Het verhaal in 'Andere Tijden' was wel heel rooskleurig over de 1200'en ... er zijn er sowieso geen 9 meer en de 2-3 inzetbare EETC loks rijden maximaal circa 40-60 km/uur en over relatief korte afstanden.
Was inderdaad en spannende doku over Werkspoor Jammer dat het bedrijf aal lang failiet is.......wie weet wat ze voor de HSL aan materieel gebouwd zouden hebben
Daarnaast is me al opgevallen dat bij het reserveren van een museumexemplaar plan T men de Werkspoor-exemplaren buiten beschouwing liet vanwege de gemiddeld stukken betere huidige conditie van de leverantie van de andere fabrikant.
Het gaat om een heleboel geld, en als ze ongelijk krijgen betekent dat waarschijnlijk de ondergang van Ansaldo.
Daarintegen is het wel onzin dat de locs constant maar 40-60 km/uur rijden. Want er worden vaak genoeg gehuurde rijtuigen van en naar de grens gebracht en er worden ook veel conditie ritten en overbreningen met EETC rijtuigen gereden, dan rijden ze echt wel harder.
de Engelstalige benaming "Works poor" voor de TEE-Ram was niet zonder grond.
Dagje onder Fyra is een dagje niet geleefd:
Dat kun je wel stellen ja