Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Mischa
17 July 2025, 23:45:16
Piko 2025 door 5166
17 July 2025, 23:40:41
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
17 July 2025, 23:25:36
digitaal veranderd in 15 jaar door Blausee-Mitholz
17 July 2025, 22:59:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
17 July 2025, 22:57:41
Raadplaatje door Hlv53
17 July 2025, 22:56:03
DCM motor van Märklin demonteren. door Martijn193
17 July 2025, 22:11:30
Sikje 225 door Huup
17 July 2025, 21:51:52
De Projecten van RetroJack door RetroJack
17 July 2025, 21:20:38
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
17 July 2025, 21:13:10
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 July 2025, 21:11:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Gert Arkema
17 July 2025, 19:49:44
Station Roodeschool door Torikoos
17 July 2025, 19:40:08
Aachenau West door wob
17 July 2025, 18:05:46
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
17 July 2025, 16:20:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
17 July 2025, 15:28:50
Modeltreinexpress gesloten op 22juli2025 door VAM65
17 July 2025, 15:12:12
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
17 July 2025, 14:29:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MaraNCS
17 July 2025, 14:22:42
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Corné81
17 July 2025, 12:59:21
Railpro 607 door Bob11
17 July 2025, 12:53:23
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
17 July 2025, 10:39:09
LS Models / Models World 2021 door Benelux795
17 July 2025, 10:00:39
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
17 July 2025, 09:56:00
Lima IRM pimpen door Brouwersbaan
17 July 2025, 09:42:01
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door laurent
17 July 2025, 08:55:50
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 643258 keer)

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3540 Gepost op: 10 November 2015, 12:31:09 »
In het rapport van de Fyra-commissie, en die zullen het toch wel weten, kom ik niet tegen dat NS(FSC) te weinig gecontroleerd zou hebben. Misschien lees ik eroverheen?

Wel is men -terecht- uiterst kritisch over de maatregelen die zijn genomen nadat (herhaaldelijk) werd gerapporteerd dat zaken niet in orde waren. Tijdens de verhoren kreeg de projectleider De Leeuw hierover ook al een veeg uit de pan.

De conclusie die handelt over de controles:

Citaat
Zorgen over kwaliteit, beperkte mogelijkheid tot bijsturing
Tijdens het bouwproces heeft NSFSC ook zorgen over de kwaliteit van de
Fyra. AnsaldoBreda houdt zich volgens NSFSC niet aan afspraken, volgt
niet altijd de vastgelegde procedures en lost problemen niet structureel
op. De kwaliteitsinspecteurs van Lloyd’s, die namens NSFSC toezien op de
naleving van de koopovereenkomst door AnsaldoBreda, rapporteren alle
afwijkingen van de koopovereenkomst die zij tegenkomen. Zo rapporteren
zij dat het kwaliteitsmanagementsysteem van AnsaldoBreda niet altijd
wordt toegepast, terwijl dat systeem een kwalitatief goed bouwproces
moet garanderen. Maar meer dan rapporteren kunnen zij niet doen, vaak
tot grote ergernis van de kwaliteitsinspecteurs zelf. Ook medewerkers van
NedTrain zien dit. Zij stellen meerdere malen voor AnsaldoBreda te
ondersteunen met (technische) expertise. NSFSC en de NS-directie
besluiten echter niet te interveniëren in het bouwproces, omdat zij niet in
de verantwoordelijkheden van AnsaldoBreda willen treden. Er is immers
een turnkeyovereenkomst gesloten, waarmee de verantwoordelijkheid
voor het gebruiksklaar opleveren van deugdelijke treinen geheel bij
AnsaldoBreda ligt. Er zijn in de loop van de jaren volop signalen geweest
dat problemen niet opgelost worden. Doordat NS en NSFSC kiezen voor
een strikt juridische benadering van de samenwerking, komt een
oplossing niet dichterbij

De ILT staat helemaal los van NS en van controles van NS tijdens de bouw. Dus waarom je die erbij haalt?
Heußenstein : HO, DB 1957

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3541 Gepost op: 01 May 2016, 11:53:27 »
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

HAR 67

  • Offline Offline
  • Berichten: 779
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3542 Gepost op: 01 May 2016, 13:24:44 »
weet er iemand of er ook beelden zijn van de fyra zoals ze nu ergens staan in Italie?

Groet Harry

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4558
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3543 Gepost op: 01 May 2016, 15:16:34 »
Op Google Maps zijn ze te zien.

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2824
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3544 Gepost op: 01 May 2016, 18:56:16 »
Daar kan die troep mooi staan.

Cor

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3545 Gepost op: 01 May 2016, 19:40:07 »
Heb me altijd afgevraagd, had nedtrain niet de tijd moet krijgen om de Fyra op te lappen en rijklaar te maken of was dit onmogelijk?
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7563
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3546 Gepost op: 01 May 2016, 19:47:18 »
Er zijn maar twee bedrijven in Nederland die nog iets van deze Italiaanse troep hadden kunnen maken... Hollandia en TATA steel :)
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11642
    • Mijn fotoarchief
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3547 Gepost op: 01 May 2016, 19:49:19 »
Heb me altijd afgevraagd, had nedtrain niet de tijd moet krijgen om de Fyra op te lappen en rijklaar te maken of was dit onmogelijk?

DSB heeft een deal gemaakt met Ansaldo aangaande aan de DSB geleverde treinstellen: deel van de aankoopsom terug en DSB ging zelf aan de slag met de stellen. Volgens mij gaat het nog steeds niet helemaal perfect...

Eelco

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 971
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3548 Gepost op: 01 May 2016, 20:11:40 »
Maar het is wel behoorlijk stil vanuit Denemarken met betrekking tot die stellen. Maar we wachten het af of het ooit nog wat gaat worden.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11642
    • Mijn fotoarchief
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3549 Gepost op: 01 May 2016, 20:41:41 »
Oh, een deel van die stellen rijdt gewoon mee in de dienst hoor, ik zie ze vrijwel dagelijks. Maar een deel staat ook nog aan de kant/in de werktplaats. Dus blijkbaar was dit ook niet de oplossing.

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 119
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3550 Gepost op: 01 May 2016, 21:45:01 »
Benieuwd wat Hitachi er mee gaat doen, aangezien ze AB hebben overgenomen....
mvg Jan

HAR 67

  • Offline Offline
  • Berichten: 779
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3551 Gepost op: 01 May 2016, 22:03:48 »
Bedankt Daan

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8505
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3552 Gepost op: 01 May 2016, 22:13:29 »
Ga je zelf sleutelen aan iets waar garantie op zit?

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11642
    • Mijn fotoarchief
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3553 Gepost op: 01 May 2016, 22:20:41 »
Als je aangeeft af te zien van de garantie als je een flink deel van de aankoopsom terug krijgt, waarom dan niet?

guest7823

  • Gast
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3554 Gepost op: 02 May 2016, 09:19:07 »
De Deense stellen zijn min of meer bij Ansaldo weggehaald na veel gedoe en, tegen betaling, over de schutting gekieperd bij, uit mijn hoofd, Bombardier. Die hebben hun best er op gedaan en uiteindelijk ongeveer, wederom uit mijn hoofd, de helft van rijvaardig gekregen. De rest kon ook Bombardier niks meer mee.

Heeft allemaal in "Modern Railway" gestaan, maar zou ik terug moeten zoeken, als ik het al kan vinden, want dat traject loopt nog langer dat het Fyra verhaal.