Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Nullem
Vandaag om 10:48:03
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
Vandaag om 10:44:20
Microstepper motoren voor armseinpalen door Bert Senden
Vandaag om 10:41:57
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Martijn1974
Vandaag om 10:20:56
20 jaar BNLS door Simplex
Vandaag om 09:56:09
Roco Plan T door NL-modelspoor
Vandaag om 09:49:00
Raadplaatje door Josephes
Vandaag om 09:47:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 08:05:04
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:27:58
wisselaandrijving MTB door henk
Vandaag om 06:34:56
Roco 290 digtaliseren door Lobomotion69
Vandaag om 02:58:55
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
Vandaag om 00:26:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
05 July 2025, 23:59:25
Esu Ecos - Aansluiten en verdelen spanning over meerdere boosters door Peter.v.L
05 July 2025, 22:25:24
Bauarbeiten im gange door 741230
05 July 2025, 21:35:09
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
05 July 2025, 21:27:49
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
05 July 2025, 20:31:44
Foto's totaalreclame ICM door Kees-Jan
05 July 2025, 20:22:56
Station Roodeschool door Torikoos
05 July 2025, 20:14:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door moonlicht
05 July 2025, 19:59:52
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
05 July 2025, 19:53:58
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
05 July 2025, 19:26:58
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
05 July 2025, 18:24:10
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
05 July 2025, 18:15:32
3D/RM-IG: Mitchell's hoekje door Mitchell
05 July 2025, 17:13:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
05 July 2025, 16:57:27
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door MB6400
05 July 2025, 14:41:08
De Projecten van RetroJack door RetroJack
05 July 2025, 14:10:21
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
05 July 2025, 10:43:42
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
05 July 2025, 09:37:20
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 641933 keer)

eric10nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
    • OV Website
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #135 Gepost op: 07 January 2013, 18:23:20 »
Was er nou echt iemand vanuit gegaan dat die V250 stellen een goede dienstregeling kon gaan rijden.  Ze worden heel wat jaren te te laat geleverd en staan eerst jaren werkeloos aan de kant. Zijn ondertussen alle stellen er al?

Waarom moeten we in NL toch altijd het wiel opnieuw uitvinden. Thalys en ICE hadden zich toch al ruimschoots bewezen dus waarom niet daar mee rijden. Volgens mij ook nog eens veel makkelijker met verstoringen en andere problemen. Nu kan de ene trein wel naar Brussel en de andere niet.

Arriva heeft wel interesse maar dan wel met nieuwe treinen, waar willen ze die vandaan halen en wie gaat dat betalen.

Het hele project heeft al vele miljoenen aan belastinggeld gekost en is sinds 2006 klaar ondertussen is het 2013 en wat rijdt er nou voor al dat geld.

Ik ben niet tegen de HSL, vindt het zelf een goed initiatief maar op deze manier kan dit toch niet.
H0 (Fleischmann Profi), IB, Loconet, S88 en I-train

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #136 Gepost op: 07 January 2013, 18:39:28 »
Dat is nu het voordeel van aanbesteden.
Lekker niets voor weinig!!

Tinus.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22470
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #137 Gepost op: 07 January 2013, 19:42:00 »
Die club "Maatschappij voor beter OV" is een stelletje zonderlingen, die niets snappen van wat er nou echt gebeurt in de wereld; hun vele idiote en niet onderbouwde plannen hebben dat inmiddels wel aangetoond... Rover is tenminste nog enigszins realistisch in hun verhaal en plannen.


Die club ov is weinig meer dan één persoon die toevallig weet hoe je een persbericht aan de man brengt en de weg in de sociale media kent. Hij is een jaar of wat geleden met ruzie bij Rover vertrokken en sindsdien voert hij een eenmansguerilla tegen Rover en alle gevestigde ov bedrijven. Vast onderdeel van zijn plannen is dat andere bedrijven het moeten overnemen, maakt niet uit waar het over gaat.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2355
  • Bnlx treinendokter.
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #138 Gepost op: 07 January 2013, 20:06:23 »
Eric10NL
Citaat
"Waarom moeten we in NL toch altijd het wiel opnieuw uitvinden. Thalys en ICE hadden zich toch al ruimschoots bewezen

En eerder iets over waar Arriva mee zou gaan rijden:

Nou bv

Bron Arriva Uk, Cross Country Ltd.

Of iets geks van het moederbedrijf van Arriva...

Bron: Flickr "Xrispics"

Geen idee van de betrouwbaarheid en snelheid van de bovenstaande Arriva kandidaten ...

Jan-Peter

(zie net dat zelfs die HST met 240Kmh nog mee kan ;)
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #139 Gepost op: 07 January 2013, 20:08:16 »
Het is inmiddels helaas geen eenling meer, al is meneer Spithorst inderdaad wel de hoofdpersoon...
Wel is het duidelijk dat deze 'club' vooral goed is in het (andermans) geld over de balk smijten, gezien hun 'oplossingen'
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8105
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #140 Gepost op: 07 January 2013, 20:12:13 »
@Jan-Peter

Voordat die hier mogen rijden krijg je eerst nog het toelatingstraject.
Ben je ook wel weer ff verder.  8)

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1414
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #141 Gepost op: 07 January 2013, 21:00:19 »
En dat vat ik nu niet. Dat nu de €U nog niet in staat is geweest om al die prestige bureaus 1 €eropese toelating te organiseren. Voor auto's is dat ook gelukt en als spoormateriaal de grens mag/kan oversteken zou dat toch ook volgens gelijke normen moeten gaan.
Maar macht delen is moeilijk.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #142 Gepost op: 08 January 2013, 16:29:42 »
Zolang niet alle landen dezelfde beveiliging, spanningssysteem en profiel van vrije ruimte hebben zal dat moeilijk centraal aan te sturen zijn. Al wordt er achter de schermen ondertussen wel gewerkt om de procedure te versimpelen; gehoord tijdens een IL&T workshop afgelopen december over de nieuwe regelgeving.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #143 Gepost op: 08 January 2013, 16:49:47 »
Nee hoor, gewoon 1 organisatie waar je je loc of treinstel neerzet. Deze test ze dan, op een eigen testparcours of op in elk land zelf. Per land/systeem 1 vaste testprocedure, 100% gedocumenteerd. De organisatie zet dan na de test per land/systeem zijn stempeltje "goedgekeurd/afgekeurd" en na luttele weken heb je een voor heel Europa geldig certificaat waarin duidelijk staat waar wel en waar niet toegelaten.
Zo simpel zou het kunnen zijn.

Maar ja, dan krijg je weer een Europese aanbestedingsprocedure om die organisatie te selecteren.......
zal 't wel een Italiaanse organisatie worden, die het dan niet blijkt te kunnen  :-[
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #144 Gepost op: 08 January 2013, 16:51:19 »
Waarom moeten we in NL toch altijd het wiel opnieuw uitvinden. Thalys en ICE hadden zich toch al ruimschoots bewezen dus waarom niet daar mee rijden. Volgens mij ook nog eens veel makkelijker met verstoringen en andere problemen. Nu kan de ene trein wel naar Brussel en de andere niet.

We moeten hier steeds opnieuw het wiel uitvinden omdat 'we' het ooit nodig vonden alle productie naar lagelonenlanden te exporteren en ons hier te gaan richten op kennis. Die lege huls van nonsens gevoed door wetenschappelijke kul wordt in stand gehouden door vriendjespolitiek en exorbitante salarissen en de zogenaamde noodzaak dat deze mensen op die post zitten. Ze hebben zich op een vreselijke manier onmisbaar gemaakt. Jammere is dat wij (de simpele belastingbetaler) er voor moeten opdraaien. Neem ook maar niet aan dat één van die idioten die met dit falend project te maken heeft privé en/of zakelijk ook maar één km met de trein gaat... ;)
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #145 Gepost op: 08 January 2013, 16:57:58 »
@Hammondman nee het lag wat anders : NS wilde per se iets speciaals ontworpen hebben en geen toonbank spul; Siemens wilde de ICE niet customizen voor NS en Alstom de TGV ook niet...
Het heeft niets te maken met het niet kunnen bouwen, maar de expliciete wens 'anders' te zijn.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #146 Gepost op: 08 January 2013, 17:06:15 »
Is geen kwestie van wiel opnieuw uitvinden. Ansaldo Breda heeft gewoon de beste aanbieding gedaan (= waarschijnlijk laagste prijs) in de aanbesteding van de treinstellen door HSA. En zo'n aanbesteding is nu eenmaal verplicht.
Dat er in het contract, en dus ook al in de aanbestedingsvoorwaarden, niets geëist of geregeld is voor de situatie dat Ansaldo Breda niet goed presteerd (lees: niet op tijd werkende treinen aflevert) is niet hun schuld, maar 100% die van HSA. HSA wilde waarschijnlijk voor het spreekwoordelijke dubbeltje op de eerste rang zitten, maar zit nu met de problemen en probeert die door de overheid te laten financieren (minder betalen voor de consessie, financiële injectie, onderhandse overname door de NS of zo iets) "want we kunnen door problemen - die ze zelf mede veroorzaakt hebben - nog niet rijden en dus vallen onze inkomsten uit de kaartverkoop tegen". Wat een huilie-huilie club zeg.

Wat betreft dat customizen, nee Siemens en Alstom wilden dat niet voor het bedrag waar Ansaldo Breda voor aanbood.......
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #147 Gepost op: 08 January 2013, 20:46:19 »
Ja, maar degene die de keuze maakt om iets 'anders' te willen is nou juist een persoon die A: nooit met de trein reist, B: niet weet hoe je zo'n ding moet besturen, C: niet weet hoe je zo'n ding moet onderhouden en D: niet weet welke infrastructurele veranderingen nodig zijn om dat ding dat zo fijn 'anders' is überhaupt te laten rijden. Ik denk niet dat het de keuze van een machinist zou zijn geweest om die roze kruimeldief aan te schaffen. ;) Jammer dat aanbestedingen altijd gaan over de prijs, niet over de kwaliteit.

Aanbestedingen hebben over het algemeen nog nooit gewerkt. Men zet dan op papier "we willen een Mercedes Benz E-klasse", vervolgens kopen ze een Dacia Duster (leuke vergelijking met de kruimeldief) en gaat zich dan afvragen waarom de Mercedes van de buurman er toch anders uitziet, wel functioneert en niet compatibel is. Laat staan: je buurman kan je niet eens helpen met een handleiding. Vervolgens moet van die Duster een E-klasse gemaakt worden (dan staat het ding dus een tijd aan de kant) en vervolgens hebben we dan iets dat zou moeten lijken op een E-klasse met de betrouwbaarheid van een Duster voor de kosten van een Maybach. Ondertussen hebben we de lui die verkeerd advies gegeven hebben nog even weggestuurd met een bedankje (plus een paar ton) omdat ze zich zo hebben ingespannen. Dat is aanbestedingen in een notendop. (y)
« Laatst bewerkt op: 08 January 2013, 20:50:40 door Hammondman »
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #148 Gepost op: 08 January 2013, 20:53:51 »
Thanks Hammondman! Dankzij jou vandaag toch nog gelachen.  :)
Prachtig vergelijk. 

mvg,
Gert

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #149 Gepost op: 08 January 2013, 20:58:22 »
Haha, mooi! ;D (y)
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)