Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 22:12:00
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 22:09:31
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 22:09:24
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 644121 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8471
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1095 Gepost op: 10 April 2013, 16:21:00 »
Even een beetje meer terug on-topic   ;) :

Mochten ze VIRM in willen zetten, voldoet dit qua profiel wel aan de internationale normen?

Ik heb bouw en ontwerp van VIRM niet zo gevolgd, maar in het verleden werden wel meer treinstellen gebouwd die alleen in NL konden rijden vanwege een ietsje grotere breedte (bv. SM90 as ik me goed herinner..?)?  ???
IRM gaat niet naar Brussel toe.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22502
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1096 Gepost op: 10 April 2013, 16:31:01 »
Verder betekent het vooral in Ede een behoorlijke volksverhuizing... zeker als je 200 wilt rijden (andere geluidsnormen) zullen er honderden panden moeten sneuvelen. Denk eens aan de schadevergoedingen die je daar moet uitkeren. Ook Bunnik ligt trouwens wat dat betreft niet gunstig...

Dat valt allemaal reuze mee. We hebben al heel wat vergelijkbare projecten gehad, bijvoorbeeld op de oude lijn of tussen Amsterdam en Utrecht, en dat ging dwars door allerlei woonkernen die in de regel veel krapper waren. Nogmaals, als het hier binnen de dichte bebouwing van Utrecht telkens lukt om de sporen uit te breiden zonder 'volksverhuizingen' dan kan het overal, mits de wil aanwezig is.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1097 Gepost op: 10 April 2013, 16:40:32 »
Maar treinen komen niet met 200 door Utrecht, alles stopt of rijdt met maximaal 80 door de stad... de ICE zou straks gewoon met 200 door Ede moeten razen, anders is de hele operatie bij voorbaat zinloos.
En bij een snelheid van 200 km/h zijn er hele andere zaken van toepassing dan bij 80. Denk aan grotere geluidsschermen, grotere afstand tot spoor vereist van huizen ed.

Kijk bijvoorbeeld maar hoe langs de vrije baan Amsterdam-Utrecht er bij ligt. Dat moet je dan over de volledige lengte tussen Utrecht en Arnhem realiseren... succes ermee. Overigens is het eerste stukje achter Arnhem ook leuk, zeg maar tot aan de splitsing bij Velperpoort, ook daar is totaal geen ruimte en is uitbreiding wederom breekwerk. Destijds is bij de vernieuwing van Arnhem dan ook bewust gekozen om aan de oostkant na de brug het gewoon bij 2 sporen te laten.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1098 Gepost op: 10 April 2013, 19:21:02 »
Als het slecht gaat met de economie moet de overheid juist investeren.

Exact! Anti-cyclisch investeren!
M.a.w.: men zou moeten bezuinigen tijdens een hoog-conjunctuur.
Had men dat gedaan, dan was er nu geld geweest om serieus te investeren.

Helaas raakt men kennelijk dermate snel verslaafd aan het pluche dat men tijdens een hoog-conjunctuur cadeautjes gaat weggeven aan de kiezers in de hoop het verblijf op de zetels nog wat te rekken.
Eigenlijk best wel zielig...

mvg,
Gert

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4558
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1099 Gepost op: 10 April 2013, 19:30:21 »
Helemaal gelijk in Gert. Daarom zou dit forum gewoon aan het hoofd van het spoor moeten staan ipv Mansveld. Dan hadden de problemen met de Fyra in 2005 al opgemerkt geweest.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1100 Gepost op: 10 April 2013, 19:33:45 »
Alles kan, maar via het Noorden is sowieso niet de meest logische toegang tot het Duitse ICE-net. Zou nogal een omweg betekenen richting de meeste Duitse steden.

Alsof men in Duitsland met een omweg zit...

Kijk voor de aardigheid eens naar de EN-treinen die vanuit Amsterdam vertrekken en Warschau als bestemming hebben. Die zakken eerst helemaal naar het Zuiden (naar Keulen) af, om vervolgens met een enorme omweg door het Rührgebiet weer naar het Noorden te rijden!

mvg,
Gert

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1101 Gepost op: 10 April 2013, 19:35:20 »
Da's nou het voordeel van een trein tov zo'n gevleugeld apparaat.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11642
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1102 Gepost op: 10 April 2013, 19:37:45 »
Helemaal gelijk in Gert. Daarom zou dit forum gewoon aan het hoofd van het spoor moeten staan ipv Mansveld. Dan hadden de problemen met de Fyra in 2005 al opgemerkt geweest.

Ach, waar staan de beste stuurlui ook al weer....

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1103 Gepost op: 10 April 2013, 19:48:49 »
Vroeger aan de wal, tegenwoordig op het forum.   :)

mvg,
Stuurman Gert

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11642
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1104 Gepost op: 10 April 2013, 19:54:05 »
 ;D

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12222
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1105 Gepost op: 11 April 2013, 20:08:57 »
Waar is de laatste info over de mislukking die kruimeldief heet,nu ook weer te vinden ?  ::)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1106 Gepost op: 11 April 2013, 20:19:30 »
Hier misschien?  8)

Maar zonder dollen: Gewoon het nieuws volgen. Bijna dagelijk duikt er wel weer een verhaal op.

mvg,
Gert

Robert E

  • Offline Offline
  • Berichten: 909
    • Robert’s Modelspoor Pagina
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1107 Gepost op: 11 April 2013, 21:29:22 »
De Jager (nu.nl) heeft ook leuke woordspeling :)

http://www.nu.nl/de-jager/2013-04-11/1002303.html

Robert
MDRRC-II (Lite) goedkope DIY centrale voor DCC en MM.
Heb je een vraag, stuur me dan een mail via mijn site ipv persoonlijk bericht...

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Groetjes
Johnny

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1109 Gepost op: 15 April 2013, 10:33:38 »
Hoogstwaarschijnlijk kunnen we binnenkort zeggen:
Dat was het dan.  (y)


Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)