Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door ronald100
Vandaag om 10:41:25
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 10:39:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:30:45
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 09:49:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 09:46:31
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 09:41:37
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 09:40:36
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 09:34:52
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door Jelmer
Vandaag om 09:32:46
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:29:06
Rheinburg, TP V/VI door Jelmer
Vandaag om 09:25:27
Layne, Somewhere South. door tothebeach
Vandaag om 09:25:04
Bauarbeiten im gange door tothebeach
Vandaag om 09:22:04
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Jelmer
Vandaag om 09:21:18
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 09:18:27
Kibri station CALW ingekort als NS station door eichddraig
Vandaag om 08:29:06
Exact-Train 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 08:28:21
iTrain versus Windigiped door Pain0_8
Vandaag om 05:04:03
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:23:12
Rangeerbaan Molenhoek door Ronald Halma
11 September 2025, 23:47:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
11 September 2025, 22:49:22
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Seinhuis
11 September 2025, 22:11:53
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
11 September 2025, 21:21:08
Overstap naar HTM door Jan Bennink
11 September 2025, 21:19:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
11 September 2025, 21:06:37
Vandaag bij pon door Jean-Pierre
11 September 2025, 21:04:48
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
11 September 2025, 20:53:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
11 September 2025, 20:52:20
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
11 September 2025, 19:56:37
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
11 September 2025, 19:23:44
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 651843 keer)

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2355
  • Bnlx treinendokter.
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2730 Gepost op: 13 February 2014, 00:00:40 »
Jawel, gelukkig haalt de Fyra het acht uur journaal weer.

En grappig is het getoonde document met aan de bovenzijde "Toelichting scenario's door de NS"

Eén van de punten (lang leve uitzending gemist) is:
"Nog onduidelijk is welke financiële consequenties er zijn. Onder meer wat de betekenis is voor het dividendbeleid."

Phjoeh, nou dacht ik altijd dat de NS treinen als voornaamste punt had. Gelukkig lijkt dat dus maar, want met het dividendbeleid wordt waarschijnlijk de staat bedoeld als enig aandeelhouder. Ik was al bang dat mijn belasting naar de NS zou gaan  ;D

Andere leuke quotes:
"Het ingroeipad (leidend to gefaseerde inzet van V250-materieel) is defensief gekozen. De netto inzet is afhankelijk van tempo retrofit, beschikbaarheidspercentages vanwege onderhoud (die lager zijn dan oorspronkelijk gepland) en de bruto beschikbaarheid (afname aantal V250's in de tijd). Dit laatste is een keuze die NS kan maken."

"De NS benadrukt dat de uitwerking van de scenario's een papieren uitwerking is."

"boven op 'basisscenario' " ... "een 'gevulder mandje' zal worden aangeboden."

Iemand in voor een potje scrabble uit de documenten ...  ;)

Altijd fijn zo'n extern bureau dat een gevraagd rapport op maakt... (Het rapport moet de mogelijkheid hebben in elke richting te worden uitgelegd).

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4559
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2731 Gepost op: 17 March 2014, 18:55:53 »
Zojuist is bekend geworden dat de Fyra's terug gaan naar Italië en dat NS  125 miljoen Euro krijgt.

Van het ANP via Metro:
UTRECHT (ANP) - De Nederlandse Spoorwegen (NS), AnsaldoBreda (AB) en haar moedermaatschappij Finmeccanica (FNM) hebben een oplossing bereikt voor hun geschil over de V250-treinen, de Fyra's. De bedrijven hebben afgesproken dat alle Fyra's teruggaan naar AnsaldoBreda en dat de NS 125 miljoen euro terugkrijgt. Dat meldde NS maandag.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11668
    • Mijn fotoarchief

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 632
    • DPhoto
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2733 Gepost op: 17 March 2014, 19:07:06 »
Goed nieuws. Hopelijk kan dit verhaal dan afgesloten worden en kan men zich weer volledig focussen op de toekomst. Hopelijk heeft men hier wel een wijze les van geleerd.

WWestley

  • Offline Offline
  • Berichten: 489
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2734 Gepost op: 17 March 2014, 19:43:05 »
Maar de NS verliest wel 88 mil. al kan men dat even afschrijven via de NL Staat  Deze betaald wel bij anders de belasting betalers en de reizigers

Wim
CFL, NMBS HO Digitaal. Tijdperk IV + V.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8693
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2735 Gepost op: 17 March 2014, 19:44:03 »
Uh, wie denk jij, betaalt de staat?

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10771
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2736 Gepost op: 17 March 2014, 19:53:24 »
Ach, dat is iets meer dan 5 euro per Nederlander. Heb ik hier in dit draadje toch een hoop plezier voor gehad.  ;D

No dress rehearsel, this is our life.

thonis

  • Offline Offline
  • Berichten: 450
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2737 Gepost op: 17 March 2014, 20:09:09 »
Hoi hoi!
Afgezien van het vermakelijkheidsaspect denk ik, dat het geen slechte overeenkomst is. Als het alternatief een slepende zaak met het risico van tussentijds faillissement van Ansalmo Breda is, denk ik dat je er niet echt slecht af komt. En de doorverkoopclausule... Hoewel de stellen een slechte pers hebben, is er wellicht een zonnig land dat luxe voorstadstreinen zoekt. En wie weet, voldoen ze dan wel.
Groet van Thonis

Daan de leeuw

  • Offline Offline
  • Berichten: 186
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2738 Gepost op: 17 March 2014, 21:26:15 »


Ze zullen er toch eerst wielen onder moeten zetten......

Grtz
Mvg Daan

Rob van der Bijl

  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • luctor et emergo
    • Rob's-Trains modeltreinblog
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2739 Gepost op: 17 March 2014, 21:30:33 »
Duur retourtje...
Zolderbaan in wederopbouw.

PietB

  • Offline Offline
  • Berichten: 530
  • Forum lid sinds December 2007
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2740 Gepost op: 17 March 2014, 21:44:46 »
Duur retourtje...
Ja 188mln belasting Euro's

grt P.
Ib-650 + loconet-Rosoft apparatuur.

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2741 Gepost op: 17 March 2014, 22:20:50 »
Als de Fyra's doorverkocht worden door AnsaldoBreda vangt NS nog tot max. 21 miljoen bovenop die 125 miljoen.

PietB

  • Offline Offline
  • Berichten: 530
  • Forum lid sinds December 2007
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2742 Gepost op: 17 March 2014, 22:27:57 »
Dat is dan altijd nog plm 160 mln in de min.
grt P.
Ib-650 + loconet-Rosoft apparatuur.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2743 Gepost op: 17 March 2014, 23:19:53 »
Waar komt die €100 miljoen extra opeens vandaan? Op het nieuws hebben ze het over €88m, niet €188m.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2744 Gepost op: 17 March 2014, 23:22:37 »
Die miljoenen waren vast al wel betaald.
Alles wat nu terug komt is winst. ;D


Tinus.