduit onbeschoft en wat ik al eerder zei, het doet mij denken aan die schreeuwer van een Berlusconi, waarvan iedereen weet dat hij onbetrouwbaar is, een oplichter is, maar door zijn geschreeuw en brutaliteit het toch voor mekaar krijgt om zo lang op belangrijke posities zijn werkzaamheden (zo lang je bunga bunga feesten werk kan noemen) voort te zetten. Die zelfde arrogante en hondsbrutale houding zie ik hier terug bij (het management van) AnsaldoBreda. En van die clowns daar in Italië heb ik mijn buik vol, net als die Berlusconi. Er is echter 1 ding wat enorm fijn is aan Berlusconi in tegenstelling AB, hij is al oud, dus hij zal spoedig de pijp uit gaan. En daar zal ik geen traan om laten.

Dan nog over het persoonlijke leed van de medewerkers van AB, ja, heel vervelend, echt. Maar als de keuze is hen, of wij voor de ellende opdraaien, tsja, dan ben ik op dat gebied geen filantropische instelling. Dan is het jammer, maar helaas. En hoe ze het oplossen, dat vechten ze daar dan maar weer uit.

Nou ja, dat dus.

Sent from my Diemaco C7 using Tapastalk HD ;D
Spoor 0 adept

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #1811 Gepost op: 16 June 2013, 22:07:01 »
Precies.
En als het zo'n pokkebende en ongeorganiseerde zooi is kun je op je klompen aanvoelen dat het eens verkeerd gaat en door te blijven neem je dat risico.

Stephan.

Edsko Hekman

• Online Online
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #1812 Gepost op: 16 June 2013, 22:07:22 »
Krijg zin om een oud briefje van vijf te verfrommelen... kan natuurlijk ook op een doos Duyvis gaan staan in de supermarkt...
Wat is het geworden? Ik hoop het laatste. Zo ja, zijn daar foto's van?  8) ;D

Dit verdient natuurlijk bij lange na niet de schoonheidsprijs. Ik vrees echter dat dit ook nog jaren juridische gevechten zullen volgen. Een aantal advocaten zal hier dus heeeeeeel erg blij van worden.  :-\ Dit wordt weer politiek gekonkel van de bovenste plank!  :D
Hoofdvraag is denk ik momenteel: hoe nu verder? Welk materieel gaat er op high speed rijden... Er is al een aantal suggesties gedaan.
Wie er schuldig is? Ik denk eerlijk gezegd niet dat er een schuldige aan te wijzen is. Er is op zo veel plaatsen wat mis gegaan. Ik wens de rechters veel wijsheid toe in deze zaak.

gr.

Edsko

Gert1

• Gast
« Reactie #1813 Gepost op: 16 June 2013, 22:36:51 »
Dat niet alleen, ik vind het ronduit onbeschoft en wat ik al eerder zei, het doet mij denken aan die schreeuwer van een Berlusconi, waarvan iedereen weet dat hij onbetrouwbaar is, een oplichter is, maar door zijn geschreeuw en brutaliteit het toch voor mekaar krijgt om zo lang op belangrijke posities zijn werkzaamheden (zo lang je bunga bunga feesten werk kan noemen) voort te zetten. Die zelfde arrogante en hondsbrutale houding zie ik hier terug bij (het management van) AnsaldoBreda. En van die clowns daar in Italië heb ik mijn buik vol, net als die Berlusconi.

Daar kan ik me ook wel in vinden. En dan doe ik even net als bij 'per seconde wijzer': Waar ik eerder 'Spaghettinië' zei bedoelde ik eigenlijk 'Berlusconi's Pasta Republiek'.
En van die smakeloze zooi heb ik mijn buik vol!

mvg,
Gert

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #1814 Gepost op: 16 June 2013, 22:55:44 »
;D

Sent from my Diemaco C7 using Tapastalk HD ;D
Spoor 0 adept