http://www.radio1.nl/items/80197-chris-jansen-over-aanbesteding-fyra?autoplay=1970125
Een interessant verhaal, waaruit met zoveel woorden blijkt dat NS en Overheid minstens zoveel boter op het hoofd hebben als AB...
Maar ik ben bang, dat wij dat allemaal weer mogen gaan betalen...
En als je dan kijkt naar de bestelde aantallen. De ICx 220 stuks) tegenover die 19 V250 stellen. Dan wordt het interessant voor een fabrikant.
Over het algemeen zal de rechtbank proberen diepgaande onderzoeken te voorkomen door eerst te pogen via bemiddeling de kwestie uit de wereld te helpen. Pas in laatste instantie zal de rechtbank een oordeel vellen. Maar dan ben je vaak wel een paar jaar verder.
Maar goed, benieuwd wat de vervanger gaat worden, welk kleurschema we krijgen en vooral: welke naam. Ik stel bij deze 'Confida' voor. (En als het die naam wordt, eis ik als tegenprestatie een model in 1:87. Tweerail graag.)- Peter
In het geval van de Fyra is sprake van bedrijven die onderling zaken doen. Ze hebben een overeenkomst gesloten, die (mede) door juristen is opgesteld. In dit soort overeenkomsten wordt altijd vastgelegd op welke manier geschillen worden aangepakt. Meestal is dat door af te spreken welke rechtbank een mogelijke zaak zal moeten behandelen.Over het algemeen zal de rechtbank proberen diepgaande onderzoeken te voorkomen door eerst te pogen via bemiddeling de kwestie uit de wereld te helpen. Pas in laatste instantie zal de rechtbank een oordeel vellen. Maar dan ben je vaak wel een paar jaar verder.Sander