Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 20:42:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:35:30
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 20:33:23
Stalen rijtuigen van NS door Rob Ellerman
Vandaag om 20:31:50
Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE door Rob Ellerman
Vandaag om 20:29:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:08:16
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 20:07:25
H0 U-vormig Pendel-rangeer baantje - door Ronald Halma
Vandaag om 19:41:10
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 19:39:26
Magneet koppelingen voor Bemo door Rob Ellerman
Vandaag om 19:39:09
RhB H0m, Albulisch door Boertje
Vandaag om 19:06:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 18:46:43
Aachenau West door Vroeger
Vandaag om 18:13:54
MiWuLa door Olav
Vandaag om 17:29:24
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 17:21:08
23 augustus modelspoorbeurs Houten door nighttrain1
Vandaag om 17:04:20
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 16:42:47
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:29:51
Swalbenburg, N modulebaan door Bjor
Vandaag om 16:08:56
maatvoering AKI door MOVisser
Vandaag om 15:46:52
br 041 334-4 Fleischmann H0 door 008200
Vandaag om 15:31:19
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 15:29:40
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Ronald Halma
Vandaag om 15:09:55
NS-seinen bij en in een splitsingsstation door 1200blauw
Vandaag om 14:20:57
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 13:55:17
Onvoldoende trekkracht, loc verzwaren? door Biesje
Vandaag om 13:03:12
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings door HugoB123
Vandaag om 12:45:33
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Jelmer
Vandaag om 09:20:08
Eyro Interlaken door Bas, Dordrecht
Vandaag om 08:52:15
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door Sven
21 August 2025, 23:24:08
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 647295 keer)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #900 Gepost op: 14 March 2013, 11:42:16 »
Volgens mij zijn de problemen verre van verholpen en dus lijkt me een rit met een kruimeldief op t openbare net een onmogelijkheid ;)
En hoe zou je dan willen testen of aanpassingen werken.  ::)

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #901 Gepost op: 14 March 2013, 11:49:30 »
Op een testbaantje?

mvg,
Gert

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #902 Gepost op: 14 March 2013, 12:14:58 »
Ik vermoed dat Ansaldo daarvoor de centjes niet meer heeft ;)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12266
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #903 Gepost op: 15 March 2013, 10:42:00 »
En hoe zou je dan willen testen of aanpassingen werken.  ::)

Gr.
Eric
Door een tijdelijke ontheffing aan te vragen en dan in de nachtelijke uren als t rustig is,is een poging te doen iets laten doen waarvoor t bedoelt is  ;)
En ik zal de laatste zijn die zegt dat er op de Wgm niks gedaan wordt behalve kaarten en koffie drinken,maar enig sarcasme mag toch als je nagaat hoelang deze soap al loopt en mag lopen ??
*zoals al eerder gezegd,als men beter had geluisterd naar geluiden van buiten en zich niet zelf in zo'n lastig aanbestedingsparket hadden gemanoevreerd,dan had dit nooit gegaan zoals het nu gaat,dan had men nu wel een trein die reed en werkte en niet uit elkaar plettert hier en daar*
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #904 Gepost op: 15 March 2013, 11:05:30 »
Door een tijdelijke ontheffing aan te vragen en dan in de nachtelijke uren als t rustig is,is een poging te doen iets laten doen waarvoor t bedoelt is  ;)
En waar denk je dat mijn antwoord op slaat.  :-\
Juist om testritten te maken en die maak je op het opbenbare net. Dus niks onmogelijkheid.
Is ook een kunst om berichten te brgrijpen.  8)

Gr.
Eric
« Laatst bewerkt op: 15 March 2013, 11:07:08 door Remunj »
Gr.
Eric

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12266
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #905 Gepost op: 15 March 2013, 11:25:42 »
Ik snapte m wel,maar ik dacht bij mezelf laat ik is aardig zijn en het ook even duidelijk uitleggen voor degene die t niet helemaal snappen,en dan een testring in D als voorbeeld aanhalen  ;)
*Overigens bedoel ik dit niet lullig naar degene die kwam met het idee van een testring in D,voor dat iemand dat denkt  ;) *
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #906 Gepost op: 15 March 2013, 12:32:12 »
Geen probleem hoor. Die verwijzing naar die testring in Duitsland was ludiek bedoeld.  ;)

mvg,
Gert

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Groetjes
Johnny

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22532
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #908 Gepost op: 17 March 2013, 10:20:12 »
Overigens las ik net op Duitse teletekst dat Siemens voor de levering van de nieuwe ICE3 Valero stellen aan DB voorlopig ook maar geen datum meer noemt. Die zijn inmiddels ook al een paar jaar over tijd. Dat moeten ook de nieuwe kanaaltunneltreinen worden.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8598
Jeroen

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #910 Gepost op: 26 March 2013, 18:05:12 »
Ach, men leert het ook nooit om een er goede foto bij te zoeken, blijft Telegraaf, hè :-\ ;D
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8598
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #911 Gepost op: 28 March 2013, 23:19:57 »
Ah, de Fyra-opvolger?
of extra concurrent?

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/21430345/___Nieuwe_trein_A_dam-Parijs___.html

(tasje hier, tasje daar, tasje overal.) ;D
Jeroen

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #912 Gepost op: 28 March 2013, 23:25:24 »
Lijkt me meer een concurrent voor de Thalys.

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26738
    • Pagina van klaas
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #913 Gepost op: 28 March 2013, 23:42:11 »
Is inderdaad een concurrent van de Thalys. Ik hoorde de initiatiefnemer vandaag op BNR radio. Korte samenvatting: hij vindt dat de Thalys te vol zit, en dat de service te wensen overlaat. Daarom wil hij laten zien dat het beter kan, voor een lagere prijs.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Jopie

  • Offline Offline
  • Berichten: 364
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #914 Gepost op: 28 March 2013, 23:49:32 »
Geloof je het zelf. Hij wil meer luxe inclusief luxe diner maaltijden in de trein.
Dus ik denk dat de prijs er dan ook naar zal zijn. Maar goed misschien wilt hij een trein voor zijn rijke vriendjes. Ik zelf denk niet dat er veel van terecht zal komen en dat hij ook geen toestemming van de Franse spoorwegen zal krijgen.
« Laatst bewerkt op: 29 March 2013, 00:17:21 door Peter Korsten. Reden: citaat van vorig bericht verwijderd; gebruik de ANTWOORD-link. »