Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Schrootplaats door ruudns
25 april 2024, 23:48:05
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
25 april 2024, 23:33:55
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
25 april 2024, 23:09:03
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
25 april 2024, 23:04:33
diorama, voor lange treinen. door Wim Vink
25 april 2024, 23:01:07
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
25 april 2024, 22:40:14
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
25 april 2024, 22:31:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
25 april 2024, 22:23:03
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door peterha
25 april 2024, 22:20:53
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
25 april 2024, 22:10:05
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Frank 123
25 april 2024, 21:56:33
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
25 april 2024, 21:39:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door DavidNS400 Grote sik
25 april 2024, 21:38:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Schachbrett
25 april 2024, 21:09:44
Pfarrerwinkel bahn door Schachbrett
25 april 2024, 21:08:37
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door basjuh1981
25 april 2024, 20:53:29
Station Roodeschool door Torikoos
25 april 2024, 20:52:40
US diorama in H0 door basjuh1981
25 april 2024, 20:51:10
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
25 april 2024, 20:11:23
Les Billards du Vivarais door Frank 123
25 april 2024, 20:07:55
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
25 april 2024, 19:59:22
Gewoon wat busfoto's door Keska
25 april 2024, 19:20:28
Aachenau West door wob
25 april 2024, 19:10:24
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
25 april 2024, 19:04:37
19 Toen door defender
25 april 2024, 19:01:10
20 en 21 april MobExpo door class 37
25 april 2024, 18:16:26
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
25 april 2024, 17:45:39
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
25 april 2024, 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
25 april 2024, 17:18:39
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
25 april 2024, 15:58:27
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 591991 keer)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1320 Gepost op: 01 juni 2013, 09:04:48 »
Kortom hij vat het persbericht van Ansaldo even samen en geeft dus niet zijn eigen mening (Correct me if I am wrong Stefan...).
En voor iedereen die over Prutser valt; lees ook even de persco van de belgen en de reactie daarop van Ansaldo, dat plaatst het allemaal in de context en dan kunnen we weer gewoon verder met Ansaldo bashen i.p.v. Prutser.  ;D
No dress rehearsel, this is our life.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21676
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1321 Gepost op: 01 juni 2013, 10:47:52 »
Valt wel mee, ik lees dit toch duidelijk door het verhullend taalgebruik van de Italianen heen (en met de zins einde "tja..." probeer ik mijn bedenkingen hierover aan te geven).

DE Italianen.  :o ;D
Als een doorsnee Italiaan zich nu nog aangesproken zou voelen door alle berichten. Maar a. die lezen hier niet en b. die weten beter en zitten gewoon aan de cappuccino.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1322 Gepost op: 01 juni 2013, 10:54:51 »
De vraag is hoe lang ze nog quasi onbezorgd aan de cappuccino zitten als industriële bedrijven in hun land zo met klanten omgaan...   ::)

mvg,
Gert

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1323 Gepost op: 01 juni 2013, 10:56:57 »
Lang hoor, cappuccino is een eerste levensbehoefte aldaar. En daar geef ik ze op zich nog best gelijk in.  ;D

Oh, en voor zolang als de advertentie blijft staan: http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/spoorwegen-en-tramwegen/m683283995-zo-goed-als-nieuwe-fyra-treinen.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

 ;D
« Laatst bewerkt op: 01 juni 2013, 10:59:52 door NS8714 »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21676
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1324 Gepost op: 01 juni 2013, 11:40:34 »
Heeeeeel lang. Volgens mij nadert het directe verband tussen de economische situatie en de Cappuccinoconsumptie 's morgens aldaar aan nul. 's middags kan dat anders liggen, omdat dan alleen toeristen cappuccino drinken. Ik denk ook eigenlijk dat een HiSpeed directeur bij een bezoek aan de fabriek 's middags om cappuccino heeft gevraagd. Ja, dan vraag je erom.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1325 Gepost op: 01 juni 2013, 11:42:26 »
Lang hoor, cappuccino is een eerste levensbehoefte aldaar. En daar geef ik ze op zich nog best gelijk in.  ;D

Oh, en voor zolang als de advertentie blijft staan: http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/spoorwegen-en-tramwegen/m683283995-zo-goed-als-nieuwe-fyra-treinen.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

 ;D

Niet toevalligerwijs heeft diezelfde verkoper ook antieke naaimachines in de aanbieding!   :D

mvg,
Gert

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1326 Gepost op: 01 juni 2013, 11:46:11 »
Ja, dan vraag je erom.

Precies, had hij maar espresso moeten nemen  ;D

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4465
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1327 Gepost op: 01 juni 2013, 12:26:15 »
Ze hadden er wel bij moeten zetten dat de trein enkele "kleine" mankementen vertoont. ;D Gister werden deze "kleine"mankementen nog door de Beglische woordvoerder van de NMBS toegelicht.
« Laatst bewerkt op: 01 juni 2013, 12:29:41 door zuylen »

Richey

  • Offline Offline
  • Berichten: 1045
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1328 Gepost op: 01 juni 2013, 12:33:15 »
Ze hadden er wel bij moeten zetten dat de trein enkele "kleine" mankementen vertoont. ;D Gister werden deze "kleine"mankementen nog door de Beglische woordvoerder van de NMBS toegelicht.
Nou... zal ik hem dan maar afmaken? :

ArtitecAnsaldo-Breda heeft een klein aantal 3700-en V250'en die uiterlijk en mechanisch helemaal gaaf zijn, maar waarvan motor en elektronica ontbreken.

 ;D :P

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1329 Gepost op: 01 juni 2013, 12:38:47 »
BELG

Zal ik deze dan even inkoppen? Ben Eerst Limburger Geweest...  ;D

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1330 Gepost op: 01 juni 2013, 13:35:59 »
het verbaasd mij alleen dat dit nu als een verrassing lijkt te komen. Als je het artikel in bv de railhobby leest over voorvallen in Denemarken met de ic2 en 4, trams en metro's in Noorwegen en Amerika is het gewoon hetzelfde. Niet sluitende deuren, remmen die niet voor de snelheden zijn en daardoor de seinen voorbij rijden, roestende assen, problemen met koud en warm weer en het verliezen van onderdelen. Als je dan als AB aangeeft, volgens de nos teletekst, dat je goede naam wordt aangevallen dan ben je volgens mij niet helemaal goed bezig.

Maar wat is het probleem voor vervangend matrerieel. Er is spraken van om de eurostar   treinen te gebruiken. Daar zouden er al jaren enkele stil van staan en/of aan de sncf zijn verhuurd die ze blijkbaar ook niet meer nodig heeft. Als die blijkbaar ingezet kunnen worden is het probleem toch niet als te moeilijk in korte tijd tijdelijk op te lossen. Blijft het probleem alleen om je geld terug te krijgen wat al betaald is voor de Fyra. Maar daar zullen juristen wel raad mee weten.

Maar wat als de ns er wel mee verder wil gaan. Ze mogen niet in Belgie komen.  Worden het dan gewoon stoptreinen met lage snelheid zodat de remmen wel goed zijn?

Groet René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1488
    • Mijn fotosite
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1331 Gepost op: 01 juni 2013, 13:37:31 »
Wel een interessante presentatie van de Belgen, al zal hij hier en daar wat aangedikt zijn. B.v. het probleem van roestvorming op de assen lijkt mij erg vergezocht. Als elke as met roest uit dienst genomen zou moeten worden, dan reed er morgen geen enkele trein meer.

Maar goed, wat ik interessanter vind is dat in deze tijd waarin geen enkele nieuwe trein in de reguliere dienst komt voordat elke vierkante mm is onderzocht op veiligheidsaspecten, dat dit type, note bene een hogesnelheidstrein, toch door de keuring is gekomen. Kennelijk toch een wanverhouding tussen de duur van een toelatingsprocedure en het resultaat daarvan. Loszittend plaatwerk ala, maar onvoldoende remvermogen en losslaande deuren hadden toch geconstateerd moeten worden. Of is men na het keuren van het eerste stel gestopt en heeft men de resterende ongezien akkoord bevonden? Dat hadden ze niet moeten doen, gezien de grote verschillen in uitvoering bij de verschillende stellen. M.i. weer zo'n voorbeeld van "als het op papier maar geregeld is", ipv naar de feitelijke situatie te kijken.

gr. Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6527
  • Spaar ze allemaal.
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1332 Gepost op: 01 juni 2013, 13:55:09 »
DE Italianen.  :o ;D
Als een doorsnee Italiaan zich nu nog aangesproken zou voelen door alle berichten. Maar a. die lezen hier niet en b. die weten beter en zitten gewoon aan de cappuccino.

En dan hadden ze 6 jaar geleden al gereageerd, toen werd er hier al over de V250 geschreven dat de Italianen knettergek zijn, hij had een vooruitziende blik blijkbaar ;D.

Stephan.

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1443
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1333 Gepost op: 01 juni 2013, 14:36:08 »
Hier nog een mooi linkje. :o
http://media.rtl.nl/media/financien/rtlz/2013/NMBS-fyra.pdf

Mvg jamie diks

manuelspot

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1334 Gepost op: 01 juni 2013, 16:10:05 »
Ik had al wel begrepen dat de Fyra stellen niet echt het neusje van de zalm waren. Maar wat ik nu allemaal zie. Echt mijn god zeg. Die deur die er half in hangt. moest er wel even om lachen ook nog. Maar eigenlijk is het allemaal diep triest.

Er is na mijn inzien 1 oplossing voor dit geheel. Het hele project nu per direct stil leggen. HSA stop zetten. De treinstellen naar zuid afrika sturen. ( daar kunnen ze er vast wel wat mee.) En laat er eens een partij opstaan die wel een echte hogesnelheidsverbinding op kan starten met wel goed materieel.
Dit hele Fyra project kost een gigantisch bedrag. Niet alleen voor HSA. Maar ook voor ons als burgers. Want de overheid blijft ook nog eens ons belastinggeld er in proppen. Ik denk dat we als elk individuele Nederlander al zo veel geld hebben afgedragen aan dit project dat we met z'n allen wel 10 jaar gratis gebruik er van mogen maken.

Ik ben heel benieuwd wat er nu verder gaat gebeuren met deze V2,50 stellen.