Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 05:08:38
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
Vandaag om 01:52:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 01:23:06
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door frits959
Vandaag om 01:22:36
Einde Koemo ballast ??? door Ronald69
Vandaag om 01:14:28
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
LS Models 2024 door Albert.H0
Vandaag om 00:17:47
h0 diorama USA “The Paintshops” door Whis
Vandaag om 00:08:34
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door class 37
Vandaag om 00:06:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
19 april 2024, 23:05:17
Haandrecht materieel door orientexpress
19 april 2024, 23:02:39
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
19 april 2024, 23:00:45
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
19 april 2024, 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
19 april 2024, 21:38:59
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
19 april 2024, 20:49:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
19 april 2024, 20:31:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
19 april 2024, 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
19 april 2024, 18:55:04
Aachenau West door MichielB
19 april 2024, 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
19 april 2024, 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
19 april 2024, 17:59:32
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
19 april 2024, 16:14:12
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 591398 keer)

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #735 Gepost op: 12 februari 2013, 23:45:34 »
Ik denk ook wel dat dit een fiasco gaat worden,

Wordt? Is! Ik heb al begrepen dat de concessie al bij de algemene concessie voor NS op het hoofdnet getrokken gaat worden. Ik denk zo dat de staat met heel veel minder inkomsten rekening moet gaan houden dan waar ze bij de aanbesteding recht op had. Maar de staat wist ook wel dat het niet zou kunnen, zo wordt beweerd. Blijkbaar moest en zou NS die concessie hebben. Volgens mij is dat de belangrijkste fout, nog fouter dan het uiterlijk van de Fyra, die echt wel eens zou kunnen gaan rijden.
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2013, 23:55:20 door MR »

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #736 Gepost op: 13 februari 2013, 11:23:59 »
Het is stil voor zover het om feiten gaat, dus gaan we over tot speculatie en van-horen-zeggen berichten waar we niks mee verder komen.

Het enige dat wel vast staat is dat de belofte van Ansaldo-Breda dat de Fyra binnen een week weer zou rijden, niet is uitgekomen. Maar dat verbaast natuurlijk niemand.

Dirk

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5010
  • Team Mitropa - OHMB
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #737 Gepost op: 14 februari 2013, 13:10:04 »
De NS staat niet alleen in het doen van minder geslaagde aankopen, de DB heeft inmiddels ook besloten de gang naar de rechter te volgen. Hier is Bombardier de leverancier die z'n opdracht niet goed heeft uitgevoerd..
http://www.nuzakelijk.nl/beurs/3203870/duitse-spoorwegen-klagen-treinenfabrikant.html
RETROBAHN A.G.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #738 Gepost op: 14 februari 2013, 14:58:55 »
Ondertussen speelt Bert mooi weer met het winterse weer:
http://www.nu.nl/binnenland/3203952/buitenland-jaloers-regeling-winterweer-ns.html

Nou, nou, wat zullen ze jaloers zijn in het buitenland! Laat me niet lachen...

mvg,
Gert

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #739 Gepost op: 14 februari 2013, 15:02:21 »
Ik moet wel lachen en hard ook!

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #740 Gepost op: 14 februari 2013, 15:17:49 »
Ik zie wel een relatie met het bericht dat de NS meer winst heeft gemaakt in 2012 terwijl het het bedrijf net weer heeft aangekondigd volgens winterdienstregeling te rijden en  de aanhoudende problemen met Fyra die de staat in ieder geval veel geld kost.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #741 Gepost op: 14 februari 2013, 20:09:29 »

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #742 Gepost op: 14 februari 2013, 20:45:40 »
Captain Obvious strikes again! ;D Kunnen we in ieder geval een nieuwe weddenschap beginnen: welk materieel houdt het langer uit in dit land? NS 2600 of V250's? ;)
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #743 Gepost op: 14 februari 2013, 21:38:31 »
Ondertussen speelt Bert mooi weer met het winterse weer:
http://www.nu.nl/binnenland/3203952/buitenland-jaloers-regeling-winterweer-ns.html

Nou, nou, wat zullen ze jaloers zijn in het buitenland! Laat me niet lachen...
Waarschijnlijk zijn ze jaloers op het NS systeem om de planning in een dag te veranderen en niet op de winterdienstregeling.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #744 Gepost op: 15 februari 2013, 07:43:56 »
Je houd het niet voor mogelijk gisteren gespot te Antwerpen bij treinen verschooten"'http://3.bp.blogspot.com/-kCDEzVOm_-Y/UR0RZPnFSpI/AAAAAAAAAKc/U0eRpwlv5is/s1600/Fyra+rijtuigen.jpg" Ik heb geen idee wie de fabrikant is.
Groetjes
Johnny

Eric "den Belg"

  • Offline Offline
  • Berichten: 335
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #745 Gepost op: 15 februari 2013, 07:58:48 »
die zijn van LS met art.nr. 44057 (CRm B end, ICRm B en ICRm B) 

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #746 Gepost op: 15 februari 2013, 11:24:01 »
Captain Obvious strikes again! ;D Kunnen we in ieder geval een nieuwe weddenschap beginnen: welk materieel houdt het langer uit in dit land? NS 2600 of V250's? ;)
Ik neem aan dat je met de 'NS 2600' de SLT bedoeld? Die rijden inmiddels al twee winters vrijwel probleemloos (lees: ik heb er nog geen ernstige storingen mee gehad) en heeft zich nu wel "bewezen". Dit staat natuurlijk los van mijn mening over dit Bart Smit-speeltje.
Groetjes,
Emiel

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 650
  • Periode III - heden
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #747 Gepost op: 15 februari 2013, 11:29:13 »
NS2600 in dit geval is een diesellocserie.
Was ook een gierend succes.
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #748 Gepost op: 15 februari 2013, 11:34:16 »
De DE3 in 1934, een nieuw type treinstel waar bouwer Werkspoor geen ervaring mee had, liep ook helemaal niet goed. Ter vervanging werden geen intercity's maar Stoomdiesels aangeboden. Werkspoor zou failliet zijn gegaan als NS niet geholpen had en ook nog bereid was om voor de te laat geleverde en slecht functionerende treinstellen een hogere prijs te betalen. Uiteindelijk vanaf 1937 is het toch nog goed gekomen. Als dat met een dergelijk hopeloos project gelukt is met doorzettingsvermogen, waarom zou dat niet met de V250 kunnen? 

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #749 Gepost op: 15 februari 2013, 11:45:47 »
NS2600 in dit geval is een diesellocserie.
Was ook een gierend succes.

Die diesel bedoel ik inderdaad, niet de SLT's. ;)
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)