Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door ArjanB
Vandaag om 00:20:54
Heroplage Artitec Plan W? door KNed
14 July 2025, 23:54:58
Iemand ervaring met deze ali express lok printplaten? door SFA
14 July 2025, 23:46:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
14 July 2025, 23:19:54
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door FritsT
14 July 2025, 23:13:23
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door henk
14 July 2025, 22:48:40
Raadplaatje door Nohome
14 July 2025, 22:43:39
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
14 July 2025, 22:31:05
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
14 July 2025, 22:23:42
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Treinbestuurder
14 July 2025, 22:04:45
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound door Paulus
14 July 2025, 21:23:06
Spoor- en tramweg parafernalia door gdh
14 July 2025, 21:17:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
14 July 2025, 21:07:51
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
14 July 2025, 20:46:27
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
14 July 2025, 20:31:02
Een nieuw begin door 741230
14 July 2025, 19:51:26
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
14 July 2025, 19:49:49
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door timtrein
14 July 2025, 19:23:18
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
14 July 2025, 19:22:52
Van NS 2439 naar SNCF 62439 door Tedo
14 July 2025, 19:12:00
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Wim Vink
14 July 2025, 17:37:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
14 July 2025, 17:30:08
Piko 2025 door Duikeend
14 July 2025, 16:59:12
VERPLAATST: Re: Piko 2025 door Duikeend
14 July 2025, 16:57:27
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Karben
14 July 2025, 16:54:49
VERPLAATST: Klein baantje 1200x1200mm door Duikeend
14 July 2025, 16:40:26
Spoor 1 nem of finescale door FritsT
14 July 2025, 16:32:42
Klein baantje 1200x1200mm door tijgernootje
14 July 2025, 16:32:07
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2) door Scratchbuilt
14 July 2025, 15:49:05
De Projecten van RetroJack door RetroJack
14 July 2025, 14:23:39
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 642848 keer)

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1200 Gepost op: 28 May 2013, 19:17:53 »
tot Arnhem vind ik best maar tussen Nijmegen-Zwolle heb ik liever betrouwbaar materieel  :-X

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 119
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1201 Gepost op: 28 May 2013, 20:17:36 »
wel, anderen bekijken wel of de HSL bruikbaar is voor andere treintjes mits de kosten 'leuk' blijven...en blijkbaar is dat een uitdaging op zich

Eurostar Chief Reviews Amsterdam Route Plans on Dutch Track Fees

Eurostar Group Ltd. said it’s reviewing plans to operate trains from London to Amsterdam in the light of Dutch track access charges.
The 10 new e320 trains that Eurostar has ordered at a cost of 700 million pounds ($1.1 billion) could instead be deployed on existing routes to Paris and Brussels or to southern France, Chief Executive Officer Nicolas Petrovic said in an interview.

Eurostar Group Ltd. Chief Executive Officer Nicolas Petrovic talks about passenger numbers from outside Europe and new routes. He speaks with Francine Lacqua on Bloomberg Television's "On the Move." (Source: Bloomberg)
The first two e320s have begun trials with manufacturer Siemens AG (SIE), and deliveries to Eurostar should start in mid-2014, he said. Further testing through the Channel Tunnel may take another year before the model enters service in 2015.
“Amsterdam is a big market but we haven’t taken a decision yet on where the trains will go,” Petrovic said today in London. “The landscape in the Netherlands is different in terms of the track charges, with the high-speed line run by a consortium. So we might go for more frequencies elsewhere instead.”
Charges for using the HSL-Zuid line between Amsterdam and the Belgian border are set by NS Hispeed, in which Dutch state railway Nederlandse Spoorwegen holds a 90 percent stake, with Air France-KLM Group’s Dutch unit holding the rest. Mieke Bosman, an external spokeswoman for NS Hispeed, said she couldn’t immediately comment on Petrovic’s remarks.
NS Hispeed pays fees to the government, which in turn funds a 25-year upkeep contract held by Infraspeed BV, in which the leading investors are Fluor Corp. of the U.S. and Bunnik, Netherlands-based Royal BAM Group NV. (BAMNB)

German Option
The possibility of using the new trains to add a route from London to Cologne may depend on whether German state railway company Deutsche Bahn AG gets a rival service up and running first, Petrovic said. That’s likely to happen in late 2015, Eurostar said, citing comments from the Berlin-based company.
The e320s, based on the Siemens Velaro D model, will run at speeds of up to 320 kilometers an hour (198 mph) and seat 900 people, 150 more than Eurostar’s existing fleet from Alstom SA (ALO), which will be revamped to a design from Italy’s Pininfarina SpA.
Eurostar will begin serving Lyon this year using its current fleet. The weekly service starting in May will allow people to reach France’s second-largest city from Britain without stopping in Paris, with trains carrying on to Avignon and Aix-en-Provence. An existing service to Avignon that runs in July and August will continue to operate.

bron: http://www.bloomberg.com/news/2013-03-25/eurostar-profit-doubles-as-leisure-traffic-rises-after-olympics.html


en ook de OUIGO zou evt richting a'dam kunnen gaan...
« Laatst bewerkt op: 28 May 2013, 20:20:17 door Bad-Aura »
mvg Jan

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1202 Gepost op: 28 May 2013, 20:49:45 »
tot Arnhem vind ik best maar tussen Nijmegen-Zwolle heb ik liever betrouwbaar materieel  :-X



Eens.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11642
    • Mijn fotoarchief

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1204 Gepost op: 29 May 2013, 13:39:42 »
Nou, dat lijkt me dan de doodsteek voor de kruimeldieven.

mvg,
Gert

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1205 Gepost op: 29 May 2013, 13:44:19 »
Uit hetzelfde artikel:

Citaat
De Kamer wil daarnaast van staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) weten waarom de intercityverbinding tussen Maastricht en Luik uit de dienstregeling is gehaald.

Dat is heel simpel: omdat NS geen enkele interesse heeft in treinen die ze niet zelf exploiteert. Strikt genomen gaat NS daar niet over, maar als je bekijkt wat er aan buurlandverkeer is, zijn dat allemaal boemels en allemaal van Belgische of Duitse vervoerders. De intercity naar Maastricht was daar een uitzondering op, maar die is dus vakkundig de nek omgedraaid.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1206 Gepost op: 29 May 2013, 14:13:03 »
en ook de OUIGO zou evt richting a'dam kunnen gaan...

Wat is een OUIGO?  :o

(Klinkt als een redelijk ernstige ziekte) :-\

Maar iets serieuser: Het Probleem is dus niet alleen dat wanproduct van AnsaldoBreda, maar ook het tarief dat Hi-Speed kennelijk in rekening wil brengen om dat door haar zo onverstandig gepachte spoor te berijden...
Ziehier dus het zoveelste 'voordeel' van Marktwerking  :-X

Jammer, want iets Brits-met-hun-leuke-wat-kleinere-profiel had ik graag op Asd gezien. ;)
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1207 Gepost op: 29 May 2013, 14:18:08 »
Ziehier dus het zoveelste 'voordeel' van Marktwerking  :-X

Mere specifiek, marktwerking door de overheid.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1796
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1208 Gepost op: 29 May 2013, 14:18:32 »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22490
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1209 Gepost op: 29 May 2013, 14:31:13 »
Uit hetzelfde artikel:

Dat is heel simpel: omdat NS geen enkele interesse heeft in treinen die ze niet zelf exploiteert. Strikt genomen gaat NS daar niet over, maar als je bekijkt wat er aan buurlandverkeer is, zijn dat allemaal boemels en allemaal van Belgische of Duitse vervoerders. De intercity naar Maastricht was daar een uitzondering op, maar die is dus vakkundig de nek omgedraaid.

- Peter


De NMBS heeft besloten de dienst te stoppen, nadat de Europese subsidie afliep. Wat NS daar nu mee heeft te maken?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1210 Gepost op: 29 May 2013, 14:46:59 »
Wat is een OUIGO?  :o

(Klinkt als een redelijk ernstige ziekte) :-\


Nee, dat klinkt als We Go.
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1211 Gepost op: 29 May 2013, 14:50:51 »
@Martijn Haman:
Dankje: dat is dus nóg krapper dan een gewone TGV? En waar staat die kreet OUIGO eigenlijk voor? Is dat de zoveelste debiele marketingkreet: Oui, I go (volgens mij gaat de gemiddelde chauvinistische fransoos, die waarschijnlijk nog in oude Francs telt ernstig van over zijn of haar nek...) of moet ik hier een veel hoogstaander gedachte achter zoeken  8)

@Peter-op-Malta:  (y) ;) Kijk nou uit wat je zegt, vóór je het weet komt er een Zamboni vanwege de 'politieke uitspraken'...  ;D
Maar ik geef je helemaal gelijk

@Edgar: Ja natuurlijk: ik had geen rekening gehouden met de belabberde uitspraak door een Fransoos van het Engels... Al vraag ik me dan nu dus écht af, wat er met hun chauvinisme is gebeurd, volgens mij leven ze al sinds grofweg 1066 met elkaar in onmin  ;D

Frans
« Laatst bewerkt op: 29 May 2013, 14:54:46 door Frans van Meerwijk. Reden: de reactie van Edgar »
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1212 Gepost op: 29 May 2013, 15:00:52 »
Ouigo is geen kreet maar een bedrijfsnaam die blijkbaar uitgesproken moet worden met iets als (met Franse tongval)  "wi go".

(no pun intended)
http://en.wikipedia.org/wiki/Ouigo
Jeroen

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1213 Gepost op: 29 May 2013, 15:16:01 »
Geweldig, zéker die Wiki-pagina...  Jeroen en Gert, allebei dus veel dank!

Gesteld dat ik mijn Bess (Engelse Bulldog, 36 kilo domme liefde) nog zou hebben gehad en ik haar had willen blootstellen aan dat ***land, dan was ze toch écht wel als KIND meegegaan en zéker niet als "bagage"...
Maar 1. Ik heb geen Bess meer en
       2. Ik zal waarschijnlijk NOOIT in zo'n snelrijdend sardineblik kruipen...

Problemen dus opgelost  ;)

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1214 Gepost op: 29 May 2013, 15:18:48 »
Als je een keer goedkoop van Parijs naar Marseille wilt, dan is Ouigo wel een hit. Zag een prijs van 10 Euro enkele reis van P->M.
Jeroen