Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 00:19:14
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
24 april 2024, 23:43:57
19 Toen door Benelux795
24 april 2024, 23:18:16
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door T.Spat
24 april 2024, 22:56:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
24 april 2024, 22:43:55
Ijzeren Rijn: militair transport door Hans van de Burgt
24 april 2024, 22:41:05
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakeld niet door Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Aachenau West door wob
24 april 2024, 21:54:19
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
24 april 2024, 21:51:02
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps door Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
US diorama in H0 door Wim Vink
24 april 2024, 21:20:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
24 april 2024, 21:14:47
Cranicher Altbahn door Arjen52
24 april 2024, 20:40:00
Station Roodeschool door Huup
24 april 2024, 20:27:09
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door Rob Moerkerken
24 april 2024, 19:39:37
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
24 april 2024, 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door Klaas Zondervan
24 april 2024, 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens door puntenglijder
24 april 2024, 19:13:00
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Simplex
24 april 2024, 18:52:50
Update: baan in de tropen door Joost O
24 april 2024, 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door AlbertG
24 april 2024, 17:01:18
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
24 april 2024, 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
24 april 2024, 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten? door freekvo
24 april 2024, 16:17:38
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
24 april 2024, 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door ronaldvd2000
24 april 2024, 15:22:42
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 591836 keer)

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1335 Gepost op: 01 juni 2013, 16:30:56 »
Die deur bleef er tenminste nog half in hangen, bij de ICE vloog ie er helemaal uit.  ;)
Zonder iets af te doen aan de problemen rond deze stellen en de reputatie van Ansaldo Breda, de NMBS is op dit moment natuurlijk niet de meest objectieve bron om de informatie vandaan te halen. Die hebben gewoon een belang om zoveel mogelijk de oorzaak van de problematiek bij de fabrikant te leggen. Maar specificaties van treinen kunnen bijvoorbeeld ook op verzoek van de afnemer worden gewijzigd, zelfs als de fabrikant dat afraadt.
Ik denk dat op dit forum niemand weet hoe de vork werkelijk in de steel zit. 

Huub

manuelspot

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1336 Gepost op: 01 juni 2013, 16:33:50 »
Citaat
Ik denk dat op dit forum niemand weet hoe de vork werkelijk in de steel zit.

Daar heb je gelijk in. Maar ben bang dat ze dat zelf bij de NMBS, HSA en AB ook geen idee van hebben wat er nu allemaal daadwerkelijk aan de hand is, wat er gebeurt is en wie er verantwoordelijk voor is.

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 1219
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1337 Gepost op: 01 juni 2013, 16:42:20 »
Citaat
“De V250-treinen zijn gewoon goed. Vergelijk ze maar eens met die van de concurrentie: ze komen als een van de beste naar voren. De eerste weken dat de nieuwe treinen in Nederland en België reden, kregen we alleen maar positieve feedback over het comfort en over de prestaties. Geloof me, als deze problemen voorbij zijn, is iedereen weer dik tevreden met onze trein.”

Ja want die stellen van siemens en alstom, respectievelijk de ICE en TGV/Thalys kunnen bijna lange na niet tippen. ;D
Yea right, fabrikanten die al sinds eind jaren tachtig van de vorige eeuw hogesnelheidstreinen bouwen, die hebben mijlen voorsprong.
Waarom niet voor 1 van deze 2 gekozen, De ice en thalys treinen rijden al jaren in NL en BE dus de ervaringen van die treinen van de afgelopen jaren hadden ze dan kunnen meenemen waarschijnlijk was AB de goekoopste.
Zo zie je maar weer goedkoop is duurkoop.

En positieve reacties, over comfort en prestaties?
Die stellen hebben toch amper gereden.

Citaat
Die deur bleef er tenminste nog half in hangen, bij de ICE vloog ie er helemaal uit.

Ook die treinen hebben kinderziektes gehad, maar dat hebben alle treinen, kijk ook maar naar de talent 2 treinstellen.
Dat heeft ook jaren geduurd voordat ze in de reguliere dienst zijn.

Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1338 Gepost op: 01 juni 2013, 16:52:25 »

Waarom niet voor 1 van deze 2 gekozen, De ice en thalys treinen rijden al jaren in NL en BE dus de ervaringen van die treinen van de afgelopen jaren hadden ze dan kunnen meenemen waarschijnlijk was AB de goekoopste.


Is hier allemaal al uitgebreid aan de orde geweest. Europese aanbestedingsregels en de fabrikanten van ICE en Thalys hadden weinig zin in het bouwen van een uniek vormgegeven treinstel (eis van HiSpeed). Dus ja, toen was Ansaldo degene die de goedkoopste offerte neerlegde en die moet volgens de regels dan ook gegund worden.

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1339 Gepost op: 01 juni 2013, 17:16:58 »
Het ging er niet zozeer om dat AB de goedkoopste was en dat NS(H)/NMBS het goedkoopste wilden (zoals ook hier maar al te vaak en lekker populistisch wordt aangehaald), maar dat AB de enige fabrikant was die een treinstel kon aanbieden dat maximaal 250 km/h moest kunnen rijden. Andere fabrikanten waren afgehaakt of boden alleen een TGV/ICE-achtige trein aan en dat zou absolute 'overkill' zijn geweest voor de stukjes Brussel-Antwerpen-Breda-Rotterdam-Amsterdam.
Meer NS in spoor 1!

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1340 Gepost op: 01 juni 2013, 17:44:33 »
Hmm, toch wel mooi dat een niet rijdende trein toch 90 pagina's volkrijgt op een spoorforum!
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1341 Gepost op: 01 juni 2013, 18:02:03 »
Ik heb net het stuk in de NRC gelezen en ik was eigenlijk wel benieuwd hoe dhr. Meerstadt en mw. Mansveld ons wouden uitleggen hoe het überhaupt kan dat deze stellen reizigers hebben vervoerd..?

Aangezien de Belgen er mee stoppen blijft er voor ons geen andere optie meer over dan ook stoppen. Na het openbaar maken van dit soort foto's krijg je natuurlijk geen hond meer die trein in... En de stellen zijn onverkoopbaar, zullen dus nooit meer in dienst komen. De enige oplossing die nu nog overblijft is slopen en een leger aan juristen inhuren en proberen AB zoveel mogelijk te laten betalen.  
Dat heeft AB zich ook wel beseft, die zijn alvast naar de rechter gestapt...

mvg.

Viktor
« Laatst bewerkt op: 01 juni 2013, 18:05:24 door Viktor »

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1342 Gepost op: 01 juni 2013, 18:10:27 »
Het NOS-journaal gooide zojuist nog even wat benzine op het vuur. Ze wisten te melden dat de huidige situatie tot nu toe al 1,2 miljard heeft gekost aan de belastingbetaler. Dat zijn de kosten van 4 jaren 3% (obligatie-)rente op de aanleg van het spoor waar nog steeds geen inkomsten tegenover staan.

Sander

Leo_H

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • Eurospoor
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1343 Gepost op: 01 juni 2013, 18:15:30 »
Er kunnen toch gewoon andere treinen op dat spoor rijden? Is toch geen weggegooid geld?
« Laatst bewerkt op: 02 juni 2013, 13:18:33 door Peter Korsten. Reden: citaat van vorig bericht verwijderd; gebruik de ANTWOORD-link. »

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1344 Gepost op: 01 juni 2013, 18:17:33 »
Ja, de Thalys rijdt daar wel, maar daar krijgt de staat niet veel inkomsten uit. Tenminste, niet genoeg om de aanleg van een aparte HSL te rechtvaardigen. Als de Fyra een beetje was gaan lopen zou de staat daar via de NS (want ze zijn de enige aandeelhouder van NS) inkomsten uit de exploitatie kunnen halen denk ik?
Zo zouden ze misschien een deel terug kunnen verdienen van de aanleg.  
Niet helemaal weggegooid geld dus, zeker als ze de concessie van NS niet verlengen/ontbinden en het aan een andere vervoerder gunnen.
« Laatst bewerkt op: 01 juni 2013, 18:23:12 door Viktor »

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1345 Gepost op: 01 juni 2013, 18:24:39 »
Het is inderdaad niet helemaal weggegooid geld, als je tenminste dat spoor voor andere treinen gaat gebruiken. Maar zolang je het spoor exclusief bestempelt voor hoge snelheid en geen vervoerder dat spoor daarvoor wil gebruiken en daarvoor wil betalen, schiet het niet echt op.

Sander

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15416
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1346 Gepost op: 01 juni 2013, 18:46:34 »
't Is van alle tijden....







Misschien de vormgeving, of de kleur...

Dennis1984

  • Offline Offline
  • Berichten: 781
  • Gotthardbahn
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1347 Gepost op: 01 juni 2013, 18:48:51 »
Geniaal! ;D

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1348 Gepost op: 01 juni 2013, 18:49:07 »
Wat betreft inkomsten uit die HSL heeft de NMBS al een aardig voorstel gedaan: rechstreekse treinen London-Brussel-Amsterdam. Ik denk dat het nu overmijdelijk is dat ook andere vervoersbedrijven worden toegelaten op die spoorlijn.

Zoals Viktor al aangaf: Geen zinnig mens stapt meer in die Kruimeldieven. Die dingen zijn nu voorgoed besmet.
Die zien we dus niet meer terug. NS Hispeed kan niet even ergens anders op korte termijn geschikt materiaal vandaan halen. Ik vrees dat het dan ook op termijn einde verhaal is voor dit bedrijf. In ieder geval op de HSL.

Verder lijkt het me vrij waarschijnlijk dat we in september een parlementaire enquette krijgen waarbij men gaat proberen de onderste steen boven te krijgen. En nogmaals: de bedrijven/instellingen die de veiligheidscertificaten hebben afgegeven hebben een heel groot probleem!

mvg,
Gert

MTV

  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 614
  • 350 004 "Hugo" van de ZSSK
    • Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1349 Gepost op: 01 juni 2013, 18:58:53 »
'T is gewoon triest...  :-\ Jammer voor de kruimeldieven.

Mvg,

Matthijs

P.S.: die Asterix is echt geniaal (y) ;D
Šarišské Michaľany (SK) in H0, ook geïnteresseerd in NL, CH en PRC.
Aangesloten bij de Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Lid van FREMO