Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

DVT: Belgische (militaire) "Dagelijkse Verlofgangers Trein": samenstelling? door Ronald69
Vandaag om 14:07:19
US diorama in H0 door tijgernootje
Vandaag om 14:04:02
wisselaandrijving MTB door rhberk
Vandaag om 14:00:44
Swalbenburg, N modulebaan door tijgernootje
Vandaag om 13:52:37
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
Vandaag om 13:48:09
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:42:37
Pfarrerwinkel bahn door tijgernootje
Vandaag om 13:35:10
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 13:31:45
Br 38 Piko Superen. door Lobomotion69
Vandaag om 13:05:11
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door sncf231e
Vandaag om 13:02:27
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door RobbertJan
Vandaag om 12:57:05
Raadplaatje door Nullem
Vandaag om 12:36:56
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Frans Peeters
Vandaag om 12:19:56
Roco Plan T door gtw6016
Vandaag om 12:18:12
Viesmann 5214 pendelautomaat vraag door maartenvdb
Vandaag om 12:17:56
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 12:13:31
The Micro Model Railway Dispatch door Scratchbuilt
Vandaag om 11:55:35
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 11:55:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:51:02
Microstepper motoren voor armseinpalen door Bert Senden
Vandaag om 10:41:57
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Martijn1974
Vandaag om 10:20:56
20 jaar BNLS door Simplex
Vandaag om 09:56:09
Roco 290 digtaliseren door Lobomotion69
Vandaag om 02:58:55
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
Vandaag om 00:26:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
05 July 2025, 23:59:25
Esu Ecos - Aansluiten en verdelen spanning over meerdere boosters door Peter.v.L
05 July 2025, 22:25:24
Bauarbeiten im gange door 741230
05 July 2025, 21:35:09
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
05 July 2025, 21:27:49
Foto's totaalreclame ICM door Kees-Jan
05 July 2025, 20:22:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door moonlicht
05 July 2025, 19:59:52

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 641963 keer)

RICROO

• Offline Offline
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2460 Gepost op: 30 September 2013, 12:58:44 »
Het lijkt allemaal weer mooi, te mooi om waar te zijn. Als ik het goed heb begrepen dan wordt de dienst voor een belangrijk deel weer zo opgezet met materieel dat in de Benelux dienst reed, dat is dus inclusief de vele keren stoppen onderweg, het regelmatig achter stoptreinen aan sukkelen op zowel het Nederlandse als Belgische net, het regelmatig ontbreken van verwarming of airco (weer eens kapot) afhankelijk van het seizoen en dan vooral niet de pislucht van de toiletten vergeten die zich zeker op warme dagen een weg baant door de trein.

Tel daar dan ook nog even de talloze tasjes dieven en ander tuig op dat in het verleden de Beneluxtrein stelselmatig leeg roofde, uiteraard reizen deze lieden zonder vervoersbewijs maar worden niet gepakt. Gelukkig sprong in Roosendaal wel regelmatig de Marechaussee in de trein om op heldere en vooral luide wijze de paspoorten te eisen, rijbewijzen worden niet goed gekeurd ondanks dat dit op Nederlands grondgebied een rechtsgeldig legitimatiebewijs is.

Ja, reizen met de Beneluxtrein is een "feest". :-\

Richard

Martijnstein

• Offline Offline
« Reactie #2461 Gepost op: 30 September 2013, 13:34:38 »
Kijk, dat er op de middellange termijn iets staat (elk uur een thalys op de hsl en elk uur een benelux trein over grotendeels conventioneel spoor met conventioneel materieel) is... iets. Objectief bekeken precies wat we al hadden, een uursdienst benelux en een uursdienst thalys. Ok, er gaan meer thalysen rijden, maar de beneluxen worden trager dan hoe de bordeaux/gele trek-duw treinen tientallen jaren gereden hebben. Ok het is iets, en zeker beter dan de huidige situatie, maar om het als 'uitstekend' te bestempelen... Zeker als je je bedenkt dat de miljarden kostende hsl amper gebruikt zal worden de komende (en afgelopen) jaren.

Zeker op de korte termijn blijft het gewoon matig. Dat er op de lange termijn wel meer op de hsl gaat rijden met sneller materieel heb ik wel vertrouwen in...

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #2462 Gepost op: 30 September 2013, 14:37:31 »
Gelukkig sprong in Roosendaal wel regelmatig de Marechaussee in de trein om op heldere en vooral luide wijze de paspoorten te eisen, rijbewijzen worden niet goed gekeurd ondanks dat dit op Nederlands grondgebied een rechtsgeldig legitimatiebewijs is.

Maar het volgende station ligt op Belgisch grondgebied en daar is een rijbewijs geen geldig legitimatiebewijs.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

henk

• Offline Offline
« Reactie #2463 Gepost op: 30 September 2013, 14:38:48 »
De echte HSL had nooit verder dan Rotterdam moeten gaan. Het ligt er nu, maar dan moet je niet in de valkuil trappen om het ding per se voor alles te willen gebruiken Martijn. Thlays is prima, daar was de HSL ook voor bedoeld. Maar verder zijn hogesnelheidsstellen altijd duurder in aanschaf en gebruik, dus moet je ze niet gaan gebruiken waar dat weinig tijdswinst oplevert omdat die lijn er nu eenmaal ligt.
De Haagse verbinding is extra en dat levert alles bij elkaar zoveel treinen naar Brussel op dat ik me ten zeerste afvraag of dat niet een beetje overdreven is. Ik kan me wel voorstellen dat de Haagse treinen alsnog aan Arriva worden gegund. Dergelijke competitie lijkt me goed voor de kwaliteit en in dit geval zelfs de continuïteit, want ik moet nog zien dat NS echt van plan is al die treinen blijvend te laten rijden.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

ingenium

• TM
  • Offline Offline
    • Modeltrein projecten
« Reactie #2464 Gepost op: 30 September 2013, 17:13:53 »
Maar het volgende station ligt op Belgisch grondgebied en daar is een rijbewijs geen geldig legitimatiebewijs.

- Peter

Nog veel simpeler, omdat een rijbewijs een algemeen identiteitsbewijs is, het bevat geen gegevens over nationaliteit of verblijfstatus, kan het niet gebruikt worden in het geval van binnenlands vreemdelingentoezicht. Want daar gaat het om in een trein die uit het buitenland komt.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Nederduitsemeester

• Offline Offline
« Reactie #2465 Gepost op: 30 September 2013, 21:42:35 »
..... want ik moet nog zien dat NS echt van plan is al die treinen blijvend te laten rijden.
Ik heb even getwijfeld om hierop te reageren, maar in de interne berichtgeving (vanwege m'n werk bij dat bedrijf) die ik heb gekregen staat dat de Benelux blijvend terugkeert. Die berichtgeving plaats ik hier niet, om eventuele rechtszaken daarmee te voorkomen ;).
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

AlfaArjen

• Offline Offline
  • NS in het echt, FS in 1:87
« Reactie #2466 Gepost op: 30 September 2013, 21:51:04 »
Vergeet ook niet dat NS zich geen tweede fout kan permitteren.

Remco vM

• Offline Offline
« Reactie #2467 Gepost op: 01 October 2013, 09:11:38 »
Al die ellende met de aanleg met onteigeningen etc en dat voor 16 treintjes per dag, te zot voor woorden eigenlijk en dan zullen we het over het financiele plaatje maar niet hebben.
http://m.ovpro.nl/special/2013/09/30/veolia-wil-naar-europese-commissie-stappen-over-hsl/

ex44

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #2468 Gepost op: 01 October 2013, 10:16:04 »
En nu zijn er ook bewoners van een aanpalende gemeente die de spoorweg overdekt willen hebben.
« Laatst bewerkt op: 01 October 2013, 10:18:29 door 44 »

RICROO

• Offline Offline
« Reactie #2469 Gepost op: 01 October 2013, 11:39:51 »
Dat klopt Peter, maar het ging om de rit van Brussel naar Amsterdam en dan is het weer niet logisch en al helemaal niet aan de orde dat een rijbewijs als legitimatie bewijs wordt geweigerd.

Richard

henk

• Offline Offline
« Reactie #2470 Gepost op: 01 October 2013, 12:07:34 »
Ik heb even getwijfeld om hierop te reageren, maar in de interne berichtgeving (vanwege m'n werk bij dat bedrijf) die ik heb gekregen staat dat de Benelux blijvend terugkeert. Die berichtgeving plaats ik hier niet, om eventuele rechtszaken daarmee te voorkomen ;).

Dat is mooi, maar dat is niet noodzakelijkerwijs hetzelfde als de 40 treinen per dag die nu worden aangekondigd. Geef Arriva maar lekker de Haagse treinen; dergelijke concurrentie kan geen kwaad.

henk

• Offline Offline
« Reactie #2471 Gepost op: 01 October 2013, 12:12:08 »
En nu zijn er ook bewoners van een aanpalende gemeente die de spoorweg overdekt willen hebben.

Tja, ICR maakt daar ook echt een kabaal van jewelste, een eind voorbij de geldende normen. De mensen daar zijn aan het lijntje gehouden met de belofte dat er nieuw materieel zou komen. Dat die nu aan de bel trekken, is dan ook niet zo raar.

Remco vM

• Offline Offline
« Reactie #2472 Gepost op: 01 October 2013, 12:59:41 »
Dat ze onder de aanvliegroute van Zestienhoven liggen vergeten we maar even
 ;)
Maar goed echt stil zijn die ICR's niet, al heb ik langs de autoroute in Frankrijk een TGV horen langskomen,ook niet echt stil als die de gang erin heeft  8)

henk

• Offline Offline
« Reactie #2473 Gepost op: 01 October 2013, 13:22:32 »
Dat kun je inderdaad beter vergeten, want ze wonen daar vooral parallel aan de startbaan en dan merk je weinig van de vliegtuigen. Ik heb in Lansingerland weleens gekeken en ICR maakt niet alleen meer herrie dan Thalys op snelheid, het geluid is om een of andere reden ook veel storender.

Remco vM

• Offline Offline
« Reactie #2474 Gepost op: 01 October 2013, 17:12:03 »
Ik kom daar wel eens en soms komen ze toch vlak over vliegen,hangt maar net in welk gedeelte je zit