Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 23:57:36
PB Models, ICR-rijtuigen door PBModels
Vandaag om 23:43:49
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door ES44C4
Vandaag om 23:37:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 23:17:23
Yamorc YD6016LN en diodeschakeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 23:02:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 22:48:21
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Benelux795
Vandaag om 22:22:31
365 "Het is weekend foto's" door Frank 123
Vandaag om 21:36:40
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door FritsT
Vandaag om 21:31:10
Piko 2025 door Benelux795
Vandaag om 20:45:00
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 20:30:00
Roco Plan T door NL-modelspoor
Vandaag om 19:58:16
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door RobbertJan
Vandaag om 19:20:30
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 19:15:10
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 18:44:29
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bask185
Vandaag om 18:28:20
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:47:08
keerlusproblemen door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:28:28
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Rico [momfer]
Vandaag om 15:10:13
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 14:53:16
Sfeer op je modelbaan door RobVille
Vandaag om 14:32:37
NS stoomlocomotief serie boeken door Rob Ellerman
Vandaag om 14:27:14
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 13:20:49
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 13:13:16
NZH A 1001 - 1004 door Gerco van Beelen
Vandaag om 13:05:22
Bahnstrecke 5867 door tijgernootje
Vandaag om 12:22:12
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 12:12:54
Locomotiefverlichting brand met Rocomuis niet, met JMRI wel..... door Bahn-AG
Vandaag om 12:00:30
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Marc tramt
Vandaag om 11:01:04
meer wissels invoeren in Z21 door astrantia
Vandaag om 10:57:40
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 642162 keer)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10753
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1320 Gepost op: 01 June 2013, 09:04:48 »
Kortom hij vat het persbericht van Ansaldo even samen en geeft dus niet zijn eigen mening (Correct me if I am wrong Stefan...).
En voor iedereen die over Prutser valt; lees ook even de persco van de belgen en de reactie daarop van Ansaldo, dat plaatst het allemaal in de context en dan kunnen we weer gewoon verder met Ansaldo bashen i.p.v. Prutser.  ;D
No dress rehearsel, this is our life.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22472
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1321 Gepost op: 01 June 2013, 10:47:52 »
Valt wel mee, ik lees dit toch duidelijk door het verhullend taalgebruik van de Italianen heen (en met de zins einde "tja..." probeer ik mijn bedenkingen hierover aan te geven).

DE Italianen.  :o ;D
Als een doorsnee Italiaan zich nu nog aangesproken zou voelen door alle berichten. Maar a. die lezen hier niet en b. die weten beter en zitten gewoon aan de cappuccino.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1322 Gepost op: 01 June 2013, 10:54:51 »
De vraag is hoe lang ze nog quasi onbezorgd aan de cappuccino zitten als industriële bedrijven in hun land zo met klanten omgaan...   ::)

mvg,
Gert

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11639
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1323 Gepost op: 01 June 2013, 10:56:57 »
Lang hoor, cappuccino is een eerste levensbehoefte aldaar. En daar geef ik ze op zich nog best gelijk in.  ;D

Oh, en voor zolang als de advertentie blijft staan: http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/spoorwegen-en-tramwegen/m683283995-zo-goed-als-nieuwe-fyra-treinen.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

 ;D
« Laatst bewerkt op: 01 June 2013, 10:59:52 door NS8714 »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22472
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1324 Gepost op: 01 June 2013, 11:40:34 »
Heeeeeel lang. Volgens mij nadert het directe verband tussen de economische situatie en de Cappuccinoconsumptie 's morgens aldaar aan nul. 's middags kan dat anders liggen, omdat dan alleen toeristen cappuccino drinken. Ik denk ook eigenlijk dat een HiSpeed directeur bij een bezoek aan de fabriek 's middags om cappuccino heeft gevraagd. Ja, dan vraag je erom.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1325 Gepost op: 01 June 2013, 11:42:26 »
Lang hoor, cappuccino is een eerste levensbehoefte aldaar. En daar geef ik ze op zich nog best gelijk in.  ;D

Oh, en voor zolang als de advertentie blijft staan: http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/spoorwegen-en-tramwegen/m683283995-zo-goed-als-nieuwe-fyra-treinen.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

 ;D

Niet toevalligerwijs heeft diezelfde verkoper ook antieke naaimachines in de aanbieding!   :D

mvg,
Gert

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11639
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1326 Gepost op: 01 June 2013, 11:46:11 »
Ja, dan vraag je erom.

Precies, had hij maar espresso moeten nemen  ;D

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4517
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1327 Gepost op: 01 June 2013, 12:26:15 »
Ze hadden er wel bij moeten zetten dat de trein enkele "kleine" mankementen vertoont. ;D Gister werden deze "kleine"mankementen nog door de Beglische woordvoerder van de NMBS toegelicht.
« Laatst bewerkt op: 01 June 2013, 12:29:41 door zuylen »
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

Richey

  • Offline Offline
  • Berichten: 1045
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1328 Gepost op: 01 June 2013, 12:33:15 »
Ze hadden er wel bij moeten zetten dat de trein enkele "kleine" mankementen vertoont. ;D Gister werden deze "kleine"mankementen nog door de Beglische woordvoerder van de NMBS toegelicht.
Nou... zal ik hem dan maar afmaken? :

ArtitecAnsaldo-Breda heeft een klein aantal 3700-en V250'en die uiterlijk en mechanisch helemaal gaaf zijn, maar waarvan motor en elektronica ontbreken.

 ;D :P

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11639
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1329 Gepost op: 01 June 2013, 12:38:47 »
BELG

Zal ik deze dan even inkoppen? Ben Eerst Limburger Geweest...  ;D

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1330 Gepost op: 01 June 2013, 13:35:59 »
het verbaasd mij alleen dat dit nu als een verrassing lijkt te komen. Als je het artikel in bv de railhobby leest over voorvallen in Denemarken met de ic2 en 4, trams en metro's in Noorwegen en Amerika is het gewoon hetzelfde. Niet sluitende deuren, remmen die niet voor de snelheden zijn en daardoor de seinen voorbij rijden, roestende assen, problemen met koud en warm weer en het verliezen van onderdelen. Als je dan als AB aangeeft, volgens de nos teletekst, dat je goede naam wordt aangevallen dan ben je volgens mij niet helemaal goed bezig.

Maar wat is het probleem voor vervangend matrerieel. Er is spraken van om de eurostar   treinen te gebruiken. Daar zouden er al jaren enkele stil van staan en/of aan de sncf zijn verhuurd die ze blijkbaar ook niet meer nodig heeft. Als die blijkbaar ingezet kunnen worden is het probleem toch niet als te moeilijk in korte tijd tijdelijk op te lossen. Blijft het probleem alleen om je geld terug te krijgen wat al betaald is voor de Fyra. Maar daar zullen juristen wel raad mee weten.

Maar wat als de ns er wel mee verder wil gaan. Ze mogen niet in Belgie komen.  Worden het dan gewoon stoptreinen met lage snelheid zodat de remmen wel goed zijn?

Groet René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1507
    • Mijn fotosite
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1331 Gepost op: 01 June 2013, 13:37:31 »
Wel een interessante presentatie van de Belgen, al zal hij hier en daar wat aangedikt zijn. B.v. het probleem van roestvorming op de assen lijkt mij erg vergezocht. Als elke as met roest uit dienst genomen zou moeten worden, dan reed er morgen geen enkele trein meer.

Maar goed, wat ik interessanter vind is dat in deze tijd waarin geen enkele nieuwe trein in de reguliere dienst komt voordat elke vierkante mm is onderzocht op veiligheidsaspecten, dat dit type, note bene een hogesnelheidstrein, toch door de keuring is gekomen. Kennelijk toch een wanverhouding tussen de duur van een toelatingsprocedure en het resultaat daarvan. Loszittend plaatwerk ala, maar onvoldoende remvermogen en losslaande deuren hadden toch geconstateerd moeten worden. Of is men na het keuren van het eerste stel gestopt en heeft men de resterende ongezien akkoord bevonden? Dat hadden ze niet moeten doen, gezien de grote verschillen in uitvoering bij de verschillende stellen. M.i. weer zo'n voorbeeld van "als het op papier maar geregeld is", ipv naar de feitelijke situatie te kijken.

gr. Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6705
  • Spaar ze allemaal.
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1332 Gepost op: 01 June 2013, 13:55:09 »
DE Italianen.  :o ;D
Als een doorsnee Italiaan zich nu nog aangesproken zou voelen door alle berichten. Maar a. die lezen hier niet en b. die weten beter en zitten gewoon aan de cappuccino.

En dan hadden ze 6 jaar geleden al gereageerd, toen werd er hier al over de V250 geschreven dat de Italianen knettergek zijn, hij had een vooruitziende blik blijkbaar ;D.

Stephan.

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1448
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1333 Gepost op: 01 June 2013, 14:36:08 »
Hier nog een mooi linkje. :o
http://media.rtl.nl/media/financien/rtlz/2013/NMBS-fyra.pdf

Mvg jamie diks

manuelspot

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1334 Gepost op: 01 June 2013, 16:10:05 »
Ik had al wel begrepen dat de Fyra stellen niet echt het neusje van de zalm waren. Maar wat ik nu allemaal zie. Echt mijn god zeg. Die deur die er half in hangt. moest er wel even om lachen ook nog. Maar eigenlijk is het allemaal diep triest.

Er is na mijn inzien 1 oplossing voor dit geheel. Het hele project nu per direct stil leggen. HSA stop zetten. De treinstellen naar zuid afrika sturen. ( daar kunnen ze er vast wel wat mee.) En laat er eens een partij opstaan die wel een echte hogesnelheidsverbinding op kan starten met wel goed materieel.
Dit hele Fyra project kost een gigantisch bedrag. Niet alleen voor HSA. Maar ook voor ons als burgers. Want de overheid blijft ook nog eens ons belastinggeld er in proppen. Ik denk dat we als elk individuele Nederlander al zo veel geld hebben afgedragen aan dit project dat we met z'n allen wel 10 jaar gratis gebruik er van mogen maken.

Ik ben heel benieuwd wat er nu verder gaat gebeuren met deze V2,50 stellen.