Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:38:18
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Rick
Vandaag om 20:57:31
Een nieuw begin door bask185
Vandaag om 20:38:46
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 20:34:10
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 20:06:47
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door markuspetter
Vandaag om 18:58:24
Br 38 Piko Superen. door Vroeger
Vandaag om 18:46:10
Lima IRM pimpen door StefanNL_Plays
Vandaag om 18:45:25
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 18:35:16
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 18:20:20
betreft de YD7001 door Ben
Vandaag om 18:17:43
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
Vandaag om 17:53:54
Artitec DE2 instellingen in Lokpilot 3 .5 MTC decoder door bellejt
Vandaag om 17:43:37
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 17:22:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 17:20:07
S88n bus splitsen door Eric v C
Vandaag om 17:16:19
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:43:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:39:08
Roco gebogen wissels 2,5 mm door Albert de Heer
Vandaag om 16:20:42
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Gert Arkema
Vandaag om 15:01:14
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door Rico [momfer]
Vandaag om 14:59:51
Sfeer op je modelbaan door MOVisser
Vandaag om 14:44:58
20 jaar BNLS door MOVisser
Vandaag om 14:43:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 14:34:32
365 "Het is weekend foto's" door Montanbahn
Vandaag om 13:49:21
Piko 2025 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:17:14
Roco Plan T door NL-modelspoor
Vandaag om 11:41:48
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:03:36
NZH A 1001 - 1004 door Dave.......
Vandaag om 09:20:11
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 08:54:20
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 642330 keer)

lokpaint

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #435 Gepost op: 23 January 2013, 11:48:10 »
Hoi

Gewoon een beetje populistisch geneuzel. ::)

Bart

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 623
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #436 Gepost op: 23 January 2013, 13:14:59 »
Hallo.


Hoe kun je een volk dat pizza's bakt nu een trein laten bouwen? Dat is vragen om problemen en die heeft men gekregen.

Richard

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #437 Gepost op: 23 January 2013, 13:21:57 »
Zo lust ik er nog wel eentje:

Hoe kun je een volk dat op klompen loopt nu laten reageren op internetfora? Dat is vragen om problemen.

 8)

mvg,
Gert

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #438 Gepost op: 23 January 2013, 13:26:11 »
En ook NS krabt zich nog even achter de oren: http://www.nu.nl/binnenland/3010852/ns-overweegt-stoppen-met-fyra.html

Je kunt er van uitgaan dat er achter de schermen een juridisch steekspel gaande is en dat vóór elke publieke uitspraak er eerst naar de inhoud van het contract gekeken is.
Dat is ook de reden dat de NMBS de leverancier drie maanden de tijd geeft. Dat heeft AB zo bedongen heeft de NMBS zelf gezegd.

En zo zal de "voorzichtige" aanpak van Meerstadt c.s. ingegeven zijn door het opbouwen van een zo sterk mogelijke juridische positie mocht het allemaal fout lopen en NS definitief van het contract af willen. Elk contract bevat bepalingen die de positie van beide partijen beschermen mochten de zaken niet lopen zoals verwacht. Dat geldt voor NS, maar ook voor Ansaldo.

Dirk

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #439 Gepost op: 23 January 2013, 15:00:45 »
Zoals velen al weten is Ansaldo Breda ook de leveranncier van de IC4-treinstellen in Denemarken.
Ook daar veel ellende met vertraagde leveringen, storingen etc.

Maar het meest idiote blijft nog altijd dat één van de voor DSB bestemde treinstellen nooit geleverd is en ook nooit meer geleverd zal kunnen worden. AnsaldoBreda heeft doodleuk één van de IC4-treinstellen naar Libië laten verschepen.

Zie deze foto: https://ssl.panoramio.com/photo/39422687 (via Google Maps is er nog een andere foto van het treinstel in Tripoli te vinden).

Kortom: NS en NMBS doen zaken met een leverancier die zó onbetrouwbaar is dat het rustig een voor jou bestemd treinstel aflevert bij een dictator in de woestijn. Enfin, we weten allemaal hoe het met die dictator is afgelopen. Ben nu vooral benieuwd hoe het met AnsaldoBreda afloopt...

mvg,
Gert

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5328
  • Team Mitropa - OHMB
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #440 Gepost op: 23 January 2013, 15:10:21 »
AnsaldoBreda heeft doodleuk één van de IC4-treinstellen naar Libië laten verschepen.

Dat ding rijdt in elk geval wél, dat bewijst de foto.. ;D
RETROBAHN A.G.

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #441 Gepost op: 23 January 2013, 15:14:25 »
Nee hoor. Die trein heeft daar altijd op hetzelfde stukkie spoor gestaan.
Zie: http://goo.gl/maps/NZLjF

mvg,
Gert

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5328
  • Team Mitropa - OHMB
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #442 Gepost op: 23 January 2013, 15:29:34 »
Aha, ik dacht al.... nou, wat mij betreft dan de rest van die AB rommel ook die kant op. Het zag er al van meet af aan niet uit (ontwerper van de Fiat Multipla: u wordt bedankt) en het gaat ook nog stuk, dus claimen bij de fabriek en weg er mee zou ik zeggen.
maar dat is natuurlijk weer te populistisch geroepen, wens is de vader van de gedachte etc..
RETROBAHN A.G.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #443 Gepost op: 23 January 2013, 15:30:29 »
Zoals velen al weten is Ansaldo Breda ook de leveranncier van de IC4-treinstellen in Denemarken.
Ook daar veel ellende met vertraagde leveringen, storingen etc.

Maar het meest idiote blijft nog altijd dat één van de voor DSB bestemde treinstellen nooit geleverd is en ook nooit meer geleverd zal kunnen worden. AnsaldoBreda heeft doodleuk één van de IC4-treinstellen naar Libië laten verschepen.

Merkwaardig verhaal, maar er ontbreekt wel één stukje info:

Gebeurde dit met toestemmingvande DSB, of had de DSB het stel zelfs afbesteld?

Als NS/NMBS zouden besluiten de nog te leveren 9 stellen niet af te nemen (laat staan de hele meuk terug te sturen over de Alpen) dan heeft Ansaldo het recht om er een andere koper voor te vinden  En dan is er altijd wel een of andere hotometoot die een prestigeproject zoekt.....

De Ansaldoman die gisteren op Nieuwsuur figureerde beweerde immers dat ze het laatste (19e) stel aan het afwerken waren.

dirk


Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #444 Gepost op: 23 January 2013, 15:39:38 »
Het gebeurde volledig zonder toestemming van de DSB.
En de DSB had het betreffende treinstel ook niet afbesteld.

Officieel is nooit bekend gemaakt hoe dat IC4-stel in Tripoli terecht is gekomen.
Het gerucht doet evenwel de ronde dat het een cadeautje van Berlusconi aan Khadaffi was in de hoop een stel nieuwe orders voor de Italiaanse industrie te krijgen.

Maar goed, de DSB heeft dus absoluut niet meegewerkt aan het verschepen van een IC4 naar Tripoli, en heeft ook geen treinstel afbesteld. Lijkt me dus duidelijk met wat voor bedrijf je zaken doet als je in zee gaat met AnsaldoBreda...

mvg,
Gert

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #445 Gepost op: 23 January 2013, 15:42:14 »
Ik zie van meerstadts oogjes vooral glinsteren bij de mededeling dat ze de stellen al 20% goedkoper hebben als alles toch nog doorgaat...  :-X

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 623
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #446 Gepost op: 23 January 2013, 16:13:17 »
Zo lust ik er nog wel eentje:

Hoe kun je een volk dat op klompen loopt nu laten reageren op internetfora? Dat is vragen om problemen.

 8)

mvg,
Gert

Het was dan ook een warmhoudplaatje van een berichtje.

Ben overigens van mening dat je die Italianen niets moet laten bouwen. Was Libie niet ooit een kolonie van Italie, wellicht dachten de Italianen dat dat nog steeds het geval was en hebben ze het treinstel om die reden naar Libie gezonden. ;D


Richard

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8454
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #447 Gepost op: 23 January 2013, 16:18:01 »
Ik zie van meerstadts oogjes vooral glinsteren bij de mededeling dat ze de stellen al 20% goedkoper hebben als alles toch nog doorgaat...  :-X
Ja? Gezien de tijd die het al duurt is een korting van 20% naar mijn mening best redelijk.

Officieel is nooit bekend gemaakt hoe dat IC4-stel in Tripoli terecht is gekomen.
Of was jij stiekem bezig met een Deens treinstel dat we opeens in Libië moeten zoeken voor een raadplaatje? ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #448 Gepost op: 23 January 2013, 16:26:11 »
Qua matrieel wil nsh duidelijk voor een duppie op de eerste rang zitten met de hoge concessiekosten die ze al hebben. 200% zeker dat ze liever de fyra toch nog neemt met doen alsof de problemen zijn opgelost en korting dan dat ze nog een paar jaar met 2800 en icr door moeten en 2x duurdere tgv of ice bestellen...  ::)

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #449 Gepost op: 23 January 2013, 16:32:00 »
Of was jij stiekem bezig met een Deens treinstel dat we opeens in Libië moeten zoeken voor een raadplaatje? ;)
@Rick: Ha ha! Je weet niet half waartoe ik in staat ben!   8)

Overigens hebben de Denen middels een schikking 300 miljoen euro teruggekregen (totale orderbedrag was 675 miljoen euro). Dat lijkt heel mooi en het is ook een fors bedrag, maar inmiddels moet DSB zélf de treinen dienstvaardig zien te krijgen. Daarvoor had DSB capaciteit te kort en heeft het werkplaatsruimte moeten inhuren bij Bombardier in Randers en zelfs extra personeel moeten aannemen.

Ik mag toch aannemen dat Bert Meerstadt dit verhaal ook kent...

mvg,
Gert