Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:15
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
06 September 2025, 23:41:22
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
06 September 2025, 23:38:38
6 en 7 september terug naar toen door Wim Vink
06 September 2025, 23:34:38
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
06 September 2025, 23:05:54
Plaatdikte van een rangeerbaan door Ronald Halma
06 September 2025, 23:05:49
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
06 September 2025, 22:37:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
06 September 2025, 22:07:22
Veevervoer ss/ ns door klusser
06 September 2025, 22:06:12
Raadplaatje door Modellbahnwagen
06 September 2025, 21:50:45
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
06 September 2025, 21:47:53
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door BartvD
06 September 2025, 20:36:49
Minder wissels door hmmglaser
06 September 2025, 20:27:27
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door Huup
06 September 2025, 20:12:59
Deining in Dönsdorf door Basilicum
06 September 2025, 19:19:21
Welke winkel voert deze merken? door Valéry
06 September 2025, 18:55:09
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar door Seinhuis
06 September 2025, 18:33:55
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
06 September 2025, 18:24:40
44 Roco vs 44 Brawa door ES44C4
06 September 2025, 17:57:50
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door Martijnstein
06 September 2025, 17:56:43
PB Models, ICR-rijtuigen door Wilma1970
06 September 2025, 17:38:35
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
06 September 2025, 17:26:39
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door StefanNL_Plays
06 September 2025, 16:50:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
06 September 2025, 15:22:12
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
06 September 2025, 14:51:46
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door AP3737
06 September 2025, 13:47:25
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
06 September 2025, 13:16:08
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit door orientexpress
06 September 2025, 12:21:06
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door Ad Cleijsen
06 September 2025, 10:24:10
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
06 September 2025, 09:38:28
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 650335 keer)

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3075 Gepost op: 02 December 2014, 12:14:41 »
Als we nou gewoon die Enquêtecommissie eens afwachten ?

Dirk

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11665
    • Mijn fotoarchief
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3076 Gepost op: 02 December 2014, 12:27:24 »
Helaas zijn Koot en Bie niet meer actief...  ;D

https://www.youtube.com/watch?v=lTXtINqNqEc

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3077 Gepost op: 02 December 2014, 12:35:48 »
 ;D Ik ging stuk toen hun Tegen Partij immens populair werd. Ze werden door de gevestigde orde als ernstige bedreiging gezien. ;D
Groeten Joop, machinist Lls

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3078 Gepost op: 02 December 2014, 12:43:50 »
Nee, politici schuiven impopulair beleid vaak op Brussel af. Stel dat Brussel zegt "je moet A doen", dan komt er in de nationale wetgeving te staan dat je A, B, C en D moet doen. Als er dan vervolgens over geklaagd wordt, omdat het allemaal bewerkelijk en ingewikkeld is, wordt er naar Brussel gewezen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3079 Gepost op: 02 December 2014, 12:46:55 »
Ah, begreep ik je iets wat verkeerd.  ??? ;)
Groeten Joop, machinist Lls

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3080 Gepost op: 02 December 2014, 13:42:38 »
Volgens de Europese regels is +5 inderdaad op tijd. NS hanteert gewoon nog steeds +3 als zijnde op tijd. Niks verandert dus, en geen belazeren der kluiten.

Niet geheel correct, het cijfer van rond de 94% is gebaseerd op de Europese norm, ook de politiek houdt de Europese norm van +4.59=te laat aan. Zou je het +2.59=te laat cijfer nemen dan kom je heel wat lager uit, kan het zo vlot niet vinden maar dat zit ergens rond de 83 a 84 procent meen ik. Dus stellen dat alles veel beter op tijd is dan vroeger is niet correct  :) Belazeren is een groot woord, maar gezien de gewijzigde marge is het niet helemaal eerlijk.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2517
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3081 Gepost op: 02 December 2014, 13:50:31 »
Dat belazeren lijkt me meer te slaan op:
Trein komt 4,59 minuten te laat aan, aansluitende trein is vertrokken.
Reiziger moet wachten op de volgende en komt 30 minuten te laat op zijn/haar bestemming.
Reiziger moet niet zeuren want de treinen zijn toch 'op tijd'?
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3082 Gepost op: 02 December 2014, 13:57:21 »
Zo wordt er wel gemeten ja. Er zou een hoop veranderen als men de overstappunctualiteit zou meten, ik ben daar groot voorstander van.

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3083 Gepost op: 02 December 2014, 14:06:29 »
Punctualiteit wordt gemeten naar het aantal vertraagde treinen. Je zou ook het aantal vertraagde reizigers kunnen meten (hoe, dat zou ik niet weten...). Natuurlijk leidt dat tot een andere uitkomst. 1 minuut vertraging kan betekenen dat je een een overstap niet redt en dus 31 minuten vertraging, terwijl 10 minuten vertraging ook kan betekenen dat de overstaptijd wordt verkort van 15 naar 5 minuten, en de reiziger dus helemaal geen vertraging oploopt.

Op het moment dat ik dit schrijf, zijn 23 treinen vertraagd. Maar hoeveel reizigers zijn dat? En hoeveel gaan hun overstap missen? Geen idee. En ik vraag me af of de vervoerders dat wel weten. En tel je dan ook overstappen mee op ander openbaar vervoer?

gr. Simon
Heußenstein : HO, DB 1957

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4557
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3084 Gepost op: 02 December 2014, 14:08:29 »
Dat resulteert alleen maar in wachtende treinen. Door wachtende trein 1, gaat trein 2 ook wachten en moet trein 3 op trein 2 wachten enz. Lijkt me niet wenselijk. Met het oog op PHS zal de reiziger ook bij vertraging niet lang hoeven te wachten omdat z'n trein altijd binnen 10/15 minuten vertrekt.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11665
    • Mijn fotoarchief
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3085 Gepost op: 02 December 2014, 14:11:14 »
Tot zover even de discussie over vertragingen, graag weer terug naar de Fyra.

Eelco
team forummoderatoren

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3086 Gepost op: 02 December 2014, 14:47:07 »

Niet geheel correct, het cijfer van rond de 94% is gebaseerd op de Europese norm, ook de politiek houdt de Europese norm van +4.59=te laat aan. Zou je het +2.59=te laat cijfer nemen dan kom je heel wat lager uit, kan het zo vlot niet vinden maar dat zit ergens rond de 83 a 84 procent meen ik. Dus stellen dat alles veel beter op tijd is dan vroeger is niet correct  :) Belazeren is een groot woord, maar gezien de gewijzigde marge is het niet helemaal eerlijk.
. Sorry voor het off topic gaan. Zal na deze reactie niet meer gebeuren, maar deze quote wil ik toch nog even beantwoorden met iets wat uit een intern blad komt.oNS

Citaat
Vorige week (van 24 november tot en met 30 november) was de punctualiteit op het hoofdrailnet 86,7%. NS heeft als doelstelling dat 87,0% van alle treinen op tijd (binnen 3 minuten) arriveert.

Meetmethode
De punctualiteit wordt gemeten op basis van de gerealiseerde aankomsttijd van de hoofdrailnet treinen (74 series) op één van de 35 knooppunten, te vergelijken met de geplande aankomsttijd. Als het verschil meer is dan 2 minuten en 59 seconden wordt de trein als ‘niet op tijd’ beschouwd.
Niks meer aan toe te voegen ;)




Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Groeten Joop, machinist Lls

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3087 Gepost op: 02 December 2014, 14:58:25 »
PB ;)

On topic maar weer: ik heb zojuist dat boekje besteld, kost me maar een tientje. Vast vermakelijk leesvoer voor tijdens de feestdagen! :D

mantaray

  • Offline Offline
  • Berichten: 184
    • manta400.nl
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3088 Gepost op: 02 December 2014, 15:38:46 »
en als jij hem uit heb wil ik hem ook wel ff lezen  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7199
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3089 Gepost op: 02 December 2014, 16:07:51 »
Okee, nog even ter verduidelijking over het al dan niet belazeren van den kluit:

+3 of +5 minuten, in beide gevallen mis ik mijn aansluiting.
punctualiteit kun je op veel manieren definiëren.
De enige relevante manier is: hoeveel % van de reizigers haalt het einde van de reis zonder vertraging.
Men schept bewust een veel te rooskleurig beeld.
Ik noem dat: de kluit belazeren.
Overigens wordt er volgens NRC wel degelijk sinds enige tijd gerekend met +5.

Overigens sluit ik niet uit, dat ook de schrijvers van "het boekje" een eigen agenda hebben. Ze hebben in elk geval een eigen perspectief.

We zullen zien welke waarheid de enquêtecommissie boven water hijst.
En hoe alle betrokkenen van die waarheid vervolgens weer hun eigen waarheid maken.
(ik ook ;))

groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly