Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 21:19:00
Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding door martr
Vandaag om 21:16:38
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Ronald Halma
Vandaag om 21:16:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim1969
Vandaag om 21:06:22
Microstepper motoren voor armseinpalen door Dennis1984
Vandaag om 21:01:37
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 20:43:05
Dönsdorfer Bauberichte door Frank 123
Vandaag om 20:40:18
Au bord de la Cèze door Frank 123
Vandaag om 20:22:56
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 20:05:35
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 20:01:32
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door Herb73
Vandaag om 19:59:55
Trix DXI van DC naar AC door wob
Vandaag om 19:49:25
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:43:06
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Wim Vink
Vandaag om 19:17:44
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:03:55
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Benelux795
Vandaag om 18:03:23
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 17:59:18
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door Frank 123
Vandaag om 17:45:38
Rocrail terugstel tijd wissels door AlbertG
Vandaag om 17:37:43
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Wim Vink
Vandaag om 17:24:50
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
Vandaag om 17:13:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:12:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Dave.......
Vandaag om 16:37:20
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Erwin 054
Vandaag om 16:29:08
Artitec goederenwagen door henk
Vandaag om 16:17:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door janw
Vandaag om 15:50:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 15:42:58
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 15:38:28
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 15:34:59
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door wob
Vandaag om 15:16:14
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 647552 keer)

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 702
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1185 Gepost op: 24 May 2013, 19:25:42 »
Hoelang duurt het gemiddeld eigenlijk voordat kinderziektes worden opgelost bij treinen?
Ik meen me te herinneren uit gesprekken met oudere ervaringsdeskundigen (ik ben zelf 10 jaar na de eerste koploper op de wereld gezet) dat koplopers hun eerste decennia ook niet bepaald storingsvrij zijn doorgekomen.
Oeps!

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 923
    • Secondtrains.com
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1186 Gepost op: 24 May 2013, 19:44:34 »
... dat koplopers hun eerste decennia ook niet bepaald storingsvrij zijn doorgekomen.

Dat was alleen bij de protoserie, de 4001-4007. Maar in die tijd werden er tenminste nog protoseries gebouwd, zodat alle fouten er uit waren voor de serielevering begon. Voor zover ik weet is ICM redelijk betrouwbaar.
Bij de FYRA heeft HiSpeed in feite een serie prototypen ontvangen...

CKLX

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12267
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1187 Gepost op: 25 May 2013, 00:53:46 »
Stond er net nog een op het zijspoor bij Maarn geparkeerd, zijn zeker een beetje aan het toeren.

Stephan.

Nee ze proberen "airmiles" te verzamelen,dan zit er nog enige vorm van "winst " aan het proberen te gebruiken van zo'n kruimeldief  ;D

Hoelang duurt het gemiddeld eigenlijk voordat kinderziektes worden opgelost bij treinen?

Tegenwoordig steeds langer schijnbaar omdat men voor niks op de 1ste rij wil zitten,en dus het uitvoerig testen van prototypes maar overslaat(ofwel men maakt amper meer prototypes om langdurig mee te testen).
Das duur koop terwijl t "goedkoop" en werkend had moeten zijn,maar ja  :-X
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

rjz222

  • Offline Offline
  • Berichten: 141
    • Treinenwereld.eu
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1188 Gepost op: 25 May 2013, 17:07:38 »
Het probleem is dat het hedendaags management te ver van zijn ontwikkelaars zit, en men het dus niet wil geloven dat het grondig doortesten van hard- en software (sorry, ik ben zelf op weg naar een studie informatica) uiteindelijk minder kost dan als je product online is er fouten aan het licht komen die moeten worden opgelost, hoewel het vrij makkelijk aan te tonen is.
***** ****

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12267
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1189 Gepost op: 26 May 2013, 14:40:03 »
Dat noemt men ook wel selectief blind zijn,of selectief lezen.
(je hoort en leest wat jij wil en de rest is r niet)
Het is idd erg jamer dat men tegenwoordig kiest voor het maken en dan pas problemen oplossen,i.p.v. andersom.
Zo zijn er wel meer dingen jammer alleen schijnt men graag zichzelf vaak aan dezelfde steen te willen stoten.
Wat daaraan jammer is,is dat de belasting betaler er de dupe van wordt,want die mag vaak t geld voor de miskleun ophoesten.
Zijn er trouwens nog nieuwe ontwikkelingen in de kruimeldieven soap ? , of heeft men ze al retour italie gestuurd  (y)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Ivo R.

  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • niks
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1190 Gepost op: 27 May 2013, 17:59:28 »
Vanmiddag heb ik er een voorbij zien komen in Nunspeet, dus traject Amersfoort - Zwolle.
Waarschijnlijk weer testritten?
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 958
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1191 Gepost op: 27 May 2013, 19:00:23 »
Als ze nou eens over de HSL gaan rijden.... :-X

Groeten Edwin.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6723
  • Spaar ze allemaal.
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1192 Gepost op: 27 May 2013, 19:49:48 »
Daarvoor zijn ze totaal ongeschikt gebleken, maar leuk toch voor het volk die kennismakingsritten door Nederland  (y) ;D.

Stephan.

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2356
  • Bnlx treinendokter.
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1193 Gepost op: 27 May 2013, 22:45:36 »
Na het goede voorbeeld van de DD-AR afgelopen zaterdag, volgt nu de kruimelzuiger. ;D

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1194 Gepost op: 28 May 2013, 08:18:49 »
Het probleem is dat het hedendaags management te ver van zijn ontwikkelaars zit, en men het dus niet wil geloven dat het grondig doortesten van hard- en software (sorry, ik ben zelf op weg naar een studie informatica) uiteindelijk minder kost dan als je product online is er fouten aan het licht komen die moeten worden opgelost, hoewel het vrij makkelijk aan te tonen is.

Als iemand die in de ITC werkt zou ik dat beeld toch wat willen nuanceren. Het is gemakkelijk te roepen dat alle management debiel is, net als alle politici zakkenvullers zijn, enzovoorts, maar je hebt te maken met een heel traject en organisatie waarbij ontwikkeling slechts een onderdeel is. Als wij iets op het werk ontwikkelen, moet het op een bepaalde datum gewoon af zijn omdat er ondertussen een hele reclamecampagne opgestart is, met advertenties in de media, folders, instructie van verkoops- en ondersteunend personeel, et cetera. We kunnen niet zeggen: "Sorry, het gaat een maand later worden."

Dat plannen is wat management doet en is verdraaid moeilijk, wat een reden is dat ik totaal geen interesse heb om ooit manager te worden.

Ja, het klopt wel dat de time-to-market een stuk korter is geworden en waarschijnlijk te kort, maar dat komt toch voornamelijk door de klant.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6347
  • ***
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1195 Gepost op: 28 May 2013, 08:32:27 »
Citaat
Ja, het klopt wel dat de time-to-market een stuk korter is geworden en waarschijnlijk te kort, maar dat komt toch voornamelijk door de klant.
of door de verkoper/vertegenwoordiger, die meer beloofd dan de firma kan waarmaken ;D.
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1196 Gepost op: 28 May 2013, 11:13:12 »
Ja, alsof ze bij je aan de deur komen om te vragen of je nog een trein moet hebben. "Nou, meneer, als u hem nu bestelt, heeft u hem morgen of uiterlijk overmorgen in huis!"

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

tod

  • Offline Offline
  • Berichten: 186
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1197 Gepost op: 28 May 2013, 11:17:22 »
Nee mensen,
De Fyra heeft een nieuw traject toegewezen gekregen, een waar hoge snelheid er niet toe doet, namelijk
Utrecht>> Arnhem vise versa.
Maar soms nog korter: Maarn goederen>> Ede-Wageningen spoor 2.
Ik zie de Fyra de afgelopen 14 dagen namelijk met regelmaat langskomen.
Hij mag nu kijken of hij de ICE bij kan houden, gaat dat goed dan ?????????????????????
Ton

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4535
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1198 Gepost op: 28 May 2013, 15:33:11 »
tja als de snelheid is beperkt tot 120 kan ie een ICE wel bijhouden.
maar op een neubaustrecke is ie kansloos.
als ie nog heel is  :-\
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1199 Gepost op: 28 May 2013, 17:09:50 »
Zijn we klaar mee om dat ding naar Arnhem te laten komen. Alsof daar geen druk treinverkeer is.