Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door rjr
Vandaag om 11:09:45
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 11:03:02
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
20 en 21 april MobExpo door Ronald Halma
Vandaag om 10:14:31
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 10:12:46
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:00:17
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Frans/Belgisch H0e baantje door Scratchbuilt
Vandaag om 09:58:00
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 09:45:09
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door spoorijzer
Vandaag om 09:39:18
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Station Roodeschool door Sven
Vandaag om 08:56:02
Al mijn goede ideeën... door henk
Vandaag om 08:38:22
Aachenau West door mass am see
Vandaag om 08:21:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjen B.
Vandaag om 07:37:56
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
24 april 2024, 23:43:57
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakelt niet om door Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps door Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
24 april 2024, 21:14:47
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
24 april 2024, 19:19:03
Ton bouwt goederenwagens door puntenglijder
24 april 2024, 19:13:00
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Simplex
24 april 2024, 18:52:50
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 591889 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25302
    • Pagina van klaas
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #915 Gepost op: 29 maart 2013, 00:14:51 »
Het gaat er niet om wat ik geloof. Hij gelooft er in ieder geval in.
Hij gaf in het interview inderdaad aan dat de onderhandeling met SNCF het taaiste deel van het proces is.
Maar als hij aan alle eisen voldoet kunnen ze hem geen toestemmnig weigeren.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #916 Gepost op: 29 maart 2013, 01:36:52 »
Dan ben je denk ik nog niet bekend met de grillen van de SNCF.
Groetjes,
Emiel

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21674
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #917 Gepost op: 29 maart 2013, 06:30:38 »
Mja, als ze niet zouden willen, dan zijn ze heel bedreven in het hanteren van de factor tijd.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2158
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #918 Gepost op: 29 maart 2013, 09:25:52 »
Mmm,

Een hogesnelheidstrein met klasse-catering: lijkt mij een beetje tegenstrijdig:
Ooit in een ICE getracht te ontbijten buiten een "Neubaustrecke"? Levensgevaarlijk,zéker voor je buurman...

En ik geloof NOOIT, dat die franse HST zoveel beter veert...
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #919 Gepost op: 29 maart 2013, 10:09:25 »
Hoe ontbijt jij dan? Met een katana? :)

Mijn ervaring is dat zowel de ICE (3), de Thalys als de TGV superstabiel zijn. Bij de Franse treinen voelde af en toe een soort 'tik'; bij de Duitse zelfs dat niet eens.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2158
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #920 Gepost op: 29 maart 2013, 10:16:10 »
 ;D Nee Peter,

Gewoon met vork-en-mes...
Maar ik ben vaak genoeg met een ICE-1 meegeweest: de Rühreier-mit-Speck gingen op een Neubaustrecke prima, maar tussen Fulda en Frankfurt/Main was je een gevaar voor jezelf, je kleding en je medereizigers... (Al heb ik daar met mijn lotgenoot toen wél smakelijk over kunnen lachen)
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25302
    • Pagina van klaas
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #921 Gepost op: 29 maart 2013, 10:42:55 »
Dan ben je denk ik nog niet bekend met de grillen van de SNCF.
Foute veronderstelling.
Als die meneer van den Biggelaar genoeg geld en uithoudingvermogen heeft, dan moet zelfs SNCF toegeven. Kan een tijdje duren, maar ze kunnen niet eeuwig de zaak traineren.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #922 Gepost op: 29 maart 2013, 12:51:42 »
Dat is geen veronderstelling, meer een bevestiging van zaken die al tijden spelen. Men is al vele jaren bezig om Nederlandse Thalys machinisten door te laten rijden naar Parijs. Tot op heden nog niet gelukt. Omdat de SNCF meester is in traineren. Is het niet linksom, dan doen ze het wel rechtsom.
Groetjes,
Emiel

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25302
    • Pagina van klaas
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #923 Gepost op: 29 maart 2013, 13:31:27 »
Met foute veronderstelling bedoel ik: het is fout om te veronderstellen dat ik niet op de hoogte ben van de grillen van SNCF.

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3456
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #924 Gepost op: 29 maart 2013, 20:31:56 »
Ze (SNCF) kunnen zelfs een trein die al rijdt en goed loopt om zeep helpen (de autoslaaptrein naar Narbonne, van EETC), omdat deze van een particulier is en niet van hunzelf. Maar daar gaat dit topic niet over, die gaat over de FYRA ;).
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8427
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #925 Gepost op: 30 maart 2013, 13:50:57 »
Jeroen

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1374
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #926 Gepost op: 30 maart 2013, 15:12:33 »
Dan zal er ook wel met DB zijn gesproken , want als er ja wordt gezegd moet Arriva dan wel leveren. En zal DB geen flater willen slaan door een uitlating van een onderdeelsdirectie.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #927 Gepost op: 30 maart 2013, 16:08:27 »
Gewaagde uitspraak van "meneer de directeur":

Arriva heeft als dochterbedrijf van Deutsche Bahn namelijk de nodige kennis op het gebied van hogesnelheidslijnen, zegt Hettinga.

Het moet natuurlijk zijn "Deutsche Bahn heeft de nodige kennis op het gebied van hogesnelheidslijnen en daar kunnen we als dochteronderneming wellicht van profiteren" Waarbij ik meteen het idee heb dat "meneer de directeur" voor z'n beurt praat, want het is de DB die daar over beslist en niet Arriva. Bovendien is de Fyra min of meer een directe concurrent van de Thalys, waar de DB weer voor 10% in deelneemt.
Groetjes,
Emiel

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5822
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #928 Gepost op: 30 maart 2013, 16:30:53 »
De Telegraaf citeert verkeerd, als zo vaak. ;)

Zie NRC.nl: klik.

Gr, Ben.

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5013
  • Team Mitropa - OHMB
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #929 Gepost op: 05 april 2013, 08:07:34 »
RETROBAHN A.G.