Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS-seinen bij en in een splitsingsstation door odaoda
Vandaag om 10:54:01
Onvoldoende trekkracht, loc verzwaren? door Ben
Vandaag om 10:33:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 10:11:02
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Jelmer
Vandaag om 09:20:08
maatvoering AKI door mldehaas
Vandaag om 09:16:19
Eyro Interlaken door Bas, Dordrecht
Vandaag om 08:52:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 08:19:23
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Wim Vink
Vandaag om 08:17:25
MiWuLa door Bor de Wolf
21 August 2025, 23:44:01
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door Sven
21 August 2025, 23:24:08
Roco ns 309 ac>dc door hmmglaser
21 August 2025, 23:06:07
Stalen rijtuigen van NS door FRIE
21 August 2025, 23:03:50
br 041 334-4 Fleischmann H0 door saskia
21 August 2025, 22:53:42
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Tjalling
21 August 2025, 22:21:24
Da's Daz 2 door Huup
21 August 2025, 21:15:31
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
21 August 2025, 21:13:23
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
21 August 2025, 20:47:21
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jos_1972
21 August 2025, 20:01:45
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
21 August 2025, 19:49:57
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
21 August 2025, 18:56:25
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald Halma
21 August 2025, 18:41:26
Trafo regelaar hulp door FraWi
21 August 2025, 18:38:14
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
21 August 2025, 17:12:28
RhB H0m, Albulisch door Sylvester
21 August 2025, 17:00:00
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door tijgernootje
21 August 2025, 16:27:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door GD
21 August 2025, 16:12:18
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
21 August 2025, 15:22:53
De Projecten van RetroJack door tijgernootje
21 August 2025, 15:22:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
21 August 2025, 15:21:57
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
21 August 2025, 14:48:22
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 647122 keer)

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 623
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2460 Gepost op: 30 September 2013, 12:58:44 »
Het lijkt allemaal weer mooi, te mooi om waar te zijn. Als ik het goed heb begrepen dan wordt de dienst voor een belangrijk deel weer zo opgezet met materieel dat in de Benelux dienst reed, dat is dus inclusief de vele keren stoppen onderweg, het regelmatig achter stoptreinen aan sukkelen op zowel het Nederlandse als Belgische net, het regelmatig ontbreken van verwarming of airco (weer eens kapot) afhankelijk van het seizoen en dan vooral niet de pislucht van de toiletten vergeten die zich zeker op warme dagen een weg baant door de trein.

Tel daar dan ook nog even de talloze tasjes dieven en ander tuig op dat in het verleden de Beneluxtrein stelselmatig leeg roofde, uiteraard reizen deze lieden zonder vervoersbewijs maar worden niet gepakt. Gelukkig sprong in Roosendaal wel regelmatig de Marechaussee in de trein om op heldere en vooral luide wijze de paspoorten te eisen, rijbewijzen worden niet goed gekeurd ondanks dat dit op Nederlands grondgebied een rechtsgeldig legitimatiebewijs is.

Ja, reizen met de Beneluxtrein is een "feest". :-\


Richard

 


Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1561
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2461 Gepost op: 30 September 2013, 13:34:38 »
Kijk, dat er op de middellange termijn iets staat (elk uur een thalys op de hsl en elk uur een benelux trein over grotendeels conventioneel spoor met conventioneel materieel) is... iets. Objectief bekeken precies wat we al hadden, een uursdienst benelux en een uursdienst thalys. Ok, er gaan meer thalysen rijden, maar de beneluxen worden trager dan hoe de bordeaux/gele trek-duw treinen tientallen jaren gereden hebben. Ok het is iets, en zeker beter dan de huidige situatie, maar om het als 'uitstekend' te bestempelen... Zeker als je je bedenkt dat de miljarden kostende hsl amper gebruikt zal worden de komende (en afgelopen) jaren.

Zeker op de korte termijn blijft het gewoon matig. Dat er op de lange termijn wel meer op de hsl gaat rijden met sneller materieel heb ik wel vertrouwen in...

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2462 Gepost op: 30 September 2013, 14:37:31 »
Gelukkig sprong in Roosendaal wel regelmatig de Marechaussee in de trein om op heldere en vooral luide wijze de paspoorten te eisen, rijbewijzen worden niet goed gekeurd ondanks dat dit op Nederlands grondgebied een rechtsgeldig legitimatiebewijs is.

Maar het volgende station ligt op Belgisch grondgebied en daar is een rijbewijs geen geldig legitimatiebewijs.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22532
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2463 Gepost op: 30 September 2013, 14:38:48 »
De echte HSL had nooit verder dan Rotterdam moeten gaan. Het ligt er nu, maar dan moet je niet in de valkuil trappen om het ding per se voor alles te willen gebruiken Martijn. Thlays is prima, daar was de HSL ook voor bedoeld. Maar verder zijn hogesnelheidsstellen altijd duurder in aanschaf en gebruik, dus moet je ze niet gaan gebruiken waar dat weinig tijdswinst oplevert omdat die lijn er nu eenmaal ligt.
De Haagse verbinding is extra en dat levert alles bij elkaar zoveel treinen naar Brussel op dat ik me ten zeerste afvraag of dat niet een beetje overdreven is. Ik kan me wel voorstellen dat de Haagse treinen alsnog aan Arriva worden gegund. Dergelijke competitie lijkt me goed voor de kwaliteit en in dit geval zelfs de continuïteit, want ik moet nog zien dat NS echt van plan is al die treinen blijvend te laten rijden.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2464 Gepost op: 30 September 2013, 17:13:53 »
Maar het volgende station ligt op Belgisch grondgebied en daar is een rijbewijs geen geldig legitimatiebewijs.

- Peter

Nog veel simpeler, omdat een rijbewijs een algemeen identiteitsbewijs is, het bevat geen gegevens over nationaliteit of verblijfstatus, kan het niet gebruikt worden in het geval van binnenlands vreemdelingentoezicht. Want daar gaat het om in een trein die uit het buitenland komt.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2465 Gepost op: 30 September 2013, 21:42:35 »
..... want ik moet nog zien dat NS echt van plan is al die treinen blijvend te laten rijden.
Ik heb even getwijfeld om hierop te reageren, maar in de interne berichtgeving (vanwege m'n werk bij dat bedrijf) die ik heb gekregen staat dat de Benelux blijvend terugkeert. Die berichtgeving plaats ik hier niet, om eventuele rechtszaken daarmee te voorkomen ;).
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2466 Gepost op: 30 September 2013, 21:51:04 »
Vergeet ook niet dat NS zich geen tweede fout kan permitteren.

Remco vM

  • Online Online
  • Berichten: 3243
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2467 Gepost op: 01 October 2013, 09:11:38 »
Al die ellende met de aanleg met onteigeningen etc en dat voor 16 treintjes per dag, te zot voor woorden eigenlijk en dan zullen we het over het financiele plaatje maar niet hebben.
http://m.ovpro.nl/special/2013/09/30/veolia-wil-naar-europese-commissie-stappen-over-hsl/

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2468 Gepost op: 01 October 2013, 10:16:04 »
En nu zijn er ook bewoners van een aanpalende gemeente die de spoorweg overdekt willen hebben.
« Laatst bewerkt op: 01 October 2013, 10:18:29 door 44 »

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 623
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2469 Gepost op: 01 October 2013, 11:39:51 »
Dat klopt Peter, maar het ging om de rit van Brussel naar Amsterdam en dan is het weer niet logisch en al helemaal niet aan de orde dat een rijbewijs als legitimatie bewijs wordt geweigerd.

Richard

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22532
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2470 Gepost op: 01 October 2013, 12:07:34 »
Ik heb even getwijfeld om hierop te reageren, maar in de interne berichtgeving (vanwege m'n werk bij dat bedrijf) die ik heb gekregen staat dat de Benelux blijvend terugkeert. Die berichtgeving plaats ik hier niet, om eventuele rechtszaken daarmee te voorkomen ;).

Dat is mooi, maar dat is niet noodzakelijkerwijs hetzelfde als de 40 treinen per dag die nu worden aangekondigd. Geef Arriva maar lekker de Haagse treinen; dergelijke concurrentie kan geen kwaad.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22532
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2471 Gepost op: 01 October 2013, 12:12:08 »
En nu zijn er ook bewoners van een aanpalende gemeente die de spoorweg overdekt willen hebben.

Tja, ICR maakt daar ook echt een kabaal van jewelste, een eind voorbij de geldende normen. De mensen daar zijn aan het lijntje gehouden met de belofte dat er nieuw materieel zou komen. Dat die nu aan de bel trekken, is dan ook niet zo raar.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Remco vM

  • Online Online
  • Berichten: 3243
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2472 Gepost op: 01 October 2013, 12:59:41 »
Dat ze onder de aanvliegroute van Zestienhoven liggen vergeten we maar even
 ;)
Maar goed echt stil zijn die ICR's niet, al heb ik langs de autoroute in Frankrijk een TGV horen langskomen,ook niet echt stil als die de gang erin heeft  8)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22532
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2473 Gepost op: 01 October 2013, 13:22:32 »
Dat kun je inderdaad beter vergeten, want ze wonen daar vooral parallel aan de startbaan en dan merk je weinig van de vliegtuigen. Ik heb in Lansingerland weleens gekeken en ICR maakt niet alleen meer herrie dan Thalys op snelheid, het geluid is om een of andere reden ook veel storender.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Remco vM

  • Online Online
  • Berichten: 3243
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2474 Gepost op: 01 October 2013, 17:12:03 »
Ik kom daar wel eens en soms komen ze toch vlak over vliegen,hangt maar net in welk gedeelte je zit