Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Werps Soldeerworkshop door Marco Staartjes
Vandaag om 14:47:12
Zoekfunctie ? door nighttrain1
Vandaag om 14:34:20
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 589723 keer)

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4451
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1200 Gepost op: 28 mei 2013, 19:17:53 »
tot Arnhem vind ik best maar tussen Nijmegen-Zwolle heb ik liever betrouwbaar materieel  :-X

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 117
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1201 Gepost op: 28 mei 2013, 20:17:36 »
wel, anderen bekijken wel of de HSL bruikbaar is voor andere treintjes mits de kosten 'leuk' blijven...en blijkbaar is dat een uitdaging op zich

Eurostar Chief Reviews Amsterdam Route Plans on Dutch Track Fees

Eurostar Group Ltd. said it’s reviewing plans to operate trains from London to Amsterdam in the light of Dutch track access charges.
The 10 new e320 trains that Eurostar has ordered at a cost of 700 million pounds ($1.1 billion) could instead be deployed on existing routes to Paris and Brussels or to southern France, Chief Executive Officer Nicolas Petrovic said in an interview.

Eurostar Group Ltd. Chief Executive Officer Nicolas Petrovic talks about passenger numbers from outside Europe and new routes. He speaks with Francine Lacqua on Bloomberg Television's "On the Move." (Source: Bloomberg)
The first two e320s have begun trials with manufacturer Siemens AG (SIE), and deliveries to Eurostar should start in mid-2014, he said. Further testing through the Channel Tunnel may take another year before the model enters service in 2015.
“Amsterdam is a big market but we haven’t taken a decision yet on where the trains will go,” Petrovic said today in London. “The landscape in the Netherlands is different in terms of the track charges, with the high-speed line run by a consortium. So we might go for more frequencies elsewhere instead.”
Charges for using the HSL-Zuid line between Amsterdam and the Belgian border are set by NS Hispeed, in which Dutch state railway Nederlandse Spoorwegen holds a 90 percent stake, with Air France-KLM Group’s Dutch unit holding the rest. Mieke Bosman, an external spokeswoman for NS Hispeed, said she couldn’t immediately comment on Petrovic’s remarks.
NS Hispeed pays fees to the government, which in turn funds a 25-year upkeep contract held by Infraspeed BV, in which the leading investors are Fluor Corp. of the U.S. and Bunnik, Netherlands-based Royal BAM Group NV. (BAMNB)

German Option
The possibility of using the new trains to add a route from London to Cologne may depend on whether German state railway company Deutsche Bahn AG gets a rival service up and running first, Petrovic said. That’s likely to happen in late 2015, Eurostar said, citing comments from the Berlin-based company.
The e320s, based on the Siemens Velaro D model, will run at speeds of up to 320 kilometers an hour (198 mph) and seat 900 people, 150 more than Eurostar’s existing fleet from Alstom SA (ALO), which will be revamped to a design from Italy’s Pininfarina SpA.
Eurostar will begin serving Lyon this year using its current fleet. The weekly service starting in May will allow people to reach France’s second-largest city from Britain without stopping in Paris, with trains carrying on to Avignon and Aix-en-Provence. An existing service to Avignon that runs in July and August will continue to operate.

bron: http://www.bloomberg.com/news/2013-03-25/eurostar-profit-doubles-as-leisure-traffic-rises-after-olympics.html


en ook de OUIGO zou evt richting a'dam kunnen gaan...
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2013, 20:20:17 door Bad-Aura »
mvg Jan

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1716
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1202 Gepost op: 28 mei 2013, 20:49:45 »
tot Arnhem vind ik best maar tussen Nijmegen-Zwolle heb ik liever betrouwbaar materieel  :-X



Eens.

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1204 Gepost op: 29 mei 2013, 13:39:42 »
Nou, dat lijkt me dan de doodsteek voor de kruimeldieven.

mvg,
Gert

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1205 Gepost op: 29 mei 2013, 13:44:19 »
Uit hetzelfde artikel:

Citaat
De Kamer wil daarnaast van staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) weten waarom de intercityverbinding tussen Maastricht en Luik uit de dienstregeling is gehaald.

Dat is heel simpel: omdat NS geen enkele interesse heeft in treinen die ze niet zelf exploiteert. Strikt genomen gaat NS daar niet over, maar als je bekijkt wat er aan buurlandverkeer is, zijn dat allemaal boemels en allemaal van Belgische of Duitse vervoerders. De intercity naar Maastricht was daar een uitzondering op, maar die is dus vakkundig de nek omgedraaid.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2156
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1206 Gepost op: 29 mei 2013, 14:13:03 »
en ook de OUIGO zou evt richting a'dam kunnen gaan...

Wat is een OUIGO?  :o

(Klinkt als een redelijk ernstige ziekte) :-\

Maar iets serieuser: Het Probleem is dus niet alleen dat wanproduct van AnsaldoBreda, maar ook het tarief dat Hi-Speed kennelijk in rekening wil brengen om dat door haar zo onverstandig gepachte spoor te berijden...
Ziehier dus het zoveelste 'voordeel' van Marktwerking  :-X

Jammer, want iets Brits-met-hun-leuke-wat-kleinere-profiel had ik graag op Asd gezien. ;)
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1207 Gepost op: 29 mei 2013, 14:18:08 »
Ziehier dus het zoveelste 'voordeel' van Marktwerking  :-X

Mere specifiek, marktwerking door de overheid.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1665
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1208 Gepost op: 29 mei 2013, 14:18:32 »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21633
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1209 Gepost op: 29 mei 2013, 14:31:13 »
Uit hetzelfde artikel:

Dat is heel simpel: omdat NS geen enkele interesse heeft in treinen die ze niet zelf exploiteert. Strikt genomen gaat NS daar niet over, maar als je bekijkt wat er aan buurlandverkeer is, zijn dat allemaal boemels en allemaal van Belgische of Duitse vervoerders. De intercity naar Maastricht was daar een uitzondering op, maar die is dus vakkundig de nek omgedraaid.

- Peter


De NMBS heeft besloten de dienst te stoppen, nadat de Europese subsidie afliep. Wat NS daar nu mee heeft te maken?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1210 Gepost op: 29 mei 2013, 14:46:59 »
Wat is een OUIGO?  :o

(Klinkt als een redelijk ernstige ziekte) :-\


Nee, dat klinkt als We Go.
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2156
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1211 Gepost op: 29 mei 2013, 14:50:51 »
@Martijn Haman:
Dankje: dat is dus nóg krapper dan een gewone TGV? En waar staat die kreet OUIGO eigenlijk voor? Is dat de zoveelste debiele marketingkreet: Oui, I go (volgens mij gaat de gemiddelde chauvinistische fransoos, die waarschijnlijk nog in oude Francs telt ernstig van over zijn of haar nek...) of moet ik hier een veel hoogstaander gedachte achter zoeken  8)

@Peter-op-Malta:  (y) ;) Kijk nou uit wat je zegt, vóór je het weet komt er een Zamboni vanwege de 'politieke uitspraken'...  ;D
Maar ik geef je helemaal gelijk

@Edgar: Ja natuurlijk: ik had geen rekening gehouden met de belabberde uitspraak door een Fransoos van het Engels... Al vraag ik me dan nu dus écht af, wat er met hun chauvinisme is gebeurd, volgens mij leven ze al sinds grofweg 1066 met elkaar in onmin  ;D

Frans
« Laatst bewerkt op: 29 mei 2013, 14:54:46 door Frans van Meerwijk. Reden: de reactie van Edgar »
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8417
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1212 Gepost op: 29 mei 2013, 15:00:52 »
Ouigo is geen kreet maar een bedrijfsnaam die blijkbaar uitgesproken moet worden met iets als (met Franse tongval)  "wi go".

(no pun intended)
http://en.wikipedia.org/wiki/Ouigo
Jeroen

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2156
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1213 Gepost op: 29 mei 2013, 15:16:01 »
Geweldig, zéker die Wiki-pagina...  Jeroen en Gert, allebei dus veel dank!

Gesteld dat ik mijn Bess (Engelse Bulldog, 36 kilo domme liefde) nog zou hebben gehad en ik haar had willen blootstellen aan dat ***land, dan was ze toch écht wel als KIND meegegaan en zéker niet als "bagage"...
Maar 1. Ik heb geen Bess meer en
       2. Ik zal waarschijnlijk NOOIT in zo'n snelrijdend sardineblik kruipen...

Problemen dus opgelost  ;)

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8417
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1214 Gepost op: 29 mei 2013, 15:18:48 »
Als je een keer goedkoop van Parijs naar Marseille wilt, dan is Ouigo wel een hit. Zag een prijs van 10 Euro enkele reis van P->M.
Jeroen