Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 22:57:24
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
Vandaag om 22:55:21
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door grossraumwagen
Vandaag om 22:53:04
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 644179 keer)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3239
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3465 Gepost op: 21 June 2015, 10:33:00 »
Zelfs een velaro heb ik al in Frankrijk gezien  (y)

Miljoenenlijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 327
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3466 Gepost op: 21 June 2015, 11:25:02 »
De Velaro,wordt overal waar het mogelijk ingezet om hun betrouwbaarheid te testen,want
de nieuwe Eurostar waar de Velaro is afgeleid heeft een mindere reputatie.
want de ICE eerste generatie lopen langzaam naar hun einde toe.
ICE in Frankrijk,ja kan,maar daar zeiden ze in München ICE werkplaats niks hierover.

Gr,

Jo

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3467 Gepost op: 21 June 2015, 14:38:02 »
Dat is wel een heel warrig, aantoonbaar fout en onsamenhangend betoog.

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3468 Gepost op: 21 June 2015, 14:53:37 »
Even voor de duidekijkheid @ Miljoenenlijn.
ICE-3 = 15kV.
ICE-3M = 1.5 kV, 3 kV, 15 kV en 25 kV en o.a. toegelaten in B en NL.
ICE -3MF = 1.5 kV, 3 kV, 15 kV en 25 kV en OOK toegelaten in F (waar de F in de typeaanduiding ook voor staat).
De ICE-3MF en TGV-Duplex rijden samen op de dienst Parijs-Frankfurt.

Michel
(via mobiel)


Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8110
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3469 Gepost op: 21 June 2015, 18:41:24 »
Zelfs een velaro heb ik al in Frankrijk gezien  (y)
Omdat die al in Frankrijk is toegelaten  >:(
Gr.
Eric

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3470 Gepost op: 21 June 2015, 18:43:44 »
En de ICE-3 is de Baureihe 403 (net als de Donald Duck trouwens), terwijl de ICE-3M(F) de Baureihe 406 is. De Velaro D is de Baureihe 407.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Miljoenenlijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 327
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3471 Gepost op: 21 June 2015, 21:51:46 »
Daar hoef je niet kwaad voor te worden,die info heb ik van de technicus die bij Siemens werkt waar ik een rondleiding heb gehad en me deze vraag schuldig bleef,niet meer en niet minder,weet alleen dat tot heden niet alle problemen zijn opgelost.
Bedankt voor de info,dit had ik eigenlijk van die technicus verwacht ,maar ja,

Gr Jo
 

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3472 Gepost op: 21 June 2015, 22:18:07 »
Op zich is het wel zo handig om een uitspraak -vooral als het een complottheorie betreft- te staven voordat je die op een openbaar forum plaatst. Even googlen op "ice3 gare de l'est" levert pak 'm beet driekwart miljoen hits op.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Miljoenenlijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 327
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3473 Gepost op: 21 June 2015, 23:48:16 »
Hoi Peter,

Had er niet aan gedacht om dit te verifiëren,kan gebeuren,daarom bedankt voor de info,

gr

Jo

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3474 Gepost op: 22 June 2015, 10:25:13 »
De NS dochter Abellio heeft alvast Hitachi stellen besteld voor hun Schotse concessie:
http://www.railwaygazette.com/news/traction-rolling-stock/single-view/view/abellio-and-hitachi-sign-scotrail-train-contract.html
En na de positieve ervaringen met de Javalin Hst's, was Hitachi de bevoorrechte partner voor het IEP programma om de nieuwe Hst's voor de lijnen ten noorden van Londen te gaan ontwerpen.
De eerste nieuwe Hitachi 800 Class HST om te testen is dan ook al over het Kanaal aangekomen.
http://www.bbc.com/news/magazine-31831603
http://www.hitachirail-eu.com/-class-800801-iep_140.html
Een deel van die HST stellen worden ook Hybride uitgevoerd om ook op de 'diesellijnen' te kunnen rijden.
Enne Oeps!:
 http://www.railwaygazette.com/news/business/single-view/view/hitachi-agrees-to-buy-ansaldo-sts-and-ansaldobreda.html

Het is maar een kleine stap meer voor de Aziaten, om nu ook op het Europese vasteland voet aan de grond te krijgen. Alstom; Bombardier & Siemens mogen alvast hun,  ??? allé borst nat maken!

Gr,
Jan
« Laatst bewerkt op: 22 June 2015, 10:39:59 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3475 Gepost op: 22 June 2015, 10:37:37 »
Eh... de buik vastmaken? Of de borst nat maken?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2514
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3476 Gepost op: 22 June 2015, 12:02:41 »
Als Hitachi de productie maar niet door hun recente overname van AnsaldoBreda laat uitvoeren  ::) ::)
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

S&TL

  • Offline Offline
  • Berichten: 273
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3477 Gepost op: 05 July 2015, 09:28:52 »
Hoi,

In de soap mis ik eigenlijk vaak de discussie waarom Nederland voor een 'eigen' systeem is gegaan.

En dan bedoel ik waarom er niet is gekozen om contact te maken met de Fransen en de TGV lijnen door te trekken
naar Amsterdam. Met dezelfde techniek en gebruik van de TGV treinen technologie.
Of voor mijn part een vergelijkbare constructie richting Duitsland en dat met ICE.

Is dit om te voorkomen dat er 2 systemen in Nederland zouden rijden? Of wilde men kost wat kost een eigen platform? Om onafhankelijk te blijven van andere laden? Alles in het kader van de Europese eenwording.

Vincent

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3478 Gepost op: 05 July 2015, 11:01:49 »
Eh? Een hogesnelheidslijn is simpelweg een spoorlijn waar de rails wat steviger en rechter liggen. Het 'systeem' waar je het over hebt, bedoel je dan TVM 430, het beveiligingssysteem voor Franse hogesnelheidslijnen? Dat heeft niet zo veel zin, want dan beperk je het soort treinen dat op die lijn kan rijden.

Bovendien kun je wel proberen om de beveiligingskat uit de Europese boom proberen te kijken, maar op een gegeven moment moet je toch een keuze maken en dan ligt ERTMS het meest voor de hand.

Twee systemen houd je toch; de treinen zullen toch ooit een station binnen moeten komen en daar ligt nog steeds ATB.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3479 Gepost op: 05 July 2015, 12:55:51 »
 ??? Ik zie hier niet echt een probleem. ETRMS wordt in de toekomst wellicht idd de algmene norm.
Het is gewoon een keuze maken en eventueel een bijkomend beveiligingssysteem op de stellen plaatsen:

Op de as Brussel - Luik - Aken - Keulen - (Dusseldorf)  rijden de Thalystreinen en de ICE3 toch vrolijk dooreen op dezelfde lijnen? Zelfs jullie NS ICE's worden op die lijn tussen de Thalys PBKA's ingezet.
De Thalys PBKA stellen kunnen dus wellicht reeds beide systemen aan en kunnen gerust nu al een driekhoekje Brussel - Keulen - Amsterdam - Brussel maken...
Ze rijden tussen Brussel & Amsterdam en tot Keulen (en soms verder door tot Dusseldorf)
Tussen Parijs - Lyon - Milaan rijden de Franse TGV's toch ook op dezelfde lijnen dooreen met de Italiaanse ETR's?
Gr,
Jan
« Laatst bewerkt op: 05 July 2015, 13:01:20 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal