Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Raadplaatje door R1954
Vandaag om 18:46:34
fotowedstrijd 2025 door Reinout van Rees
Vandaag om 18:45:40
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Marc tramt
Vandaag om 18:43:07
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door Joz
Vandaag om 18:39:49
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 18:38:31
Invoering SGNS containerwagens bij NS door ES44C4
Vandaag om 18:37:53
Piko 2025 door Ferdinand Bogman
Vandaag om 18:16:15
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door verst107
Vandaag om 18:03:37
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Rondom Charlois door 741230
Vandaag om 17:43:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 17:26:15
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:05:52
Zelfgemaakt BiDiB modules door AlbertG
Vandaag om 16:57:24
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:34
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 14:33:44
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond door Gerard van de Weijer
Vandaag om 14:29:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:22:47
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:26
Stottering Piko 98551BD door bellejt
Vandaag om 13:39:10
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 13:23:41
Acme nieuwe ICNG door virmfan
Vandaag om 12:00:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:38:15
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III door Peter.D
Vandaag om 11:35:18
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 668997 keer)

Andre Pronk

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
    • Andre Pronk Flickr foto's
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #225 Gepost op: 18 January 2013, 20:32:21 »
""Kaper zegt dat reizigers nu naar Brussel met de Thalys kunnen reizen"

Effe vergeten te zeggen dat een enkeltje bijna 70 euro kost ten opzichte van de Fyra.
Ik mag extra dokken om komende week naar Brussel te reizen.  >:(

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #226 Gepost op: 18 January 2013, 21:25:12 »
Ik plet ervoor om maar weer de reeks 15 van stal halen, geen atb en wel geschikt voor alle benodigde spanningen, dus geen last van beperkingen door de beveiliging.

U kent blijkbaar de IL&T-veiligheidsjihadisten niet? Alleen al het suggereren dat er wel met ATB-loos materieel gereden kan worden is in die kringen genoeg om bij de enkels afgezaagd te worden... om over de juiste smaak qua ATB maar te zwijgen.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7178
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #227 Gepost op: 18 January 2013, 21:31:27 »
Tot 9 december jl reden er dagelijks loks met rijtuigen heen en weer tussen mokum en brussel.
Die dingen zijn toch niet allemààl al gesloopt?

Kán de NS dit niet oplossen,of Wíl ze het niet?

De vraag stellen is hem beantwoorden...
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #228 Gepost op: 18 January 2013, 21:37:31 »
Volgens mij zijn al die Oostenrijkse rijtuigen allemaal juist teruggezonden naar Oostenrijk.
Of bedoel je die rijtuigen niet?

mvg,
Gert

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #229 Gepost op: 18 January 2013, 21:38:05 »
Die zag ik vandaag ook rijden. Met reizigers.
Mocht je zonder toeslag in.

Gr, Bert

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6800
  • Spaar ze allemaal.
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #230 Gepost op: 18 January 2013, 21:53:07 »
Die vrouw was net ook in het journaal, wat een tuthola zeg. Belang reizigers dit bla bla, politiek verantwoord verhaaltje. Gewoon toegeven dat ze alleen uit zijn op winst en de reizigers hun geen bal kunnen schelen, dat blijkt wel ui deze hele farce.

Hè heb ik haar weer gemist, dat is toch dat tiep wat altijd lachend de reizigers loopt te schofferen?, die sketches van haar zijn top amusement  (y).

Er zitten gewoon véél te weinig managers bij de NS dat is wel duidelijk. :P

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 379
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #231 Gepost op: 18 January 2013, 21:58:55 »
Concurrentie is juist iets wat bevorderd is om de prijs laag te houden. Want marktwerking wordt als oplossing voor alle problemen gezien. Een beetje overheidssturing is helemaal niet zo slecht maar tegenwoordig een vies woord geworden, kijk maar naar geplande nivellering in de zorgpremie. Half Nederland viel er over dat rijk Nederland een paar tientjes per maand meer zou moeten betalen en arm Nederland een paar tientjes minder, foei, dat kan niet de bedoeling zijn :S

Die nivellering in de zorgpremie leverde netto niets op en aangezien 'zorg' iets is dat iedereen draagt, is dezelfde prijs voor iedereen niet meer dan fair. Maargoed, da's een andere discussie. ;)

Marktwerking en concurrentie zou kunnen werken als partijen ook genoodzaakt zijn te concurreren om te kunnen overleven. Dat is niet het geval. Kijk naar de energiemarkt: de prijzen zijn niet gezakt, maar gestegen. Aangezien er maar weinig aanbieders zijn en die aanbieders toch wel beschermd worden is er geen enkel probleem. Ze kunnen niet failliet gaan omdat er anders te weinig verschillende energiebedrijven over zouden blijven. Dan zou het uitmonden in een monopolie en is het cirkeltje rond. Niemand hoeft zich dus zorgen te maken of de prijs omlaag te halen. Enige dat zo'n bedrijf hoeft te doen is de kosten zo ver mogelijk knijpen en de inkomsten daarmee zo hoog mogelijk houden. Concurrentie werkt niet zondermeer als er meerdere partijen zijn. Er moet wat te halen zijn en dat is er niet.
Duits en Nederlands tp III-IV-V DCC

Henk H.

  • Offline Offline
  • Berichten: 204
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #232 Gepost op: 18 January 2013, 22:01:33 »
Een soap... dat ist.

Ik heb ook zo gelachen om die minister in België die het een 'Aldi-trein' noemde.
Jammer, want zij verkochten net als de Lidl wel eens PIKO startsetjes.
Dat kun je niet maken! Dat spul loopt prima!
De Fyra heeft meer van de oude LIMA/Jouef kwaliteit. Het vonkt en hapert.
Misschien vuile rails de oorzaak??? ;D

Kan maar zo...
Door voor de trein te springen krijg je echt je leven niet weer op de rails...

NSTim2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 88
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #233 Gepost op: 18 January 2013, 22:02:09 »
Breaking News:

Ansaldo Breda stuurt 30 monteurs naar Nederland......

http://nos.nl/artikel/463508-fyramonteurs-naar-nederland.html
« Laatst bewerkt op: 18 January 2013, 22:08:51 door NSTim2008 »

Sparrow

  • Offline Offline
  • Berichten: 980
    • Treinen Fotografie
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #234 Gepost op: 18 January 2013, 22:04:09 »
Breaking News:

Ansaldo Breda stuurt 30 monteurs naar Nederland......
Oei, nu al? :D

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 379
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #235 Gepost op: 18 January 2013, 22:04:26 »
En wat gaan die monteurs dan doen? Hier op vakantie? ;D
Duits en Nederlands tp III-IV-V DCC

Henk H.

  • Offline Offline
  • Berichten: 204
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #236 Gepost op: 18 January 2013, 22:05:12 »
Das vast omdat hun naam (nog) zo pontificaal op de neus staat... ;D
Door voor de trein te springen krijg je echt je leven niet weer op de rails...

HP TEE

  • Offline Offline
  • Berichten: 79
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #237 Gepost op: 18 January 2013, 22:10:13 »
Wel leuk trouwens deze berichtgeving, aangezien die vandaag gewoon reed...

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 657
  • Periode III - heden
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #238 Gepost op: 18 January 2013, 22:20:42 »
De Fyra heeft meer van de oude LIMA/Jouef kwaliteit. Het vonkt en hapert.
Misschien vuile rails de oorzaak??? ;D

Kan maar zo...
Lima...was dat niet....euh....euh.....Italiaans?
Ergens zie ik een gelijkenis.
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #239 Gepost op: 18 January 2013, 22:30:31 »
Die railjet dan? Die haalt 230.

Dat is geen treinstel. NS heeft een voorkeur voor treinstellen. En het rijdt geen 250 km/u. Bovendien was een trek-duw-trein die sneller dan 200 km/u rijdt op het moment van de bestelling geen bewezen technologie.

Citaat
Je had toch ook al de Thalys tussen Amsterdam en Antwerpen en Brussel, aangevuld met de beneluxtrein. Wat was daar nu mis mee?

Thalys = TGV = te duur. Beneluxtrein is te traag. Het ding moest immers 250 km/u rijden.

Citaat
Volgens mij was het alleen om extra geld te kunnen verdienen.

Volgens mij moet je eens andere argumenten gaan zoeken, want ze zijn nogal politiek getint.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40