Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:07:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 22:06:34
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door Robert vh Prutsert
Vandaag om 22:00:28
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
Vandaag om 21:34:01
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:32:21
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 21:27:15
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
Vandaag om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 20:36:51
Zelfgemaakt BiDiB modules door Patrick Smout
Vandaag om 20:31:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 20:19:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door spoorijzer
Vandaag om 20:14:32
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
Vandaag om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 19:35:50
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 19:19:24
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Invoering SGNS containerwagens bij NS door ES44C4
Vandaag om 18:37:53
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:34
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 669142 keer)

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #495 Gepost op: 24 January 2013, 15:49:37 »
Goed punt!

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5430
  • Team Mitropa - OHMB
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #496 Gepost op: 24 January 2013, 15:53:15 »
Done..we willen hier tenslotte geen megaclaim... echter, de bronvermelding was wel compleet.
« Laatst bewerkt op: 24 January 2013, 15:57:04 door Besselspoor »
RETROBAHN A.G.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #497 Gepost op: 24 January 2013, 16:11:54 »
Bronvermelding alleen is niet genoeg, toestemming is wat je nodig hebt in zo'n geval.

Dirk

Genralrik

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #498 Gepost op: 24 January 2013, 18:21:11 »
Op korte termijn gaat er een IC rijden tussen Rsd en Antwerpen.
Het is de verwachting dat deze a.s. maandag al gaat rijden..

gr

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #499 Gepost op: 24 January 2013, 18:32:47 »
schijnt zelf een terugkeer te zijn van de BNL-trein met reeks 28 vanaf 01.02.13..... :o

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #500 Gepost op: 24 January 2013, 18:51:04 »
schijnt zelf een terugkeer te zijn van de BNL-trein met reeks 28 vanaf 01.02.13..... :o

In elk geval heeft Meerstadt gezegd dat er gerwerkt wordt aan het dienstvaardig maken van de rijtuigen uit de BNL dienst.
Nedtrain zal in de Watergraafsmeer wel wat overuurtjes maken deze week denk ik.

Dirk

vrijbuiter55

  • De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #501 Gepost op: 24 January 2013, 20:42:52 »
Aan de link hieronder kunnen de NS en PRO-RAIL een puntje zuigen......... ;D ;D ;D
Kunnen die hoge heren en dames daar niet eens een weekje op curcus gaan ? (y) (y)
Misschien dat ze dan enig idee krijgen wat nu winter en sneeuw betekend. ::) ???
In ieder geval ie6ts meer dan de drie vlokken die hier vallen. ;D

http://www.flixxy.com/train-plowing-through-deep-snow-in-new-zealand.htm

Genralrik

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #502 Gepost op: 24 January 2013, 20:48:12 »
Oplossingen zijn er genoeg , het mag alleen niks kosten ..

gr

<edit> 

Soms kan het snel gaan ;  Morgen om 07:07 komt vanuit België de eerste IC Antwerpen-Roosendaal vv binnen te RSD.
Deze 1200 serie gaat vervolgens 1x per 2 uur rijden.
« Laatst bewerkt op: 24 January 2013, 22:44:42 door Genralrik »

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #503 Gepost op: 25 January 2013, 12:35:59 »
Volgens dagblad vh noorden proberen de belgen nu reeks 18 (waarvan ze er 120 hebben vooral voor dubbeldekkers) of die de fyra kan vervangen...

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6800
  • Spaar ze allemaal.
temp Bert
« Reactie #504 Gepost op: 25 January 2013, 18:50:32 »
Ik vind dat wel een brakke constructie, die dunne plaatjes met wat boutjes. Lijkt wel of ik naar een Italiaanse cv ketel zit te kijken, ook zo degelijk in elkaar geflanst.

Stephan.

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #505 Gepost op: 25 January 2013, 20:15:39 »
Allen,

Best een interessant draadje, over de sneeuwploegen in Nederland. Daarom heb ik alle berichten afgesplitst. Dit nieuwe topic kun je hier vinden.

(Sneeuwploegen in Nederland)

Gr, Bert

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #506 Gepost op: 25 January 2013, 20:16:26 »
Volgens dagblad vh noorden proberen de belgen nu reeks 18 (waarvan ze er 120 hebben vooral voor dubbeldekkers) of die de fyra kan vervangen...

Dit wordt nu ontkent door de NMBS:

http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie/video/detail/1568491/NMBS-ontkent-testritten-met-vervanger-Fyra.dhtml

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #507 Gepost op: 25 January 2013, 21:44:24 »
(leek mij ook maar ik gaf t maar door, zou mij niet verbazen als ze zich een getalletje vergissen met de 2800  ;D

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #508 Gepost op: 25 January 2013, 22:08:03 »
T-18 zoals de belgen hun locs zijn door Siemens speciaal ontwikkeld voor België, de locs lijken alleen qua uiterlijk op de ook door Siemens ontwikkelde Vectron locs welke wel in Nederland zouden kunnen rijden mits deze toegelaten worden.
Deze toelatingen zijn er echter nog lang niet. Voor als nog moeten we het doen met Br 186 of te wel reeks 28.


Inmiddels zijn wel twee priostammen onderweg van Amersfoort naar de Binckhorst bij Den haag:
Rail Magazine
Ongeveer een uur geleden zijn de eerste twee ICRm Prio-rijtuigstammen voor de vervangende Fyra-dienst naar Brussel de baan op gegaan. Vanuit Amersfoort Bokkeduinen zijn ze via Deventer, Arnhem en Utrecht onderweg naar het opstelterrein Binckhorst in Den Haag in afwachting van het opstarten van de treindienst. Trein 89277 rijdt inmiddels bij Arnhem en vervolgt haar weg via Ede-Wageningen 21.22, Utrecht C. 21.52, Gouda 22.13, Den Haag H.S. 23.00, Den Haag Binckhorst 23.08.
Bron: Rail Magazine
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #509 Gepost op: 26 January 2013, 00:49:19 »
Dit wordt nu ontkent door de NMBS:

http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie/video/detail/1568491/NMBS-ontkent-testritten-met-vervanger-Fyra.dhtml

idd de T18'en zijin enkel geschikt voor 3KV= & 25KV~ (HSL + Lijn Rivage - Luxemburg + Athus Meuse)
De 19'en zijn gelijkaardig, maar hebben net zoals enkele omgebouwde T27'en langs 1 kant een GF koppeling, om met treinsamenstellingen van M6 rijtuigen in Trek-Duw verkeer te rijden en om hiermee automatisch te kunnen (ont)koppelen van 2 korte rijtuigstammen. (2x5 of 2x6 rijtuig tellende stammen) Voorlopig mag dit systeem nog niet gebruikt worden daar ze hiervoon nog niet geholomogeerd zijn.
Men weet niet hoe de elektronica/seininrichting zich zal houden bij gebruik op de 1500V=, waarvoor deze loc's niet voorzien zijn.

De 19'en zijn momenteel dan ook hoofdzakelijk terug te vinden met I10/I11 TD rijtuigstammen op de lijn Oostende-Brussel-Luik-Eupen (hier rijden ze dus ook aan 200 km/u. op de HSL2 tussen Leuven & Luik) & met M6 TD stammen op de lijnen Gent-Aalst-Brussel-Leuven-Landen-Hasselt-Genk & Antwerpen-Brussel-Charleroi.
De 18'en & 19'en zijn géén Vectron loc's! Maar de Vectrons hebben zo goed als dezelfde vorm gekregen als deze loc's (en de eerder aan Portugal geleverde dergelijke loc's)

Voor de Loc's op deze nieuwe verbinding lijkt het me best om te gokken op de Traxx loc's van de T28
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal