een rijdende IC4-trein, dat is warempel iets bijzonders!
En hoewel het duidelijk is dat er nogal wat aan de hand is met hun producten, blijf ik het uitermate vreemd vinden dat NS destijds zich niet goed op de hoogte heeft gesteld van de situatie in Denemarken.
Verder is het goed om te ze zien dat het alternatieve plan heel wat mogelijkheden bied waar meer mensen van kunnen profiteren. Ik ben benieuwd hoe NS het in gaat vullen, zo vraag ik me bijvoorbeeld af wat er met de intercity Den Haag - Venlo gebeurt en gekoppeld met Dordrecht als intercitystation. Dat is dus even afwachten, maar het begin is veelbelovend!
Och. Ik zie ze dagelijks rijden hoor...Dat kan er aan liggen dat er ten tijde van de aanschaf van de Fyra´s door NS in 2004, nog helemaal geen sprake was van een situatie in Denemarken. Hooguit dat de door de DSB bestelde stellen IC4 leveringsvertraging hadden.Eelco
Het ging me erom dat ik een trein bestaande uit drie treinstellen spotte.
Maar dat schreef je er niet bij, vandaar mijn reactie.
Ik schreef het niet, maar het bleek toch wel uit de foto's?
Het meest teleurstellende is wel dat dit pas over drie (!) jaar op volle sterkte gaat rijden (als alles in één keer goed gaat. Resultaten behaald in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst?) terwijl er nu al bijna een jaar grote problemen op de verbinding 020 - Brussel zijn.Martijn
Eh nee, eigenlijk niet. Drie foto's van verschillende stellen is nog niet hetzelfde als een trein bestaamde uit drie treinstellen.
De maarliefst twee treinen naar London zijn ook al bestaande (vage?) plannen van Eurostar en de DB. Martijn
Want, jij denkt dat je even zo een trein het spoor opsmijt en dat alles dan gelijk werkt? Alsof Arriva, DB of welke andere maatschappij dan ook dat kan doen. Het is volkomen onrealistisch om te denken dat je in notime een treinverbinding opzet. Je zit met personeel, planning, materieel dat wel of niet een toelating heeft in Nederland, daar gaan lange tijden overheen. Een ander bedrijf gaat dat echt niet sneller kunnen. Wie herinnert zich niet de aanbesteding van Nijmegen-Venlo, waar op heel korte termijn Veolia moest gaan rijden. We weten allemaal hoe dat gegaan is met een korte voorbereidingstijd. Het feit dat dit in samenspraak is gegaan met consumentenorganisaties en dat die redelijk tevreden zijn ( op beroepszeiker Spithorst na ) geeft ook al wat aan.Wat boeit het trouwens dat NS niets zelf heeft verzonnen, het gaat erom dat de reiziger ergens komt, niet wie verzint welke trein waarheen rijdt en waar stopt. En als NS iets doet om Arriva dwars te zitten, tsjah, als de politiek ermee akkoord gaat is daar niets mis mee. En ik zie dan ook graag alternatieven van anderen, want het is makkelijk roepen als je iets niet goed vind, maar dan zou ik graag lezen wat men als alternatief in gedachten heeft/ wenst te hebben.