Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 22:57:24
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
Karst Drenth
Vandaag
om 22:55:21
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0
door
grossraumwagen
Vandaag
om 22:53:04
Raadplaatje
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
door
orientexpress
Vandaag
om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar
door
Ronaldk
Vandaag
om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139
door
Bahn-AG
Vandaag
om 21:21:53
Sikje 225
door
Huup
Vandaag
om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS
door
Mark D.
Vandaag
om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
Vandaag
om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
arnaud-ns/htm
Vandaag
om 20:00:46
Rocky Rail 6400
door
gtw6016
Vandaag
om 19:57:35
Station Roodeschool
door
Eric B
Vandaag
om 19:28:50
Locatie van foto gezocht
door
odaoda
Vandaag
om 19:13:38
Aachenau West
door
Silvolde
Vandaag
om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Bob11
Vandaag
om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Railpassie
Vandaag
om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 16:14:37
Piko 2025
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:04:09
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia
door
hervé
Vandaag
om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 13:51:12
Lima plan E bankjes
door
grossraumwagen
Vandaag
om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 12:51:41
Railpro 607
door
henk
Vandaag
om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
Vandaag
om 12:17:39
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
De soap die Fyra heet
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
Vorige
-
Volgende
-
1
...
230
231
[
232
]
233
234
...
254
Omlaag
Auteur
Topic: De soap die Fyra heet (gelezen 644179 keer)
Remco vM
Offline
Berichten: 3239
Re: De soap die Fyra heet
«
Reactie #3465 Gepost op:
21 June 2015, 10:33:00 »
Zelfs een velaro heb ik al in Frankrijk gezien
Gelogd
mvrgr Remco
http://www.flickr.com/photos/rrvm1971/
Miljoenenlijn
Offline
Berichten: 327
Re: De soap die Fyra heet
«
Reactie #3466 Gepost op:
21 June 2015, 11:25:02 »
De Velaro,wordt overal waar het mogelijk ingezet om hun betrouwbaarheid te testen,want
de nieuwe Eurostar waar de Velaro is afgeleid heeft een mindere reputatie.
want de ICE eerste generatie lopen langzaam naar hun einde toe.
ICE in Frankrijk,ja kan,maar daar zeiden ze in München ICE werkplaats niks hierover.
Gr,
Jo
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 4052
Re: De soap die Fyra heet
«
Reactie #3467 Gepost op:
21 June 2015, 14:38:02 »
Dat is wel een heel warrig, aantoonbaar fout en onsamenhangend betoog.
Gelogd
Michel van den Hof
Offline
Berichten: 1490
Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: De soap die Fyra heet
«
Reactie #3468 Gepost op:
21 June 2015, 14:53:37 »
Even voor de duidekijkheid @ Miljoenenlijn.
ICE-3 = 15kV.
ICE-3M = 1.5 kV, 3 kV, 15 kV en 25 kV en o.a. toegelaten in B en NL.
ICE -3MF = 1.5 kV, 3 kV, 15 kV en 25 kV en OOK toegelaten in F (waar de F in de typeaanduiding ook voor staat).
De ICE-3MF en TGV-Duplex rijden samen op de dienst Parijs-Frankfurt.
Michel
(via mobiel)
Gelogd
Remunj
Offline
Berichten: 8110
Re: De soap die Fyra heet
«
Reactie #3469 Gepost op:
21 June 2015, 18:41:24 »
Citaat van: Remco vM op 21 June 2015, 10:33:00
Zelfs een velaro heb ik al in Frankrijk gezien
Omdat die al in Frankrijk is toegelaten
Gelogd
Gr.
Eric
Peter Korsten
Offline
Berichten: 8571
Re: De soap die Fyra heet
«
Reactie #3470 Gepost op:
21 June 2015, 18:43:44 »
En de ICE-3 is de Baureihe 403 (net als de Donald Duck trouwens), terwijl de ICE-3M(F) de Baureihe 406 is. De Velaro D is de Baureihe 407.
- Peter
Gelogd
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40
Miljoenenlijn
Offline
Berichten: 327
Re: De soap die Fyra heet
«
Reactie #3471 Gepost op:
21 June 2015, 21:51:46 »
Daar hoef je niet kwaad voor te worden,die info heb ik van de technicus die bij Siemens werkt waar ik een rondleiding heb gehad en me deze vraag schuldig bleef,niet meer en niet minder,weet alleen dat tot heden niet alle problemen zijn opgelost.
Bedankt voor de info,dit had ik eigenlijk van die technicus verwacht ,maar ja,
Gr Jo
Gelogd
Peter Korsten
Offline
Berichten: 8571
Re: De soap die Fyra heet
«
Reactie #3472 Gepost op:
21 June 2015, 22:18:07 »
Op zich is het wel zo handig om een uitspraak -vooral als het een complottheorie betreft- te staven voordat je die op een openbaar forum plaatst. Even googlen op "
ice3 gare de l'est
" levert pak 'm beet driekwart miljoen hits op.
- Peter
Gelogd
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40
Miljoenenlijn
Offline
Berichten: 327
Re: De soap die Fyra heet
«
Reactie #3473 Gepost op:
21 June 2015, 23:48:16 »
Hoi Peter,
Had er niet aan gedacht om dit te verifiëren,kan gebeuren,daarom bedankt voor de info,
gr
Jo
Gelogd
iarnrod
Offline
Berichten: 1620
Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: De soap die Fyra heet
«
Reactie #3474 Gepost op:
22 June 2015, 10:25:13 »
De NS dochter Abellio heeft alvast Hitachi stellen besteld voor hun Schotse concessie:
http://www.railwaygazette.com/news/traction-rolling-stock/single-view/view/abellio-and-hitachi-sign-scotrail-train-contract.html
En na de positieve ervaringen met de Javalin Hst's, was Hitachi de bevoorrechte partner voor het IEP programma om de nieuwe Hst's voor de lijnen ten noorden van Londen te gaan ontwerpen.
De eerste nieuwe Hitachi 800 Class HST om te testen is dan ook al over het Kanaal aangekomen.
http://www.bbc.com/news/magazine-31831603
http://www.hitachirail-eu.com/-class-800801-iep_140.html
Een deel van die HST stellen worden ook Hybride uitgevoerd om ook op de 'diesellijnen' te kunnen rijden.
Enne Oeps!:
http://www.railwaygazette.com/news/business/single-view/view/hitachi-agrees-to-buy-ansaldo-sts-and-ansaldobreda.html
Het is maar een kleine stap meer voor de Aziaten, om nu ook op het Europese vasteland voet aan de grond te krijgen. Alstom; Bombardier & Siemens mogen alvast hun,
allé borst nat maken!
Gr,
Jan
«
Laatst bewerkt op: 22 June 2015, 10:39:59 door iarnrod
»
Gelogd
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal
Peter Korsten
Offline
Berichten: 8571
Re: De soap die Fyra heet
«
Reactie #3475 Gepost op:
22 June 2015, 10:37:37 »
Eh... de buik vastmaken? Of de borst nat maken?
- Peter
Gelogd
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40
dh3201
Offline
Berichten: 2514
Re: De soap die Fyra heet
«
Reactie #3476 Gepost op:
22 June 2015, 12:02:41 »
Als Hitachi de productie maar niet door hun recente overname van AnsaldoBreda laat uitvoeren
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
S&TL
Offline
Berichten: 273
Re: De soap die Fyra heet
«
Reactie #3477 Gepost op:
05 July 2015, 09:28:52 »
Hoi,
In de soap mis ik eigenlijk vaak de discussie waarom Nederland voor een 'eigen' systeem is gegaan.
En dan bedoel ik waarom er niet is gekozen om contact te maken met de Fransen en de TGV lijnen door te trekken
naar Amsterdam. Met dezelfde techniek en gebruik van de TGV treinen technologie.
Of voor mijn part een vergelijkbare constructie richting Duitsland en dat met ICE.
Is dit om te voorkomen dat er 2 systemen in Nederland zouden rijden? Of wilde men kost wat kost een eigen platform? Om onafhankelijk te blijven van andere laden? Alles in het kader van de Europese eenwording.
Vincent
Gelogd
Peter Korsten
Offline
Berichten: 8571
Re: De soap die Fyra heet
«
Reactie #3478 Gepost op:
05 July 2015, 11:01:49 »
Eh? Een hogesnelheidslijn is simpelweg een spoorlijn waar de rails wat steviger en rechter liggen. Het 'systeem' waar je het over hebt, bedoel je dan TVM 430, het beveiligingssysteem voor Franse hogesnelheidslijnen? Dat heeft niet zo veel zin, want dan beperk je het soort treinen dat op die lijn kan rijden.
Bovendien kun je wel proberen om de beveiligingskat uit de Europese boom proberen te kijken, maar op een gegeven moment moet je toch een keuze maken en dan ligt ERTMS het meest voor de hand.
Twee systemen houd je toch; de treinen zullen toch ooit een station binnen moeten komen en daar ligt nog steeds ATB.
- Peter
Gelogd
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40
iarnrod
Offline
Berichten: 1620
Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: De soap die Fyra heet
«
Reactie #3479 Gepost op:
05 July 2015, 12:55:51 »
Ik zie hier niet echt een probleem. ETRMS wordt in de toekomst wellicht idd de algmene norm.
Het is gewoon een keuze maken en eventueel een bijkomend beveiligingssysteem op de stellen plaatsen:
Op de as Brussel - Luik - Aken - Keulen -
(Dusseldorf)
rijden de Thalystreinen en de ICE3 toch vrolijk dooreen op dezelfde lijnen? Zelfs jullie NS ICE's worden op die lijn tussen de Thalys PBKA's ingezet.
De Thalys PBKA stellen kunnen dus wellicht reeds beide systemen aan en kunnen gerust nu al een driekhoekje Brussel - Keulen - Amsterdam - Brussel maken...
Ze rijden tussen Brussel & Amsterdam en tot Keulen (en soms verder door tot Dusseldorf)
Tussen Parijs - Lyon - Milaan rijden de Franse TGV's toch ook op dezelfde lijnen dooreen met de Italiaanse ETR's?
Gr,
Jan
«
Laatst bewerkt op: 05 July 2015, 13:01:20 door iarnrod
»
Gelogd
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
Vorige
-
Volgende
-
1
...
230
231
[
232
]
233
234
...
254
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
De soap die Fyra heet