Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Edwin2121992
Vandaag om 00:13:50
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door laurent
Vandaag om 00:07:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Longtall203
16 July 2025, 23:25:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
16 July 2025, 23:05:28
Klein baantje 1200x1200mm door Wim Vink
16 July 2025, 23:02:19
Piko 2025 door Railpassie
16 July 2025, 22:51:35
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
16 July 2025, 22:21:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
16 July 2025, 21:47:03
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
16 July 2025, 21:44:15
Gewoon wat busfoto's door Bolramer
16 July 2025, 21:43:57
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Eric B
16 July 2025, 21:43:35
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
16 July 2025, 21:25:56
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
16 July 2025, 21:14:40
Railpro 607 door Bob11
16 July 2025, 21:11:55
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
16 July 2025, 21:11:42
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
16 July 2025, 20:00:59
DCM motor van Märklin demonteren. door bellejt
16 July 2025, 19:17:08
Raadplaatje door grossraumwagen
16 July 2025, 18:59:30
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door puntenglijder
16 July 2025, 18:32:29
Boek over de oorsprong NS 500/600 door sneek
16 July 2025, 18:15:23
Lima plan E bankjes door klusser
16 July 2025, 18:02:28
Sikje 225 door Huup
16 July 2025, 17:26:36
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
16 July 2025, 15:50:59
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door Jip
16 July 2025, 13:58:06
Spoor 1 nem of finescale door Hirschsprung
16 July 2025, 13:22:31
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe door Jelmer
16 July 2025, 13:06:06
Bauarbeiten im gange door tijgernootje
16 July 2025, 12:29:54
Station Roodeschool door Eric B
16 July 2025, 12:17:40
Nedersaksenlijn in Nederland. door Hans Reints
16 July 2025, 11:05:38
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
16 July 2025, 11:03:46
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 643135 keer)

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #735 Gepost op: 12 February 2013, 23:45:34 »
Ik denk ook wel dat dit een fiasco gaat worden,

Wordt? Is! Ik heb al begrepen dat de concessie al bij de algemene concessie voor NS op het hoofdnet getrokken gaat worden. Ik denk zo dat de staat met heel veel minder inkomsten rekening moet gaan houden dan waar ze bij de aanbesteding recht op had. Maar de staat wist ook wel dat het niet zou kunnen, zo wordt beweerd. Blijkbaar moest en zou NS die concessie hebben. Volgens mij is dat de belangrijkste fout, nog fouter dan het uiterlijk van de Fyra, die echt wel eens zou kunnen gaan rijden.
« Laatst bewerkt op: 12 February 2013, 23:55:20 door MR »

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #736 Gepost op: 13 February 2013, 11:23:59 »
Het is stil voor zover het om feiten gaat, dus gaan we over tot speculatie en van-horen-zeggen berichten waar we niks mee verder komen.

Het enige dat wel vast staat is dat de belofte van Ansaldo-Breda dat de Fyra binnen een week weer zou rijden, niet is uitgekomen. Maar dat verbaast natuurlijk niemand.

Dirk

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5335
  • Team Mitropa - OHMB
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #737 Gepost op: 14 February 2013, 13:10:04 »
De NS staat niet alleen in het doen van minder geslaagde aankopen, de DB heeft inmiddels ook besloten de gang naar de rechter te volgen. Hier is Bombardier de leverancier die z'n opdracht niet goed heeft uitgevoerd..
http://www.nuzakelijk.nl/beurs/3203870/duitse-spoorwegen-klagen-treinenfabrikant.html
RETROBAHN A.G.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #738 Gepost op: 14 February 2013, 14:58:55 »
Ondertussen speelt Bert mooi weer met het winterse weer:
http://www.nu.nl/binnenland/3203952/buitenland-jaloers-regeling-winterweer-ns.html

Nou, nou, wat zullen ze jaloers zijn in het buitenland! Laat me niet lachen...

mvg,
Gert

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #739 Gepost op: 14 February 2013, 15:02:21 »
Ik moet wel lachen en hard ook!

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #740 Gepost op: 14 February 2013, 15:17:49 »
Ik zie wel een relatie met het bericht dat de NS meer winst heeft gemaakt in 2012 terwijl het het bedrijf net weer heeft aangekondigd volgens winterdienstregeling te rijden en  de aanhoudende problemen met Fyra die de staat in ieder geval veel geld kost.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #741 Gepost op: 14 February 2013, 20:09:29 »

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #742 Gepost op: 14 February 2013, 20:45:40 »
Captain Obvious strikes again! ;D Kunnen we in ieder geval een nieuwe weddenschap beginnen: welk materieel houdt het langer uit in dit land? NS 2600 of V250's? ;)
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8469
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #743 Gepost op: 14 February 2013, 21:38:31 »
Ondertussen speelt Bert mooi weer met het winterse weer:
http://www.nu.nl/binnenland/3203952/buitenland-jaloers-regeling-winterweer-ns.html

Nou, nou, wat zullen ze jaloers zijn in het buitenland! Laat me niet lachen...
Waarschijnlijk zijn ze jaloers op het NS systeem om de planning in een dag te veranderen en niet op de winterdienstregeling.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #744 Gepost op: 15 February 2013, 07:43:56 »
Je houd het niet voor mogelijk gisteren gespot te Antwerpen bij treinen verschooten"'http://3.bp.blogspot.com/-kCDEzVOm_-Y/UR0RZPnFSpI/AAAAAAAAAKc/U0eRpwlv5is/s1600/Fyra+rijtuigen.jpg" Ik heb geen idee wie de fabrikant is.
Groetjes
Johnny

Eric "den Belg"

  • Offline Offline
  • Berichten: 335
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #745 Gepost op: 15 February 2013, 07:58:48 »
die zijn van LS met art.nr. 44057 (CRm B end, ICRm B en ICRm B) 

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #746 Gepost op: 15 February 2013, 11:24:01 »
Captain Obvious strikes again! ;D Kunnen we in ieder geval een nieuwe weddenschap beginnen: welk materieel houdt het langer uit in dit land? NS 2600 of V250's? ;)
Ik neem aan dat je met de 'NS 2600' de SLT bedoeld? Die rijden inmiddels al twee winters vrijwel probleemloos (lees: ik heb er nog geen ernstige storingen mee gehad) en heeft zich nu wel "bewezen". Dit staat natuurlijk los van mijn mening over dit Bart Smit-speeltje.
Groetjes,
Emiel

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 653
  • Periode III - heden
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #747 Gepost op: 15 February 2013, 11:29:13 »
NS2600 in dit geval is een diesellocserie.
Was ook een gierend succes.
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #748 Gepost op: 15 February 2013, 11:34:16 »
De DE3 in 1934, een nieuw type treinstel waar bouwer Werkspoor geen ervaring mee had, liep ook helemaal niet goed. Ter vervanging werden geen intercity's maar Stoomdiesels aangeboden. Werkspoor zou failliet zijn gegaan als NS niet geholpen had en ook nog bereid was om voor de te laat geleverde en slecht functionerende treinstellen een hogere prijs te betalen. Uiteindelijk vanaf 1937 is het toch nog goed gekomen. Als dat met een dergelijk hopeloos project gelukt is met doorzettingsvermogen, waarom zou dat niet met de V250 kunnen? 

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #749 Gepost op: 15 February 2013, 11:45:47 »
NS2600 in dit geval is een diesellocserie.
Was ook een gierend succes.

Die diesel bedoel ik inderdaad, niet de SLT's. ;)
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)