Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 00:19:14
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
24 april 2024, 23:43:57
19 Toen door Benelux795
24 april 2024, 23:18:16
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door T.Spat
24 april 2024, 22:56:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
24 april 2024, 22:43:55
Ijzeren Rijn: militair transport door Hans van de Burgt
24 april 2024, 22:41:05
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakeld niet door Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Aachenau West door wob
24 april 2024, 21:54:19
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
24 april 2024, 21:51:02
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps door Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
US diorama in H0 door Wim Vink
24 april 2024, 21:20:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
24 april 2024, 21:14:47
Cranicher Altbahn door Arjen52
24 april 2024, 20:40:00
Station Roodeschool door Huup
24 april 2024, 20:27:09
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door Rob Moerkerken
24 april 2024, 19:39:37
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
24 april 2024, 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door Klaas Zondervan
24 april 2024, 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens door puntenglijder
24 april 2024, 19:13:00
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Simplex
24 april 2024, 18:52:50
Update: baan in de tropen door Joost O
24 april 2024, 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door AlbertG
24 april 2024, 17:01:18
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
24 april 2024, 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
24 april 2024, 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten? door freekvo
24 april 2024, 16:17:38
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
24 april 2024, 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door ronaldvd2000
24 april 2024, 15:22:42
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 591846 keer)

lokpaint

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #435 Gepost op: 23 januari 2013, 11:48:10 »
Hoi

Gewoon een beetje populistisch geneuzel. ::)

Bart

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #436 Gepost op: 23 januari 2013, 13:14:59 »
Hallo.


Hoe kun je een volk dat pizza's bakt nu een trein laten bouwen? Dat is vragen om problemen en die heeft men gekregen.

Richard

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #437 Gepost op: 23 januari 2013, 13:21:57 »
Zo lust ik er nog wel eentje:

Hoe kun je een volk dat op klompen loopt nu laten reageren op internetfora? Dat is vragen om problemen.

 8)

mvg,
Gert

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #438 Gepost op: 23 januari 2013, 13:26:11 »
En ook NS krabt zich nog even achter de oren: http://www.nu.nl/binnenland/3010852/ns-overweegt-stoppen-met-fyra.html

Je kunt er van uitgaan dat er achter de schermen een juridisch steekspel gaande is en dat vóór elke publieke uitspraak er eerst naar de inhoud van het contract gekeken is.
Dat is ook de reden dat de NMBS de leverancier drie maanden de tijd geeft. Dat heeft AB zo bedongen heeft de NMBS zelf gezegd.

En zo zal de "voorzichtige" aanpak van Meerstadt c.s. ingegeven zijn door het opbouwen van een zo sterk mogelijke juridische positie mocht het allemaal fout lopen en NS definitief van het contract af willen. Elk contract bevat bepalingen die de positie van beide partijen beschermen mochten de zaken niet lopen zoals verwacht. Dat geldt voor NS, maar ook voor Ansaldo.

Dirk

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #439 Gepost op: 23 januari 2013, 15:00:45 »
Zoals velen al weten is Ansaldo Breda ook de leveranncier van de IC4-treinstellen in Denemarken.
Ook daar veel ellende met vertraagde leveringen, storingen etc.

Maar het meest idiote blijft nog altijd dat één van de voor DSB bestemde treinstellen nooit geleverd is en ook nooit meer geleverd zal kunnen worden. AnsaldoBreda heeft doodleuk één van de IC4-treinstellen naar Libië laten verschepen.

Zie deze foto: https://ssl.panoramio.com/photo/39422687 (via Google Maps is er nog een andere foto van het treinstel in Tripoli te vinden).

Kortom: NS en NMBS doen zaken met een leverancier die zó onbetrouwbaar is dat het rustig een voor jou bestemd treinstel aflevert bij een dictator in de woestijn. Enfin, we weten allemaal hoe het met die dictator is afgelopen. Ben nu vooral benieuwd hoe het met AnsaldoBreda afloopt...

mvg,
Gert

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5013
  • Team Mitropa - OHMB
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #440 Gepost op: 23 januari 2013, 15:10:21 »
AnsaldoBreda heeft doodleuk één van de IC4-treinstellen naar Libië laten verschepen.

Dat ding rijdt in elk geval wél, dat bewijst de foto.. ;D
RETROBAHN A.G.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #441 Gepost op: 23 januari 2013, 15:14:25 »
Nee hoor. Die trein heeft daar altijd op hetzelfde stukkie spoor gestaan.
Zie: http://goo.gl/maps/NZLjF

mvg,
Gert

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5013
  • Team Mitropa - OHMB
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #442 Gepost op: 23 januari 2013, 15:29:34 »
Aha, ik dacht al.... nou, wat mij betreft dan de rest van die AB rommel ook die kant op. Het zag er al van meet af aan niet uit (ontwerper van de Fiat Multipla: u wordt bedankt) en het gaat ook nog stuk, dus claimen bij de fabriek en weg er mee zou ik zeggen.
maar dat is natuurlijk weer te populistisch geroepen, wens is de vader van de gedachte etc..
RETROBAHN A.G.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #443 Gepost op: 23 januari 2013, 15:30:29 »
Zoals velen al weten is Ansaldo Breda ook de leveranncier van de IC4-treinstellen in Denemarken.
Ook daar veel ellende met vertraagde leveringen, storingen etc.

Maar het meest idiote blijft nog altijd dat één van de voor DSB bestemde treinstellen nooit geleverd is en ook nooit meer geleverd zal kunnen worden. AnsaldoBreda heeft doodleuk één van de IC4-treinstellen naar Libië laten verschepen.

Merkwaardig verhaal, maar er ontbreekt wel één stukje info:

Gebeurde dit met toestemmingvande DSB, of had de DSB het stel zelfs afbesteld?

Als NS/NMBS zouden besluiten de nog te leveren 9 stellen niet af te nemen (laat staan de hele meuk terug te sturen over de Alpen) dan heeft Ansaldo het recht om er een andere koper voor te vinden  En dan is er altijd wel een of andere hotometoot die een prestigeproject zoekt.....

De Ansaldoman die gisteren op Nieuwsuur figureerde beweerde immers dat ze het laatste (19e) stel aan het afwerken waren.

dirk


Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #444 Gepost op: 23 januari 2013, 15:39:38 »
Het gebeurde volledig zonder toestemming van de DSB.
En de DSB had het betreffende treinstel ook niet afbesteld.

Officieel is nooit bekend gemaakt hoe dat IC4-stel in Tripoli terecht is gekomen.
Het gerucht doet evenwel de ronde dat het een cadeautje van Berlusconi aan Khadaffi was in de hoop een stel nieuwe orders voor de Italiaanse industrie te krijgen.

Maar goed, de DSB heeft dus absoluut niet meegewerkt aan het verschepen van een IC4 naar Tripoli, en heeft ook geen treinstel afbesteld. Lijkt me dus duidelijk met wat voor bedrijf je zaken doet als je in zee gaat met AnsaldoBreda...

mvg,
Gert

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #445 Gepost op: 23 januari 2013, 15:42:14 »
Ik zie van meerstadts oogjes vooral glinsteren bij de mededeling dat ze de stellen al 20% goedkoper hebben als alles toch nog doorgaat...  :-X

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #446 Gepost op: 23 januari 2013, 16:13:17 »
Zo lust ik er nog wel eentje:

Hoe kun je een volk dat op klompen loopt nu laten reageren op internetfora? Dat is vragen om problemen.

 8)

mvg,
Gert

Het was dan ook een warmhoudplaatje van een berichtje.

Ben overigens van mening dat je die Italianen niets moet laten bouwen. Was Libie niet ooit een kolonie van Italie, wellicht dachten de Italianen dat dat nog steeds het geval was en hebben ze het treinstel om die reden naar Libie gezonden. ;D


Richard

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8062
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #447 Gepost op: 23 januari 2013, 16:18:01 »
Ik zie van meerstadts oogjes vooral glinsteren bij de mededeling dat ze de stellen al 20% goedkoper hebben als alles toch nog doorgaat...  :-X
Ja? Gezien de tijd die het al duurt is een korting van 20% naar mijn mening best redelijk.

Officieel is nooit bekend gemaakt hoe dat IC4-stel in Tripoli terecht is gekomen.
Of was jij stiekem bezig met een Deens treinstel dat we opeens in Libië moeten zoeken voor een raadplaatje? ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #448 Gepost op: 23 januari 2013, 16:26:11 »
Qua matrieel wil nsh duidelijk voor een duppie op de eerste rang zitten met de hoge concessiekosten die ze al hebben. 200% zeker dat ze liever de fyra toch nog neemt met doen alsof de problemen zijn opgelost en korting dan dat ze nog een paar jaar met 2800 en icr door moeten en 2x duurdere tgv of ice bestellen...  ::)

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #449 Gepost op: 23 januari 2013, 16:32:00 »
Of was jij stiekem bezig met een Deens treinstel dat we opeens in Libië moeten zoeken voor een raadplaatje? ;)
@Rick: Ha ha! Je weet niet half waartoe ik in staat ben!   8)

Overigens hebben de Denen middels een schikking 300 miljoen euro teruggekregen (totale orderbedrag was 675 miljoen euro). Dat lijkt heel mooi en het is ook een fors bedrag, maar inmiddels moet DSB zélf de treinen dienstvaardig zien te krijgen. Daarvoor had DSB capaciteit te kort en heeft het werkplaatsruimte moeten inhuren bij Bombardier in Randers en zelfs extra personeel moeten aannemen.

Ik mag toch aannemen dat Bert Meerstadt dit verhaal ook kent...

mvg,
Gert