Doel:€250.00
Donaties:€95.00

Per saldo:€-155.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-10-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 19:11:23
Arcomora: ARLOCO bezetmelder door **Jelle**
Vandaag om 19:05:08
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 18:57:58
Toen was geluk nog heel gewoon door Ronald1974
Vandaag om 18:41:55
Raadplaatje door Alfred O
Vandaag om 18:39:53
NS modelbaan Hoekdam H0 door Ronald1974
Vandaag om 18:37:57
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. door NS264
Vandaag om 18:22:13
Brawa 1162, containerkraan. Info gezocht aansluitingen door L.Plouvier
Vandaag om 18:21:46
Groterdamse projecten door cor_b
Vandaag om 18:00:46
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 17:50:43
Bouw Beel + "wat reed er achter de Beel" door NS8714
Vandaag om 17:48:30
Erik de Zwart lanceert platform over treinen. 24trains.tv door 44
Vandaag om 17:37:44
Eifelgeschiedenis door Reinout van Rees
Vandaag om 17:36:29
Pimpen van Audi 80 (mijn eerste auto) door Dave.......
Vandaag om 17:33:53
EC Berner Oberland, samenstelling gezocht (draadje 2) door R.C.Grootveld
Vandaag om 17:27:54
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door tothebeach
Vandaag om 17:17:53
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 17:09:43
Sonderzug van Centralbahn brandt deels uit door Bert van Gelder
Vandaag om 17:00:09
Let it Snow...... H0e 70x45 door Sven
Vandaag om 16:51:37
Atlas G3/3 ombouwen naar rijdend model, enkele vragen.. door Sven
Vandaag om 16:49:26
Welke besturingssoftware kies ik? door henk
Vandaag om 16:32:37
Tegelpatroon voor perrons door Remunj
Vandaag om 16:27:33
Rautenhuis Digital, Nederlandse vertaling ‘systemhandbuch’ gezocht. door Metal Henkie
Vandaag om 16:06:26
Van Swarzach naar Swarzburg door Wim Vink
Vandaag om 16:04:53
Sluitlichten in Zweden door André 1976
Vandaag om 15:28:23
Baanplan voor herbeginner met een Fleischman H0 door Wim Hesselink
Vandaag om 15:22:44
Zoutkamp 1921 - 1942 door Zilte
Vandaag om 15:13:04
Mat 54 in Schaal 0 door Mitchell
Vandaag om 15:00:20
Zijn alle stoomlok nummerschilden allemaal even groot? door dwem
Vandaag om 14:46:31
Uit en Thuis, de bouw door Klaas Zondervan
Vandaag om 14:27:54
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 428496 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 10456
    • sleutelspoor
De soap die Fyra heet
« Gepost op: 09 oktober 2012, 15:44:15 »
Schultz totaal genegeerd door Belgische collega Magnette

Het vervolg op bovenstaande;

19 juli 2012
Minister Schultz van Infrastructuur is helemaal klaar met haar Belgische collega Paul Magnette, De bewindsman negeert haar volkomen en reageert niet op haar mail en telefoontjes. Wat minister Schultz ook probeert, of ze hem nu belt, mailt of schrijft, Magnette geeft hardnekkig niet thuis. Aanleiding voor deze ijzige ruzie tussen de ministers is onenigheid over een Fyra-treinstel. Sinds het nieuwe HSL-traject door het Groene Hart in gebruik is genomen, gieren de hogesnelheidstreinen Den Haag voorbij. Dat is tegen het zere been van de ambtenarenstad die enkele jaren geleden bij het rijk heeft bedongen dat er tussen Den Haag en Brussel een rechtstreekse verbinding moet komen. Om dit uit te voeren, zou België een extra Fyra-treinstel bestellen, maar tot nog toe is dat nog niet gebeurd. Schultz wilde Magnette aan deze afspraak herinneren en liet daarvoor geen modern communicatiemiddel ongebruikt. De NMBS, die het treinstel moeten bestellen hebben eerder al duidelijk gemaakt hier geen heil in te zien omdat het volgens de Belgen geen rendabele lijn kan zijn. Maar de spoorwegen lieten weten het treinstel toch te bestellen als ze daarvoor opdracht krijgen van Magnette die als minister over alle overheidsbedrijven gaat. De ruzie staat overigens niet op zichzelf. De afgelopen jaren liepen de gemoederen over verschillende onderwerpen hoog op. Zo verweten de Belgen Nederland dat het de uitdieping van de Westerschelde traineerde, die het mogelijk moest maken dat de grotere zeeschepen naar de haven van Antwerpen kunnen varen. Nu de uitdieping heeft plaatsgehad, dreigen de Belgen Nederland voor de rechter te slepen omdat de Zeeuwse Hedwigepolder nog niet onder water is gezet. Volgens de Belgen hoort dat ook bij de afspraak. Ook is de ruzie over het doortrekken van een spoorlijn tussen België en Duitsland nog steeds niet beslecht.
Vandaag, 9 oktober het vervolg van deze soap
In een brief aan de Tweede Kamer schrijft ze dinsdag dat ze juridische stappen overweegt tegen NMBS. Schultz probeerde al enige tijd om met de Belgische minister van Overheidsbedrijven Paul Magnette te overleggen over de hogesnelheidsverbinding tussen Den Haag en Brussel (via Breda). Dat overleg had na veel aandringen afgelopen week plaats, maar verliep niet bevredigend, aldus Schultz. Magnette liet weten dat hij geen geld heeft om afspraken uit 2005 na te komen. Ook willen de Belgen niet meewerken aan een tussenoplossing waarbij een snelle trein zou gaan rijden tussen Breda en Antwerpen. De huidige verbindingen Amsterdam-Antwerpen v.v. verdwijnt in december. Nu daar geen goed alternatief voor beschikbaar komt zijn reizigers uit Zeeland aangewezen op de stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen.
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2012, 15:09:19 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

nighttrain1

  • Powered bij Oltronix; 2x300VA & plaatser moeilijkste raadplaat 2013
  • Offline Offline
  • Berichten: 4047
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1 Gepost op: 09 oktober 2012, 16:14:14 »
Dwarsliggers!
Groeten Richard, nighttrain

2012-2019*****

Bouw: Modelbaan & modulebakken

scalefreak

  • Offline Offline
  • Berichten: 100
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #2 Gepost op: 09 oktober 2012, 17:47:27 »
lol
Dit zeggen wij al jaren over het franstalige gedeelte van ons land ,en rara waar woont Paul ?

Tom
« Laatst bewerkt op: 09 oktober 2012, 18:03:39 door JeroenJens »

krimson

  • Offline Offline
  • Berichten: 23
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #3 Gepost op: 09 oktober 2012, 18:02:49 »
 ;D
Nederlandse baan C-rail tijdperk IV/V Project Kaamelingen


Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #4 Gepost op: 09 oktober 2012, 18:35:46 »
O jee, dat wordt algehele mobilisatie in Zeeland!   ;D

Ik vrees dat alle wapentuig (en dat is géén contradictio in terminis voor de oplettende lezertjes) dat nog in Woensdrect paraat staat gericht wordt op Doel (een treffender (!) naam was bijna niet te verzinnen)...

Kortom: Iets met glazen water en stormen. En ook iets met sop en geiten en kool.

mvg,
Gert

Herman2012

  • Offline Offline
  • Berichten: 17
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #5 Gepost op: 10 oktober 2012, 11:02:41 »
Kan me best voorstellen dat die Belgen dwars liggen.

Die Fyra is zo ongelooflijk spuuglelijk, zo'n lelijk ding wil je gewoon niet in je land zien. Dat is pure horizonvervuiling.

Zeker in een land als Belgie dat bekend staat om zijn ruimtelijke ordening, alles wordt in Belgie met een grote nauwkeurigheid en respect voor de bestaande omgeving zorgvuldig ingepast :)

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 632
    • DPhoto
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #6 Gepost op: 10 oktober 2012, 11:04:09 »
Denk je nou echt dat ze dwars zitten omdat ze 'm misschien niet mooi vinden?  :-X

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 3713
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #7 Gepost op: 10 oktober 2012, 11:16:45 »
Nee dit is de soap die internationale politiek heet...

Dat het om een trein/niet-ontpolderde polder/uitgebaggerde Schelde gaat is slechts bijzaak. Of de trein mooi of lelijk is doet er evenveel toe als of de minister mooi of lelijk is (om het even welke minister)
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Kees (NS Blokpost 54 Bruntendijk, Friesland)

  • Bruntendijk gelegen aan de Jankelijn.
  • Offline Offline
  • Berichten: 1319
  • Kan het nog "Nederlandser" ?
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #8 Gepost op: 10 oktober 2012, 11:38:17 »
Als je dat 'is' nou eens aanpaste in 'vind ik'. Want smaken verschillen en ik vind het ontwerp juist wel iets hebben.

Eelco

Leg mij eens uit wat er mooi is aan de Fyra.
De lengte van de pijl maakt niet uit. Wel het doel wat je kiest.

Breng eens een bezoekje aan mijn Topic:
Bruntendijk gelegen aan de Jankelijn.

Groeten vanuit "NS Blokpost 54" IJlst (Friesland)
Kees

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18407
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #9 Gepost op: 10 oktober 2012, 11:42:37 »
Alles, sinds de Koplopers is er niet meer zoveel karakter op de rails gezet. Het comfort is trouwens ook drie keer beter dan in die afgeragde ICR rammelbakken.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4296
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #10 Gepost op: 10 oktober 2012, 11:42:45 »
t mooie aan de Fyra is dat iedereen er over praat en een mening heeft:)
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

NS8714

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 9480
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #11 Gepost op: 10 oktober 2012, 11:45:04 »
ik vind de vormgeving van de kop aansprekend. Het wijkt af van wat er doorgaans aan eenheidsworsten over het spoor rolt en is daarmee voor mij erg aansprekend. Je zou het in zekere zin avant-gardistisch kunnen noemen, wellicht met een referentie aan een van de grootste Russische dichters 'een klap in het gezicht van de publieke smaak'.

Eelco
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.modulebaan.nl Dit jaar op OnTraxs :)

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 399
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #12 Gepost op: 10 oktober 2012, 11:52:02 »
Wie een beetje verstand van vervoersstromen heeft en mogelijkheden van de trein zou pleiten voor een verbinding denhaag-parijs en een thalys bestellen (of gewoon een paar slagen ipv naar amsterdam naar gvc...

NS8714

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 9480
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #13 Gepost op: 10 oktober 2012, 11:55:17 »
Thalys bestellen klinkt leuk, maar Europa kent aanbestedingsregels...
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.modulebaan.nl Dit jaar op OnTraxs :)

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 382
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #14 Gepost op: 10 oktober 2012, 11:57:07 »
Tja, Fyra is een gevalletje 'stronteigenwijs'. Als ze nou gewóón Thalys/ICE spul hadden georganiseerd ipv dit Italiaanse fiasco reden die treinen tenminste al. Dat is beproefde technologie die het over het algemeen goed doet en ook makkelijker aansluiting geeft tot het internationale spoorwegnet dat verder gaat dan Emmerich en Brussel. Maarja, hier moest zo nodig iemand het wiel opnieuw uitvinden en nu zijn we inmiddels van een driehoek tot een vijfhoek gekomen. Vooruitgang heet dat. ::)

Zou me niks verbazen als die lelijke wit/rood/roze mormels binnen no-time van het spoor verdwijnen. Italianen en elektronica is nu eenmaal een ongelukkige keuze... ;)

Thalys bestellen klinkt leuk, maar Europa kent aanbestedingsregels...

Inderdaad: een Europese aanbesteding. Dat is een statistisch l*lverhaal dat gewonnen wordt door degene die de meest onrealistische begroting kan aandragen met de grootste kosten achteraf. ;)
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)