Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bauarbeiten im gange door tijgernootje
Vandaag om 12:29:54
Spoor 1 nem of finescale door rjr
Vandaag om 12:18:05
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 12:17:40
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe door tijgernootje
Vandaag om 12:16:43
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door puntenglijder
Vandaag om 12:16:18
Raadplaatje door henk
Vandaag om 12:14:30
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 11:14:23
Nedersaksenlijn in Nederland. door Hans Reints
Vandaag om 11:05:38
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 11:03:46
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:39:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door roco
Vandaag om 10:38:10
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 10:19:14
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 09:53:06
Lima IRM pimpen door 008200
Vandaag om 09:45:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wim Rosbender
Vandaag om 08:58:17
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 08:26:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:10:49
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Bahn-AG
15 July 2025, 23:19:44
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
15 July 2025, 23:16:36
Sikje 225 door Huup
15 July 2025, 23:04:23
Spoor- en tramweg parafernalia door MathynK
15 July 2025, 22:37:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
15 July 2025, 21:09:01
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
15 July 2025, 20:54:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
15 July 2025, 20:50:24
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
15 July 2025, 20:14:32
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door spoorijzer
15 July 2025, 19:25:40
Boek over de oorsprong NS 500/600 door Eucalypta
15 July 2025, 19:25:03
Nachttreinen Oost Europa door Bor de Wolf
15 July 2025, 18:00:32
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jeroen Water
15 July 2025, 15:51:48
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2) door Scratchbuilt
15 July 2025, 15:42:48
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 643023 keer)

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3570 Gepost op: 18 July 2016, 00:37:10 »
De Italianen kunnen toch echt wel zeer geavanceerde treinen bouwen, ook voor hoge snelheid:Klik

Jeanne

  • Offline Offline
  • Berichten: 231
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3571 Gepost op: 18 July 2016, 23:08:57 »
En de toenmalige firma die deze treinen maakte maakt nu deel uit van Alstom.  ;-)
Jeanne Kok

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3572 Gepost op: 19 July 2016, 08:30:44 »
Dus ze zetten er een andere kop op, en verkopen het als Coradia Liner V 200 opnieuw aan NS?  ;D
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8468
  • Spoor N
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3573 Gepost op: 19 July 2016, 10:05:48 »
Opnieuw? Fiat Feroviaria is niet de bouwer van de V250.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3574 Gepost op: 28 July 2016, 12:26:04 »
Idd. En de Fiat HST "Pendolino's" rijden ook met succes over het Kanaal onder de Virgin Trains vlag.
Met de milleniumwissel is treinenproducent Fiat idd overgenomen door Alstom.
De 'Tilting' Virgin Pendolino 390 Class is ontworpen voor snelheden tot 225 km/u. En rijdt commerciëel 200km/u
https://www.youtube.com/watch?v=nhVTpnSbOE4

En die zijn een pak steviger gebouwd dan de Fyra. En met deze 390 Class is Sir Branson best tevreden mee.
Een kleine 10 jaar terug was er een grote Crash ten gevolge van de infrastructuur.
En dankzij het allert reageren van de bestuurder en de stevige bouw van het treinstel zijn de gevolgen beperkter geweest dan verwacht:
https://www.theguardian.com/uk/2007/feb/25/transport.world
https://www.youtube.com/watch?v=2agnBJv8iys

(opnieuw:) Ansaldo Breda van de Fyra is overgenomen door Hitachi: Na de positieve ervaringen met hun 395 Class 'Javalin' Hst's op de lijnen van Kent naar Londen, die op de HSL1 lekker tussen de Eurostars door snellen. Heeft Hitachi op vraag van de Britten!!! De nieuwe HST stellen ontworpen voor de HSL 2 ten noorden van Londen en de lijnen richting het westen. Een deel wordt Hybride bi-mode en een deel enkel elektrisch. De eerste testen over het Kanaal zijn begonnen. Virgiin Trains is ook 1 van de eersten die met de 800 Class HST's gaan rijden.
South Eastern "Javalin" 395 Class: https://www.youtube.com/watch?v=SKJuxvdCysI
Virgin Trains "Azuma" 800 Class: https://www.youtube.com/watch?v=fSXl4kQbuR4
Great Western Railways 800 Class: https://www.youtube.com/watch?v=OuLJq7S0kDw

Gr,
Jan


« Laatst bewerkt op: 28 July 2016, 12:48:08 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Deetrein

  • Online Online
  • Berichten: 1655
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3575 Gepost op: 13 December 2016, 00:56:07 »
Is er iemand die Italiaans kent?

Er lijkt weer beweging te komen in de V250

http://www.ferrovie.it/portale/articoli/4389

mvg, Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

NSTim2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3576 Gepost op: 13 December 2016, 03:30:51 »
In krom Google translate Nederlands  ;D

ROME - zou binnenkort Trenitalia de elektrische treinen Fyra V250, oorspronkelijk gebouwd voor Nederland door AnsaldoBreda. De onderhandelingen aan de gang tussen de onderneming FS en Finmeccanica Group, eigenaar van formeel de treinen na de verkoop van de fabrikant AnsaldoBreda Hitachi Rail Italië.
De eerste 9 van de 16 in opdracht V250 treinen (plus 3 voor de Belgische spoorwegen), kwam in Nederland vanaf 2009 en na een lange pre-operatie waarbij ze geprobeerd om een aantal technische problemen op te lossen, in dienst in het najaar van 2012 worden ingetrokken in januari 2013, na iets meer dan een maand van de activiteiten. Het resultaat was een geschil tussen de Nederlandse Spoorwegen NS en AnsaldoBreda, maart 2014 afgesloten met de fabrikant die overeengekomen om leveringen op te schorten en al eerste 9 treinen in Nederland in te trekken (zie spoorlijn Nieuws van 2014/03/18 en spoorwegen Nieuws van 2014/09/09 ).
Terug in Italië, een van de V250 is ook uitgevoerd enkele tests op de AV Milano - Torino lijn in juni 2014 (zie spoorlijn Nieuws van 24/06/2014 ).
Met een capaciteit van 546 zetels in de huidige configuratie, een lengte van 209 meter en een maximum snelheid van 250 km / h, moeten ze vallen in de handen van Trenitalia de V250 kan dienst uit te voeren op de Italiaanse hogesnelheidslijnen en post-infrastructuur, en kan aangedreven bij 25 kV - 50 Hz AC of 3 kV DC.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22495
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3577 Gepost op: 13 December 2016, 07:11:51 »
Stond een paar dagen geleden iets over in NRC.
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/12/08/fyra-trein-kan-op-hogesnelheidsnet-italie-gaan-rijden-5707400-a1535693

Zou toch wel een giller zijn als die dingen de komende 20 jaar probleemloos hun ritjes maken.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3578 Gepost op: 13 December 2016, 08:48:02 »
Komt mijn voorspelling dan toch nog uit?
"Het enige land waar AnsaldoBreda materieel goed functioneerd is Italië. Kan AnsaldoBreda die V250 niet aan FS/Trenitalia slijten?"
 ;D
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3579 Gepost op: 13 December 2016, 08:56:29 »
FS heeft de treinen vermoedelijk voor niet veel geld in handen gekregen of kunnen ze de treinen voor weinig geld inzetten. Ik heb mij altijd zorgen gemaakt over het feit dat de Belgen  weinig financieel risico liepen in het Fyraproject en dat  de Fyra wel een concurrent was van de Thalys waar ze veel meer geld in hebben gestoken. Het termineren van de Fyra zou hen enkel voordeel opleveren. 
« Laatst bewerkt op: 13 December 2016, 18:11:25 door MR »

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3580 Gepost op: 13 December 2016, 11:14:55 »
Stond een paar dagen geleden iets over in NRC.
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/12/08/fyra-trein-kan-op-hogesnelheidsnet-italie-gaan-rijden-5707400-a1535693

Zou toch wel een giller zijn als die dingen de komende 20 jaar probleemloos hun ritjes maken.
Daar zal dan eerst een smak geld tegenaan gedonderd zijn. ;)
Groeten Joop, machinist Lls

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3581 Gepost op: 13 December 2016, 18:04:36 »
Maar het sneeuwt wel in Noord-Italië in de winter, ook rond Milaan. (Met eigen ogen gezien tijdens mijn huwelijksreis.) Waar de Italiaanse treinen van toen overigens geen enkel probleem mee hadden.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

guest7823

  • Gast
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3582 Gepost op: 16 December 2016, 14:59:11 »
Wordt vervolgd ........

Het DSB verhaal



iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3583 Gepost op: 16 December 2016, 19:24:14 »
De Angelsax'en zijn alvast best tevreden met het spul dat" Hitachi Europe", de nieuwe eigenaar van Ansaldo Breda levert.
Na het succesverhaal met de oorsponkelijke Javalin HST's voor de HST diensten Kent-Londen, Mocht Hitachi de nieuwe HST treinen voor ten noorden en westen van Londen ontwerpen & leveren. En bestelde Abelion Scotland nieuwe stellen voor regionaal verkeer.
Na Great Western Railway, Virgin Trains, Tranpeninne Express, gaat nu ook Hull Trains voor de Bi-mode HST:
http://www.railwaygazette.com/news/traction-rolling-stock/single-view/view/pound60m-hull-trains-electro-diesel-train-deal-signed.html

Zal Hitachi / Ansaldo Breda met deze ervaringen een goede 'vervanger' voor de Fyra en op het vaste land kunnen maken?
« Laatst bewerkt op: 16 December 2016, 19:45:03 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Marc tramt

  • Online Online
  • Berichten: 10759
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3584 Gepost op: 16 December 2016, 20:03:10 »
De Javelins zijn in Japan gebouwd, en de nieuwe stellen worden in de splinternieuwe Hitachi fabriek in Newton Aycliffe gebouwd. Allemaal hebben ze Italië dus nooit gezien. Denk dat daar het succes zit.  8)
No dress rehearsel, this is our life.