OHja, NS kapot maken zal zeker hun doel zijn, koste wat kost natuurlijk.... Die bedrijven exploiteren zich gewoon als commercieel bedrijf, en richten zich maar op 1 ding en dat is gewoon winst maken, niks meer, niks minder...
SNCF zet de komende tijd de broertje van de 1600 terzijde, misschien kunnen ze de onderstellen overnemen, die kunnen op 25 kv.
Even een 1600/1700 ombouwen is natuurlijk onzin....Maar een BB7200 (ongeveer de NS1600) en BB15000 hebben erg veel gemeenschappelijk.Wat betreft besturing zijn ze bijna gelijk. Misschien is het mogelijk om een 1600 aan de ene kant te zetten en een BB15000 aan de andere kant.En ze vervolgens elkaars stuurstand laten zijn.
Misschien dat ik nou iets geks zeg, maar volgens mij rijden ze in België met 3kV=, niet met 1.5kV= of 25kV~ (behalve dan op HSLs).
Vind het raar dat Nederland als (bijna) als enige 1.5 kv heeft.
Lastig hoor, voor die NS. Men wordt nu ... [...] ... volgens mij staat er een geschikt tweedehandsje in de buurt van Watergraafsmeer. [...] Even een ander kleurtje er over en het heeft een nieuwe identiteit. ....groeten,Joop
Gewoon Geel/Grijs ns huisstyle maar het is de vraag of dit nog wel de huisstyle is,