Een schijnbaar tekort aan politici met een Beta achtergrond, zou natuurlijk kunnen liggen aan het gebrek aan interesse bij de studenten\personen met een beta vak.
Als je als beta in de politiek gaat, dan is dat in mijn ogen een verspilling van je opleiding.
En als je niet gestemd hebt, verspeel je wat mij betreft het recht om te klagen.Denk je dat het beter kan?
Ik mag hopen dat het niet bij het verhoren van de politiek verantwoordelijken blijft, maar dat ook de ware boosdoeners, de mensen op hoge functies bij de betrokken ministeries en bedrijven aan de tand gevoeld gaan worden.
Dat het tijd is dat er in dit land eens "koppen gaan rollen" lijkt me wel duidelijk.
Verdere aanvulling;Diederik Samson: Nuclear Ingenieur (Ir), zeker een alpha(stralings) vak.. Een schijnbaar tekort aan politici met een Beta achtergrond, zou natuurlijk kunnen liggen aan het gebrek aan interesse bij de studenten\personen met een beta vak. Passief kiesrecht is het tweede kiesrecht wat elke Nederlander heeft, ongeacht afkomst, opleiding, denkbeelden.Jan-Peter
Ze moeten dan ook kunnen besturen, het politieke handwerk beheersen en een brede visie op hun onderwerp hebben. Wat betreft de HSL vonden Smit-Kroes en wat opvolgers dat Nederland op het Euopese hogesnelheidsnet moest worden aangesloten (visie) en hebben ze daar voldoende steun voor verworven (politiek handwerk) en de boel tot uitvoering gebracht (besturen). Onderdeel van het geheel is dat aan techneuten wordt gevraagd of het kan en wat het moet kosten. Daar zijn die techneuten ook het beste in.Je kan het natuurlijk niet met een visie eens zijn. Volgens mij was echte HSL tot Rotterdam mooi zat geweest. Dat de verbinding met Brussel per se moest worden aanbesteed vond ik schadelijk en 200 km per uur was hard zat geweest tussen Rotterdam en Schiphol. Maar goed, ik merk tot mijn verbazing wel vaker dat er niet gebeurt wat ik het beste vind. Een politicus wordt niet beter of slechter van een natuurwetenschappelijke of technische achtergrond. Die Plasterk mag dan een zeer succesvol microbioloog zijn geweest maar een erg effectief bestuurder vind ik het niet. Op erg veel visie op het onderwijs of het binnenlands bestuur kan ik hem niet betrappen en veel voor elkaar krijgen doet hij ook al niet. Die Netelenbos had ook geen visie. Die las in een regeerakkoord was ze moest doen, oogkleppen op en gaan tot het was gelukt. Iets te effectief misschien.