De NS doet het in ieder geval iets beter dan de NMBS bij die club is elke nieuwe aanschaf een soap die o a Siemens, Bombardier heet. Wat zal het volgende debacle zijn. In Canvas gisteren werd er gesuggereerd door iemand uit de E U dat het voor België het beste zou zijn om te gaan privatiseren gelijk o a zoals in N L .Nou dan ben je er niet beter van en al het eerder een afgang worden gelet op het Fyra gebeuren en wat is het volgende?
De hamvragen zijn dus:-hoe realistisch was het onderhandse bod van NS?-waarom ging de minister daarmee niet akkoord? Er had toch ook gewoon onderhandeld kunnen worden?-Hoe zit het met het verhaal van de journalisten dat Jorritsma zou hebben gezegd dat onderhands aanbesteden niet mogelijk was vanwege Europese regels? Terwijl dat best kon, en zelfs gebeurd is?Kortom:wie loog en met welk belang?spannendHendrik Jan
Ondanks dat NS toen nog het infrabeheer en de railverkeersleiding zelf deed, had men een punctualititeit van 78%. Nu zowel NSR als ProRail op dergelijke cijfers worden afgerekend, zitten we opeens op iets van 95%. Zo bekaaid zijn we er dus niet vanaf gekomen.