Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door StefanNL_Plays
Vandaag om 04:51:49
Bahnstrecke 5867 door saskia
Vandaag om 01:00:04
Piko 2025 door Mischa
08 July 2025, 23:24:40
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Quinzeedied
08 July 2025, 23:17:56
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
08 July 2025, 23:17:25
Omnummeren Piko 2901 (BR 186) door Traxx
08 July 2025, 23:15:21
Sfeer op je modelbaan door sneek
08 July 2025, 23:05:29
Interessante youtube filmpjes voor het BNLS Kanaal? door Longtall203
08 July 2025, 22:11:33
Yet Another Servo Decoder door bask185
08 July 2025, 22:05:33
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door Mar-Cas
08 July 2025, 21:48:07
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Rick
08 July 2025, 20:57:31
Een nieuw begin door bask185
08 July 2025, 20:38:46
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
08 July 2025, 20:06:47
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door markuspetter
08 July 2025, 18:58:24
Br 38 Piko Superen. door Vroeger
08 July 2025, 18:46:10
Lima IRM pimpen door StefanNL_Plays
08 July 2025, 18:45:25
Roco 290 digtaliseren door Herb73
08 July 2025, 18:20:20
betreft de YD7001 door Ben
08 July 2025, 18:17:43
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
08 July 2025, 17:53:54
Artitec DE2 instellingen in Lokpilot 3 .5 MTC decoder door bellejt
08 July 2025, 17:43:37
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
08 July 2025, 17:22:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
08 July 2025, 17:20:07
S88n bus splitsen door Eric v C
08 July 2025, 17:16:19
De Projecten van RetroJack door RetroJack
08 July 2025, 16:43:45
US diorama in H0 door Wim Vink
08 July 2025, 16:39:08
Roco gebogen wissels 2,5 mm door Albert de Heer
08 July 2025, 16:20:42
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Gert Arkema
08 July 2025, 15:01:14
20 jaar BNLS door MOVisser
08 July 2025, 14:43:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
08 July 2025, 14:34:32
Roco Plan T door NL-modelspoor
08 July 2025, 11:41:48
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 642367 keer)

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #735 Gepost op: 12 February 2013, 23:45:34 »
Ik denk ook wel dat dit een fiasco gaat worden,

Wordt? Is! Ik heb al begrepen dat de concessie al bij de algemene concessie voor NS op het hoofdnet getrokken gaat worden. Ik denk zo dat de staat met heel veel minder inkomsten rekening moet gaan houden dan waar ze bij de aanbesteding recht op had. Maar de staat wist ook wel dat het niet zou kunnen, zo wordt beweerd. Blijkbaar moest en zou NS die concessie hebben. Volgens mij is dat de belangrijkste fout, nog fouter dan het uiterlijk van de Fyra, die echt wel eens zou kunnen gaan rijden.
« Laatst bewerkt op: 12 February 2013, 23:55:20 door MR »

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #736 Gepost op: 13 February 2013, 11:23:59 »
Het is stil voor zover het om feiten gaat, dus gaan we over tot speculatie en van-horen-zeggen berichten waar we niks mee verder komen.

Het enige dat wel vast staat is dat de belofte van Ansaldo-Breda dat de Fyra binnen een week weer zou rijden, niet is uitgekomen. Maar dat verbaast natuurlijk niemand.

Dirk

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5328
  • Team Mitropa - OHMB
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #737 Gepost op: 14 February 2013, 13:10:04 »
De NS staat niet alleen in het doen van minder geslaagde aankopen, de DB heeft inmiddels ook besloten de gang naar de rechter te volgen. Hier is Bombardier de leverancier die z'n opdracht niet goed heeft uitgevoerd..
http://www.nuzakelijk.nl/beurs/3203870/duitse-spoorwegen-klagen-treinenfabrikant.html
RETROBAHN A.G.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #738 Gepost op: 14 February 2013, 14:58:55 »
Ondertussen speelt Bert mooi weer met het winterse weer:
http://www.nu.nl/binnenland/3203952/buitenland-jaloers-regeling-winterweer-ns.html

Nou, nou, wat zullen ze jaloers zijn in het buitenland! Laat me niet lachen...

mvg,
Gert

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #739 Gepost op: 14 February 2013, 15:02:21 »
Ik moet wel lachen en hard ook!

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #740 Gepost op: 14 February 2013, 15:17:49 »
Ik zie wel een relatie met het bericht dat de NS meer winst heeft gemaakt in 2012 terwijl het het bedrijf net weer heeft aangekondigd volgens winterdienstregeling te rijden en  de aanhoudende problemen met Fyra die de staat in ieder geval veel geld kost.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #741 Gepost op: 14 February 2013, 20:09:29 »

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #742 Gepost op: 14 February 2013, 20:45:40 »
Captain Obvious strikes again! ;D Kunnen we in ieder geval een nieuwe weddenschap beginnen: welk materieel houdt het langer uit in dit land? NS 2600 of V250's? ;)
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8454
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #743 Gepost op: 14 February 2013, 21:38:31 »
Ondertussen speelt Bert mooi weer met het winterse weer:
http://www.nu.nl/binnenland/3203952/buitenland-jaloers-regeling-winterweer-ns.html

Nou, nou, wat zullen ze jaloers zijn in het buitenland! Laat me niet lachen...
Waarschijnlijk zijn ze jaloers op het NS systeem om de planning in een dag te veranderen en niet op de winterdienstregeling.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #744 Gepost op: 15 February 2013, 07:43:56 »
Je houd het niet voor mogelijk gisteren gespot te Antwerpen bij treinen verschooten"'http://3.bp.blogspot.com/-kCDEzVOm_-Y/UR0RZPnFSpI/AAAAAAAAAKc/U0eRpwlv5is/s1600/Fyra+rijtuigen.jpg" Ik heb geen idee wie de fabrikant is.
Groetjes
Johnny

Eric "den Belg"

  • Offline Offline
  • Berichten: 335
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #745 Gepost op: 15 February 2013, 07:58:48 »
die zijn van LS met art.nr. 44057 (CRm B end, ICRm B en ICRm B) 

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #746 Gepost op: 15 February 2013, 11:24:01 »
Captain Obvious strikes again! ;D Kunnen we in ieder geval een nieuwe weddenschap beginnen: welk materieel houdt het langer uit in dit land? NS 2600 of V250's? ;)
Ik neem aan dat je met de 'NS 2600' de SLT bedoeld? Die rijden inmiddels al twee winters vrijwel probleemloos (lees: ik heb er nog geen ernstige storingen mee gehad) en heeft zich nu wel "bewezen". Dit staat natuurlijk los van mijn mening over dit Bart Smit-speeltje.
Groetjes,
Emiel

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 653
  • Periode III - heden
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #747 Gepost op: 15 February 2013, 11:29:13 »
NS2600 in dit geval is een diesellocserie.
Was ook een gierend succes.
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #748 Gepost op: 15 February 2013, 11:34:16 »
De DE3 in 1934, een nieuw type treinstel waar bouwer Werkspoor geen ervaring mee had, liep ook helemaal niet goed. Ter vervanging werden geen intercity's maar Stoomdiesels aangeboden. Werkspoor zou failliet zijn gegaan als NS niet geholpen had en ook nog bereid was om voor de te laat geleverde en slecht functionerende treinstellen een hogere prijs te betalen. Uiteindelijk vanaf 1937 is het toch nog goed gekomen. Als dat met een dergelijk hopeloos project gelukt is met doorzettingsvermogen, waarom zou dat niet met de V250 kunnen? 

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #749 Gepost op: 15 February 2013, 11:45:47 »
NS2600 in dit geval is een diesellocserie.
Was ook een gierend succes.

Die diesel bedoel ik inderdaad, niet de SLT's. ;)
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)