Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Fleischmania Nostalgia door Sporlijn Úje
Vandaag om 15:37:02
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:30:03
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:21:53
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door tothebeach
Vandaag om 15:04:16
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 13:54:31
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 644755 keer)

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2385 Gepost op: 22 September 2013, 12:47:51 »
Maar het blijft natuurlijk een raar idee dat je iets nieuws aanschaft, het veels te laat geleverd krijgt en er dan nadat je er mee gaat rijden eigenlijk nog 17 maanden aan gewerkt moet worden om het op te lappen.
Moet je eens doen met een nieuwe modeltrein van bv. Ma, Ro of Fl. Heb je gelijk 400 pagina's vol geklaag en getier.  ;)

Groet René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8110
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2386 Gepost op: 22 September 2013, 13:00:51 »
Citaat
@Remco

Toch wel, kijk maar hier  ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/HLE_18_(Siemens)
Linken naar een nog niet bestaande wikipedia pagina is nou niet echt zinnig  :-\ als "bewijs".

HLE18 was de voorloper van de Vectron. De Vectron is daar verderr uit ontwikkeld.
Gr.
Eric

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2387 Gepost op: 22 September 2013, 13:06:20 »
Op zich kijk ik niet vreemd op dat het aanpassen van de hele Fyra-vloot 17 maanden gaat duren. Je hebt te maken met een periode voor het produceren van onderdelen. Daarna gaan de treinen niet allemaal tegelijk naar de werkplaats - ze zullen wel per stuk gemodificeerd worden met aansluitend de nodige testritten en certificeringen. Per saldo heb je dan niet veel meer dan een maand per trein, inclusief alle testen.

In het krantenartikel staat geen quote uit het rapport. De journalist schrijft dat het rapport geheim is en hij alleen een samenvatting heeft gelezen. De bewuste tekst staat ook niet tussen aanhalingstekens.

Sander

De Stoker

  • Offline Offline
  • Berichten: 783
  • H0 - TC - Digirails - KL 8.2 1920-1950
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2388 Gepost op: 23 September 2013, 11:44:55 »
Gisteren in het programma "Andere Tijden" ging het over de betrouwbaarheid van (Nederlands) trein materiaal. Daar werd belicht de NS 1200 serie die inmiddels 60 jaar oud is en er nog steeds negen van in dienst zijn voor internationale ritten. de loc die ze lieten zien had geloof ik 7 of 8 miljoen kilometer gereden.
Daar kan de Fyra nog wat van leren.
Helaas is de Werkspoor uiteindelijk na de grote order waar ze drie jaar aan gewerkt hebben uit eindelijk ter ziele gegaan. Dus ook de Fyra zal aanpassingen willen spreiden om de werkdruk zoveel mogelijk te nivileren.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2389 Gepost op: 23 September 2013, 12:32:44 »
Het verhaal in 'Andere Tijden' was wel heel rooskleurig over de 1200'en ... er zijn er sowieso geen 9 meer en de 2-3 inzetbare EETC loks rijden maximaal circa 40-60 km/uur en over relatief korte afstanden.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

De Stoker

  • Offline Offline
  • Berichten: 783
  • H0 - TC - Digirails - KL 8.2 1920-1950
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2390 Gepost op: 23 September 2013, 12:35:48 »
De 1200 werd idd wel zo ongeveer de hemel in geprezen

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11643
    • Mijn fotoarchief
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2391 Gepost op: 23 September 2013, 12:45:09 »
Dat klopt natuurlijk, maar feit is wel dat 60 jaar na dato nog steeds exemplaren van dit Werkspoorproduct hun diensten bewijzen.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2392 Gepost op: 23 September 2013, 12:51:35 »
Wat was er ook alweer Hollandsch aan de 1200?
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1514
    • Mijn fotosite
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2393 Gepost op: 23 September 2013, 12:59:03 »
Niks, Utrecht ligt in Nederland  :P Maar je doelt waarschijnlijk op het Amerikaanse concept. Baldwin was inderdaad degene die het concept leverde (en de draaistelframes), maar de rest was echt Made in 'Holland'.

gr. Carlo
« Laatst bewerkt op: 23 September 2013, 13:01:26 door Dpc Fo »
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Rockerbox2

  • Offline Offline
  • Berichten: 968
  • Als 'tie rijd zie je d'r nix van.
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2394 Gepost op: 23 September 2013, 13:07:53 »
HEEMAF in Hengelo(O) was de hoofdaannemer  (y) en zorgde voor de motoren en de aansturing.

Eigenlijk is er maar weinig "Made in Holland" aan de 1200, het meeste komt uit Utrecht en Overijssel,

Rino
« Laatst bewerkt op: 23 September 2013, 13:16:26 door Rockerbox2 »
Ride On

Rino

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1514
    • Mijn fotosite
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2395 Gepost op: 23 September 2013, 13:47:15 »
zie de aanhalingstekens bij mijn vorige reactie  ;)
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Rockerbox2

  • Offline Offline
  • Berichten: 968
  • Als 'tie rijd zie je d'r nix van.
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2396 Gepost op: 23 September 2013, 14:29:57 »
Ja.....
Goed lezen is een vak ;D
Ik had ff de ironie gemist
Gelukkig heb ik nu wel koffie op

Gr

Rino
Ride On

Rino

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1514
    • Mijn fotosite
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2397 Gepost op: 23 September 2013, 14:31:01 »
 ;D
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

NS/NMBS fan uit Oostenrijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2398 Gepost op: 23 September 2013, 18:01:05 »
Was inderdaad en spannende doku over Werkspoor  (y)

Jammer dat het bedrijf aal lang failiet is.......wie weet wat ze voor de HSL aan materieel gebouwd zouden hebben ;)

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #2399 Gepost op: 25 September 2013, 06:59:42 »
We gaan dus scheuren met VIRMs: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21918884/__NS_ziet_af_van_flitstreinen__.html of zou er iets standaard 200km/h worden aangeschaft zoals een Westbahn FLIRT oid, krijgen we weer rammelende deuren..