Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 09:08:45
Piko A track met bedding past niet door Ronnor
Vandaag om 09:02:58
Gewoon wat busfoto's door Teun
Vandaag om 08:52:21
Laag-Baarlo door spoorijzer
Vandaag om 08:29:37
19 Toen door spoorijzer
Vandaag om 08:24:01
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 08:07:24
Rheinburg, TP V/VI door Frank 123
Vandaag om 07:50:33
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan? door HuubvG
Vandaag om 07:40:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 06:12:05
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 592219 keer)

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #450 Gepost op: 23 januari 2013, 16:39:23 »
Natuurlijk wel, die glinsterende oogjes waren dan ook de waarneming van slechts één getuige....

Dirk

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #451 Gepost op: 23 januari 2013, 16:44:38 »
Volgens Bert waren de problemen bij dsb niet bekend bij de bestelling (mei 2004) terwijl de deense stellen per 2003 zouden moeten rijden en niet geleverd waren... Maar spreekt bert echt de waarheid, echt waar, ze wisten het niet! (y) Met zijn salaris en de te sluiten megadeal dus incompetent...

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 470
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #452 Gepost op: 23 januari 2013, 16:53:04 »
 DSB heeft weliswaar bijna 50% korting gehad,maar als het spul niet rijdt,KOST het alleen maar geld,zelfde hier in NL,immers,museumorganisaties worden met het feit geconfronteerd dat spoorruimte om materieel te stallen veel geld kost,1 of 2 locs of rijtuigen is al bijna niet te stallen,en nu staan er dus 9 van die breedbek kikkers kilometers spoor in te nemen.
Maar wat zijn de andere opties,stel nou eens dat het hele spul retour Italie zou gaan,wat dan??Wat ga je er dan op laten rijden?? Er zal dan toch weer wat anders besteld moeten worden,en das niet met een half jaar geleverd.
En er zal vast niet ergens nog wat tweedehands spul aan TGV's (wellicht nog wel oranje of de latere Atlantiques) staan te verstoffen,die we voor een habbekrats kunnen overnemen en nog een paar jaartjes meekunnen.
Groetjes Patrick

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #453 Gepost op: 23 januari 2013, 16:56:41 »
Volgens Bert waren de problemen bij dsb niet bekend bij de bestelling (mei 2004) terwijl de deense stellen per 2003 zouden moeten rijden en niet geleverd waren... Maar spreekt bert echt de waarheid, echt waar, ze wisten het niet! (y) Met zijn salaris en de te sluiten megadeal dus incompetent...

Beetje vreemd als hobbyisten zoals wij in 2004 al wisten wat er aan de hand was, professionals als zij het niet zouden hebben geweten. Dat kunnen ze bij NS niet vol blijven houden.

mvg,
Gert




PS: Iemand nog geïnteresseerd in een leuk modelletje? Zie: http://www.oskartrains.eu/page7.html
In 2011 door Os.kar (toevallig ook Italiaans...) aangekondigd voor 2012 en nog altijd niet uitgeleverd!
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2013, 16:58:46 door Noordwaarts. Reden: PS toegevoegd »

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #454 Gepost op: 23 januari 2013, 17:05:46 »
Bert zegt het en heeft het herhaald. Wat mij overtuigd in zijn wens eea gewoon door te laten gaan is de centenkwestie: terwijl hij daar zit om uit te leggen hoe het zo kon komen, wat voor oplossingen hij voorziet, benadrukt hij vooral dat er korting bedongen en verkregen is... Reken maar dat we niet van die zuurstokken af zijn  :P

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #455 Gepost op: 23 januari 2013, 17:12:32 »
Ik heb het even opgezocht: Meerstadt is pas sinds 2009 president-directeur van de NS, maar hij zit al sinds 2001 in de NS directie. Hij was dus destijds gewoon mede-verantwoordelijk.

Verder kan hij niet blijven volhouden dat hij niks wist van problemen met een product van AnsaldoBreda bij DSB.
Hoe zou het kunnen dat een directielid van een spoorwegmaatschappij zichzelf niet op de hoogte houdt van de situatie bij andere spoorwegmaatschappijen elders in Europa? Dat valt niet vol te houden! En als het werkelijk zo is dat hij van niks wist, tja...  De uitdrukking incompetent is hier vandaag al gevallen.

mvg,
Gert

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8063
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #456 Gepost op: 23 januari 2013, 18:28:33 »
Hoe zou het kunnen dat een directielid van een spoorwegmaatschappij zichzelf niet op de hoogte houdt van de situatie bij andere spoorwegmaatschappijen elders in Europa?
Mwoah, ik kan me voorstellen dat hij zich meer bezig houdt met zijn eigen maatschappij dan met andere spoorwegmaatschappijen, hij is geen hobbyist zoals wij hier. Dat je je van tevoren niet verdiept in wat een fabrikant verder doet is iets anders.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #457 Gepost op: 23 januari 2013, 18:33:59 »
Beetje vreemd als hobbyisten zoals wij in 2004 al wisten wat er aan de hand was, professionals als zij het niet zouden hebben geweten. Dat kunnen ze bij NS niet vol blijven houden.

mvg,
Gert

In dat perspectief zou het wel eens interessant zijn om te kijken hoeveel leden van de top van vervoersbedrijven zèlf gebruik maken van de door hun geleverde dienst. Ik denk dat als je dat van alle vervoerders in NL bij elkaar optelt, je uitkomt bij het getal 0. ;D
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 963
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #458 Gepost op: 23 januari 2013, 19:00:45 »
PS: Iemand nog geïnteresseerd in een leuk modelletje? Zie: http://www.oskartrains.eu/page7.html
In 2011 door Os.kar (toevallig ook Italiaans...) aangekondigd voor 2012 en nog altijd niet uitgeleverd!
Dit model volgt zijn grote voorbeeld  ;D

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 117
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #459 Gepost op: 23 januari 2013, 19:09:57 »
Yeah...relletje op diplomatiek niveau......o

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21241566/__Italianen_in_verdediging__.html

BRUSSEL -
De Italiaanse ambassade in Brussel ziet zich genoodzaakt Italiaanse producten te verdedigen na het fiasco met de Fyra-treinen van Italiaanse makelij. De ambassade stuurde een brief aan de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws. In het dagblad hadden deskundigen zich laatdunkend uitgelaten over producten uit Italië.
Volgens de ambassade zijn de meningen over de slechte, onbetrouwbare kwaliteit van Italiaanse producten ongegrond. Ze staan mijlenver van de wijze waarop producten uit Italië wereldwijd worden erkend en gewaardeerd, aldus de brief. De ambassade wijst onder meer op de merken Ferrari, Prada en Ferragamo.
De ambassade noemt de problemen met de Fyra een heikel thema. Maar er wordt gewezen op het lopende onderzoek door technici van de Italiaanse fabrikant.
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2013, 19:24:31 door Bad-Aura »
mvg Jan

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #460 Gepost op: 23 januari 2013, 19:46:45 »
Ze vergeten de heerlijke 'italiaanse' ham en kaas die die 'made in' verkrijgt na een snelle retourrit vanuit een nederlands vrieshuis  (y)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #461 Gepost op: 23 januari 2013, 19:53:13 »
PS: Iemand nog geïnteresseerd in een leuk modelletje? Zie: http://www.oskartrains.eu/page7.html
In 2011 door Os.kar (toevallig ook Italiaans...) aangekondigd voor 2012 en nog altijd niet uitgeleverd!

Waarschijnlijk laat de bodemplaat los.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1538
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #462 Gepost op: 23 januari 2013, 19:55:43 »
Goh, was ooit in Hilversum bij een dealer van Italiaanse auto's.
De monteur daar vertelde dat hij het liefst bij elke nieuwe auto een
compleet nieuwe elektrische installatie zou willen aanleggen.
Dit ivm de vele elektrische storingen.... :-X

Tinus.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #463 Gepost op: 23 januari 2013, 19:58:02 »
Italië-bashen is nu de nieuwe sport in Nederland?

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #464 Gepost op: 23 januari 2013, 20:04:50 »
Waarschijnlijk laat de bodemplaat los.

- Peter

Nee hoor, is op laag pitje gezet door de importeur.
Niet afgeblazen, maar op laag pitje.

bron : Rocky rail tijdens Neurenberg 2012